סגור

פרויקט הנתיבים המתחלפים בין מחלף נתניה לווינגייט יוצא לדרך

י.ד ברזאני זכתה במכרז לסלילת שני נתיבים באורך של 14 ק"מ ובהיקף של 500 מיליון שקל; שני הנתיבים האמצעיים במקטע ישנו את כיוונם בהתאם לעומס

קבוצת י.ד ברזאני, שעוסקת בעבודות תשתית ובנייה, זכתה במכרז להשלמת המקטע הצפוני בפרויקט הנתיבים המהירים בכביש החוף, בין מחלף נתניה למכון וינגייט. במכרז השתתפו שבע קבוצות, והצעתה של י.ד בראזני היתה בהיקף של כ-500 מיליון שקל.
הפרויקט, שמקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון הממשלתית, כולל סלילה של שני נתיבים באורך של 14 ק"מ לכל כיוון, שיתווספו לארבעת הנתיבים הקיימים בכביש זה (שלושה נתיבים רגילים ונתיב תחבורה ציבורית). לאחר הוספת הנתיבים, שני הנתיבים האמצעים ייהפכו ל"נתיבים מתחלפים", שישנו את כיוונם בהתאם לעומס. כך תתאפשר נסיעה בשישה נתיבים בבוקר לכיוון דרום (תל אביב), ואחרי הצהריים - לכיוון צפון. בנוסף לכך ייסלל שביל אופניים לאורך תוואי הכביש. העבודות מתוכננות להתחיל כבר השנה, וצפויות להסתיים עד שנת 2025.
הנתיבים המתחלפים הצפוניים יתחברו לחניון שפיים, שצפוי להיות החניון הגדול בישראל, וממנו ייסלל נתיב מהיר לכיוון דרום, בדומה לזה הקיים כיום בכביש 1 לכיוון מערב מחניון שפירים.

1 צפייה בגלריה
פקק עומס תנועה ב כביש שתיים מ גשר וינגייט כביש החוף
פקק עומס תנועה ב כביש שתיים מ גשר וינגייט כביש החוף
כביש החוף
(צילום: יריב כץ)
י.ד ברזאני היא חברה משפחתית פרטית בבעלות דיין בר ויוסי ברזאני. החברה עוסקת בעיקר בפרויקטי בנייה לדיור, אך ביצעה גם כמה פרויקטי תשתית, ובהם מחלפים, הפרדות מפלסיות וכבישים ראשיים, בעיקר באזור ירושלים.
המקטע הצפוני הוא חלק מפרויקט גדול יותר שעלותו 4.6 מיליארד שקל. במסגרת הפרויקט ייסללו נתיבים מהירים – כבישי אגרה שישמשו גם כנתיבי תחבורה ציבורית וקארפול וימוקמו מצפון ומדרום לגוש דן. אורכם המשותף של שני הנתיבים המהירים החדשים יעמוד על 75 ק"מ, ואלו יימתחו ממחלף מבוא איילון בכביש 20 (איילון) בדרום עד לחניון שפיים בצפון (כביש 2).