סגור
הפגנה הפגנת חרדים נגד עבודות רכבת הקלה ירושלים
הפגנת חרדים נגד עבודות הרכבת הקלה ירושלים (צילום: יואב דודקביץ)

בלעדי
בור ללא תחתית: האוצר מבקש עוד 77 מיליון שקל לכיסוי הנזק מהפגנות החרדים נגד הרכבת הקלה בירושלים

מדובר בסכום נוסף מעבר ל-326 מיליון שקל לכיסוי הוונדליזם שכבר אושר באחרונה בוועדת הכספים. ח"כ נעמה לזימי (עבודה): "זה לא נתפס שתקציב לשיקום הצפון הוא 400 מיליון שקל ואת אותו הסכום מעבירים לכיסוי הוונדליזם של החרדים"

משרד האוצר ביצע היום "מחטף" כשהגיש לוועדת הכספים, שדנה בחוק התקציב הנוסף בסך 3.357 מיליארד שקל, "דף החלפות" לתוספת של 77 מיליון שקל למימון נזקים שגרמו חרדים לקבלנים המקימים את קו הרכבת הקלה העובר דרך השכונה החרדית ורחוב "בר אילן".
מדובר בסכום נוסף מעבר ל-326 מיליון שקל לכיסוי הוונדליזם שנגרם לקבלני העבודה, שכבר אושר באחרונה בוועדה. יוצא איפוא שהתקציב הממשלתי לכיסוי הנזקים בגין ההתפרעויות מגיע ל-403 מיליון שקל.
נציגת משרד האוצר אמרה בדיון כי בלי האישור, לא ניתן יהיה להפעיל את הקו הזה של הרכבת הקלה שעלותו למעלה מ-12 מיליארד שקל. לדבריה, שורפים לקבלנים שעובדים בשטח את הכלים והדבר פוגע בהתקדמות העבודות. "צריך לתת להם פיצוי על הנזק שנגרם ולאפשר להם להשלים את עבודות הרכבת הקלה".
"התקציב לא בא על חשבן תקציב הרלב"ד, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים או ממשרד התחבורה אלא יגיע מתקציב תכנון רכבת ישראל", הדגישה.
ח"כ נעמה לזימי (עבודה) קראה "זה לא נתפס שתקציב לשיקום הצפון הוא 400 מיליון שקל ואת אותו הסכום מעבירים לכיסוי הוונדליזם של החרדים בהקמת קו הרכבת הקלה. אנו נלחמים על 15 מיליון שקלים לבנות השירות ופה כבר הוצעו 426 מיליון שקלים על ונדליזם. אני 3 שנים בוועדה, דבר כזה משוגע לא ראיתי".
ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ביקש לדעת כמה כסף הוקצה עבור כוחות שיטור בהפגנות נגד הרפורמה המשטרית ברחוב קפלן בתל אביב ובכיכר פריס בירושלים, ליד מעון רה"מ. ח"כ שירי קרא לעברו "בזמן שאנשים משרתים אתה אוכל פה עוגיות בצד".
יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ביקש לקבל פרטים על מהלכים של המשרדים לביטחון לאומי בעניין הגנת קו הרכבת הקלה.
למעשה כבר לפני שנתיים וחצי כבר דווח על הפגנות החרדים באזור צומת בר אילן ועל הנזקים שאלו גרמו. אז נכתב כי התושבים המתנגדים לפרויקט טוענים כי מעבר של רכבת קלה בשכונות תוביל לביטול קווי האוטובוס העוברים כרגע בשכונה, קווים שמשרתים את האוכלוסייה החרדית באופן כמעט בלעדי. לטענתם, הם מבקשים להימנע מהתרועעות באוכלוסייה החילונית ולכן הם מתנגדים לרכבת הקלה