אחרי תל אביב וירושלים: שירות תיקתק בחיפה ייסגר
אחרי תל אביב וירושלים: שירות תיקתק בחיפה ייסגר
משרד התחבורה הודיע לעובדי שירות הרכב השיתופי האחרון של אגד ומשרד התחבורה כי פעילותו תיפסק בעוד כמה שבועות עקב "חוסר כדאיות". לפי הערכות, בפרויקט נסעו מדי שנה פחות מ-15 אלף נוסעים
אחרי סגירת באבל בתל אביב ותיקתק בירושלים מגיע תורה של חיפה. לכלכליסט נודע כי מוקדם יותר היום (א') הודיע משרד התחבורה לעובדי שירות הרכב השיתופי האחרון של אגד ומשרד התחבורה שעוד נשאר פעיל כי שירות "תיקתק חיפה" יחדל לפעול בעוד מספר שבועות. זאת עקב "חוסר כדאיות".
בדומה לבאבל דן ולתיקתק ירושלים, שירות תיקתק אשר פועל ממאי 2020 בחיפה, מבוסס על אוטובוס שאטל שמאפשר הזמנה באמצעות אפליקציית אוטובוס שתגיע אל תחנת אוטובוס סמוכה למגוריו של המזמין ותיקח אותו למיקומים מרכזיים ברחבי העיר. לפי הערכות של המקורבים לפרויקט- בפרויקט נסעו מדי חודש פחות מ-15 אלף נוסעים.
מאגד נמסר: "בהמשך להחלטת משרד התחבורה להפסיק את שרות תיקתק בירושלים בדצמבר 2022, הודיע משרד התחבורה על סיום הפיילוט גם בחיפה. אנחנו נערכים בהתאם להחלטות המשרד. השירות בעיר ייפסק ב -20.3.2023".
"שירות תיקתק של אגד הושק כפיילוט חדשני מבוסס טכנולוגיה לתחבורה שיתופית בהזמנה אישית בעיר חיפה, לפני שלוש שנים. חברת אגד נרתמה לפיילוט החדשני של משרד התחבורה, האמינה בו והשקיעה מאמצים רבים להצלחתו. אגד תיקתק תוכנן להיות אמצעי תחליפי לשימוש ברכב פרטי ומשלים לתחבורה הציבורית. הפיילוט החל לפעול בתקופת הקורונה המאתגרת והתמודד וצלח אתגרים רבים הוא זכה לאהדה רבה בחיפה גייס לקוחות נאמנים שנהנו מהשירות, בתום שנת הפעילות הראשונה הוחלט להאריך את הפיילוט בשנה נוספת. אנחנו מודים לשותפינו בפרויקט ולצוות משרד התחבורה".
ממשרד התחבורה נמסר: "שירות המיניבוסים "תיקתק" יסיים את פעילותו בחיפה ב-20 במרץ 2023. זאת, לאחר שהשירות לא עמד ביעדי הפיילוט שנקבעו לו על ידי משרד התחבורה. יצוין כי ב-31 בדצמבר 2022 הופסק שירות "תיקתק" בעיר ירושלים, לאחר שמשרד התחבורה החליט שלא להאריך את השירות הניסיוני בתנאי הסבסוד הגבוהים שנדרשו לצורך הפעלת השירות. מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עולה כי מספרי הנוסעים הנמוכים בשירות "תיקתק" בחיפה רחוקים מלעמוד ביעדים שנקבעו לחברת אגד. זאת, לצד רמת סבסוד גבוהה של עשרות אחוזים לנוסע. לאחר שלא הוצג מתווה שיבטיח עמידה ביעדי השירות ללא הרחבת הסבסוד, הוחלט במשרד התחבורה שלא להאריך את הפיילוט ולהשתמש במשאבים שהוקצו לו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית בערוצים אחרים".