סגור

דיווח שוטף
לפחות 70 שיגורים לנהריה ועכו, 30 לצפת; צבא לבנון: 3 מחיילינו נהרגו בתקיפת צה"ל

צה"ל: תקפנו מפקדת מודיעין של חיזבאללה - וחיסלנו שלושה מחבלים בדרום לבנון; מפיץ השמועות הכוזבות על שחרור החטופים שוחרר למעצר בית; תושבים באזור הקריות דיווחו כי שמעו "בומים מטורפים" סמוך לשעה 6:30 בבוקר ללא אזעקה - צה"ל אישר כי יורטה מטרה חשודה מעל הים

15:25 - צבא לבנון: 3 מחיילינו נהרגו בתקיפה ישראלית. צבא לבנון הודיע כי שלושה מחייליו נהרגו ב"תקיפה ישראלית" על רכב צבאי בכביש עין איבל-חאנין בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
12:55 - צה"ל: 30 שיגורים במטח לצפת. דובר צה"ל עדכן כי זוהו כ-30 שיגורים שחצו מלבנון במטח לצפת והסביבה. חלקם יורטו על-ידי חיל האוויר, וזוהו נפילות במרחב. נמסר כי כוחות כיבוי פועלים לכיבוי השריפות שהתפתחו במרחב. כמו כן, עדכן צה"ל כי האזעקה במשגב עם שבאצבע הגליל הופעלה בעקבות זיהוי שווא. (יואב זיתון)
11:30 - לפחות 70 שיגורים לנהריה ועכו, חלקן יורטו. צה"ל עדכן כי לפחות 70 רקטות נורו לבנון לעבר ישראל. חלק מהרקטות יורטו. (יואב זיתון, יאיר קראוס)
10:52 - צה"ל: תקפנו מפקדת מודיעין של חיזבאללה - וחיסלנו שלושה מחבלים בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב, בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, תקפו מפקדה של מטה המודיעין של חיזבאללה וסדנת נשק תת-קרקעית בביירות. כמו כן, חיל האוויר חיסל באזור תבנין שבדרום לבנון בכיר במפקדת חזית הדרום של חיזבאללה, אל-חאג' עבאס סלאמה.
עוד נמסר כי חוסלו המחבלים רדא עבאס עואדה, ששימש כמומחה קשר בכיר בארגון הטרור, ואחמד עלי חסין, ששימש כאחראי צוות ייצור שעסק באמצעי לחימה אסטרטגיים. חסין, כך נמסר, עבר הכשרות באיראן.
10:07 - הירי לחיפה: 3 שיגורים מלבנון - אחד יורט והשאר נפלו בשטח פתוח. דובר צה"ל עדכן בהמשך לשורת האזעקות שהופעלו ברחבי חיפה, המפרץ והקריות, ומסר כי חיל האוויר יירט שיגור אחד שנורה משטח לבנון. בהמשל להתרעות שהופעלו מאוחר יותר בחיפה ובכפר גלים, מסר דובר צה"ל כי זוהו שני שיגורים שנפלו בשטח פתוח. (יואב זיתון)
09:55 - דיווח בלבנון על תקיפה בדאחייה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה חדשה בדאחייה של ביירות. (ליאור בן ארי)
09:47 - אזעקות בחיפה והסביבה: יירוט תועד בשמי האזור, לא דווח על נפגעים. בהמשך לאזעקות שהופעלו בחיפה ובקריות, תושבים מדווחים על יירוט אחד שזוהה בשמי האזור. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות ועל נפגעים. (ליאור אל-חי)
9:41 - מפיץ השמועות הכוזבות על שחרור החטופים שוחרר למעצר בית. כוכב הטיקטוק "דה שיידו 7000", שנחקר אתמול בלהב 433 אחרי שהפיץ שמועות כוזבות על שחרור חטופים מרצועת עזה, שוחרר למעצר בית של חמישה ימים. הוא נחקר בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, וגם בחשד להפצת שמועות שעלולות לעורר פחד ובהלה - תוך ידיעה שהן כוזבות. בחקירתו טען החשוד כי "שמע על זה מאדם אחר ולא ידע שזה שקר". אמש נמסר מחברת טיקטוק כי חשבונו של החשוד, שלו יותר מ-50 אלף עוקבים, נחסם.

2 צפייה בגלריה
צילום מסך של מפיץ שמועות בטיק טוק פייק ניוז דה שיידו 7000
צילום מסך של מפיץ שמועות בטיק טוק פייק ניוז דה שיידו 7000
מפיץ השמועות

7:15 - צה"ל מאשר: מטרה אווירית חשודה יורטה מעל הים בחיפה. דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר יירט מטרה אווירית חשודה במרחב הימי של חיפה. נמסר כי לא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות.
6:50 - יירוט בים מול הקריות, ללא אזעקה: "שמענו בומים מטורפים". תושבים באזור הקריות דיווחו כי שמעו "בומים מטורפים" סמוך לשעה 06:30, ובתיעוד ממצלמת בניין נראה יירוט בשמיים מעל הים באזור. מצה"ל טרם נמסרה התייחסות למקרה. (ליאור אל-חי)
6:30 - דיווח בלבנון: גל תקיפות של צה"ל בדאחייה בביירות. רשת "אל-מנאר", השייכת לחיזבאללה, דיווחה כי צה"ל מבצע גל תקיפות ברובע הדאחייה בביירות.

2 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית ב דאחייה ב ביירות
תקיפה ישראלית ב דאחייה ב ביירות
תקיפה ישראלית בדאחייה בביירות (ארכיון)
(צילום: Mohammad ABOU AL AINAIN / AFP)

6:00 - צה"ל: מטרה אווירית שהגיעה ממזרח התפוצצה בשטח פתוח בגולן. צה"ל עדכן כי בהמשך להתרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין שהופעלו בקיבוץ מרום הגולן שבצפון רמת הגולן, "מטרה אווירית חשודה שהגיעה מכיוון מזרח חצתה לשטח הארץ ונפלה בשטח פתוח, אין נפגעים".

סיכום חדשות הלילה

צה"ל קרא לתושבים בדאחייה להתפנות: "נפעל שם בקרוב". דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, קרא לתושבים בשתי שכונות ברובע הדאחייה בביירות להתפנות מבתיהם. "אתם נמצאים ליד מתקנים ואינטרסים המזוהים עם חיזבאללה, שצה"ל יפעל נגדם בעתיד הקרוב. למען ביטחונכם וביטחון בני משפחותיכם, עליכם לפנות מיד את הבניין ולהתרחק למרחק של לפחות 500 מטרים", קרא אדרעי.
טראמפ: נתניהו התקשר אליי - ואמר לי שהוא לא מקשיב לביידן. המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר בעצרת בחירות בפנסילבניה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אליו במהלך היממה האחרונה - ואמר לו כי הוא "לא מקשיב" לנשיא ג'ו ביידן. "זה מדהים, הוא אמר שהוא לא מקשיב לביידן", אמר טראמפ, שהוסיף: "אם היה מקשיב - ישראל לא הייתה במצב שבו היא נמצאת". (ציפי שמילוביץ, ניו יורק)