סגור
יואב גלנט בהלוויית אל"מ אחסאן דקסה
יואב גלנט בהלוויית אל"מ אחסאן דקסה (צילום: שחר יורמן)

גלנט בהלוויית מח"ט 401: "על כל חלקי החברה מוטלת החובה לשרת בצה"ל"

על רקע הדיון בחוק הגיוס, שר הביטחון מעביר מסר נוקב בהלוויית אל"מ אחסאן דקסה שנפל בקרב בג'באליה: "רק כך נבטיח את עתידנו בסביבה עתירת אויבים"

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום לניסיונות הקואליציה להעביר חוק שיפטור מגיוס עשרות אלפי בני ישיבה חרדים בזמן המלחמה, ואמר כי "כולנו חיים כאן בארץ הזו, על כולנו, כל חלקי החברה בישראל, מוטלת החובה ומתקיימת הזכות, לקחת חלק במשימת ההגנה על הארץ, ולבצע שירות בצה"ל ובגופי הביטחון הנוספים – רק כך נבטיח את עתידנו, ונאפשר קיום בביטחון ובשגשוג, בסביבה עתירת אויבים השואפים להשמידנו".
הדברים נאמרו במהלך הלווייתו של אל"מ אחסאן דקסה, מפקד חטיבה 401 שנפל אתמול ברצועת עזה. גלנט ספד לדקסה ואמר בין השאר כי: "בצער עמוק ובכאב גדול, אנו נפרדים היום מאלוף-משנה אחסאן דקסה מהבולטים והמצטיינים במפקדי השדה של צה"ל, קצין עז-רוח, מפקד נערץ - וסמל לענווה ולגבורה. אחסאן ניצב תמיד בחזית הלחימה, הצטיינותו בקרב ואומץ ליבו ניכרו בו כבר מראשית שירותו: במלחמת לבנון השניה עוטר בצל"ש אלוף פיקוד הצפון על פעולתו לחילוץ כח צנחנים שנקלע למארב בכפר עייתא א-שעב. אחסאן דהר עם טנק בודד תחת אש והציל את חייהם של הלוחמים. בשבת, השבעה באוקטובר קפץ לשדה הקרב על אף שלא נשא בתפקיד רשמי, ארגן צוות קרב, ויצא להגן על תושבי העוטף והמדינה. סיפורו של אחסאן הוא סמל ומופת לדרכם הייחודית של מפקדי צה"ל- הצועדים בראש הכוח, במקומות המשמעותיים, המסוכנים ביותר, ומשמשים דוגמה אישית לפקודים, ההולכים אחריהם בשדה הקרב.
מוקדם יותר היום פורסם בכלכליסט כי המפלגות החרדיות העבירו ביממה האחרונה מסרים אל ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יוכלו להישאר בממשלה אם חוק ההשתמטות לא יעבור. כמו כן הודיעו כי לא יסכימו להמשך הפסקת סבסוד המעונות לאברכים והמשך הפסקת הקצבאות לאברכים בעקבות החלטת בג"ץ.
מוקדם יותר היום אמר יו"ר יהדות התורה בקשר לחוק הגיוס כי "אני רוצה שעם ישראל יידע שאנחנו מאוחדים, עוזרים האחד לשני, אנחנו יושבים בממשלה, יושבים בקואליציה ואת החלק שלנו נותנים - ורוצים פעם אחת לדעת שאת החלק שלנו גם נקבל, מה שמגיע כמו שותפים. יש קערה גדולה, ממנה כל אחד ייקח מה שהוא צריך".
גלנט לא התייחס לכך בדבריו, אך בהספדים אחרים ביניהם של ראש מועצת דלית אל-כרמל רפיק חלבי קראו לבטל את חוק הלאום המפלה בין דם לדם. "הגיע הזמן שהמדינה תחבק את בניה לא במתק שפתיים ולא בדברי נועם, לא בחוקים הזויים ולא בפגיעה בבניה הגם שאינם יהודים", אמר חלבי.