האוטובוסים להוד השרון צומצמו ב-13%; ראש העיר מאיים: "לא נאכוף בנת"צ"
האוטובוסים להוד השרון צומצמו ב-13%; ראש העיר מאיים: "לא נאכוף בנת"צ"
התקדמות העבודות על הרכבת הקלה הביאה לצמצום כמות נסיעות האוטובוס לעיר על ידי משרד התחבורה בתגובה לכך העלה אמיר כוכבי לפייסבוק פוסט שכותרתו "על רוע, טמטום וחוסר משילות". "איך קורה שסוללים נת״צ במיליונים אבל מצמצמים אוטובוסים רגע לפני שהוא מוכן?"
הרכבת הקלה מתקדמת, אבל חלק משירותי האוטובוסים הולכים לאחור. בשבוע שעבר פרסם משרד התחבורה כי צפויים שינויים משמעותיים בשירותי התחבורה הציבורית במרכז עקב התפתחויות חיוביות בגזרת הרכבת הקלות. השינויים מתרחשים בעיקר נוכח סגירת ציר אלנבי בתל אביב לתנועה עקב התקדמות העבודות על קו הרכבת הקלה הסגול, כמו גם בגלל פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בשישי הקרוב.
במשרד התחבורה פרסמו את השינויים בקווי האוטובוס, שכוללים שינויים בתדירות, בנתיב ואף ביטול של קווים מסוימים. שינויים אלה צפויים להשפיע על אוטובוסים שעוברים בתל אביב, אך גם על אוטובוסים שיוצאים מהעיר ומגיעים לאיזור השרון, פתח תקווה, רמת גן, חולון ובת ים. בין השאר בוטל קו 510 מתל אביב לרעננה וקו 565 מתל אביב להוד השרון.
בעקבות ביטול הקו, פרסם ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי ברשתות החברתיות כי בכוונת העירייה לא להתחיל אכיפה בנת"צ העירוני שבנייתו מסתיימת בימים אלה עד לשיפור השירות וכי העירייה החלה בהליך משפטי על הפרת הסכם מהיר לעיר ואי מימוש תוכנית אב לתחבורה.
בפוסט בפייסבוק שכותרתו "על רוע, טמטום וחוסר משילות, או איך קורה שסוללים נת״צ במיליונים אבל מצמצמים אוטובוסים רגע לפני שהוא מוכן" כתב כוכבי כי חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה סללו יחד עם העירייה נתיב תחבורה ציבורית כחלק מפרויקט מהיר לעיר, שנועד לרשת את גוש דן בתחבורה ציבורית ואפקטיבית, וציין כי "הפרוייקט הסב לא מעט אי נוחות לעיר אבל היה מספיק חשוב שנתאמץ עליו".
לאחר מכן, כוכבי מאשים את משרד התחבורה כי פגעו בשירות התחבורה הציבורית מהעיר וכי "משרד התחבורה טוען שכל השינויים הנ״ל מגובים במדידות וברמות שימוש בקווים, אבל אנחנו לא ראינו מספרי אמת".
בדיקת "כלכליסט" מצאה כי אכן היו שינויים בתנועת האוטובוסים להוד השרון בעקבות סגירת אלנבי, הכוללים תוספת שירות של נסיעות ביום (קווים 249 ו-259) וביטול של 27 נסיעות עקב ביטולו המוחלט של קו 565. מדובר בסופו של דבר בביטול של 19 נסיעות ליום מתל אביב להוד השרון ו-19 נסיעות בכיוון ההפוך. בסך הכל, ירדו מספר הנסיעות הכולל בציר הוד השרון – תל אביב מ-286 נסיעות ל-248 נסיעות - ירידה של 13.6% בשירות.
גורמים במשרד התחבורה טוענים כי לצד הצמצום בשירות "התווספו נסיעות לקווים אחרים, בהם יש מספר גבוה יותר של נוסעים", כי קו 565 שבוטל היה "קו לא תדיר עם מעט מאוד נוסעים" וכי בהמשך צפוי תגבור נוסף.
הקרב בין משרד התחבורה להוד השרון מתרחש מעט לפני הבחירות לרשויות המקומיות. ברשויות מקומיות רבות סוגיית נתיבי התחבורה הציבורית וסוגיות תחבורה בכללי נמצאות במוקד השיח הציבורי לקראת מועד זה.