סגור

מטח לצפון, דיווחים על תקיפות בלבנון; עצורים בהפגנה בתל אביב

נתניהו: "כדי לשחרר חטופים צריך את ציר פילדלפי"; כמה מטחים נורו לעבר הצפון במהלך היום. צה"ל תקף יעדי חיזבאללה; הרמטכ"ל בעזה: "כל חטוף שנחזיר בחיים - יהיו לו שנים רבות, וכל מחבל יחוסל"

23:09 - מערך העצורים של המחאה: 6 נעצרו בהפגנה בתל אביב. לפי מערך העצורים של המחאה, שני מפגינים נוספים נעצרו בתל אביב, במהלך הפגנה נגד הממשלה מול מחנה הקריה בדרישה לעסקה לשחרור חטופים. בכך, עלה לשישה מניין העצורים בהפגנה. (דן רבן, רועי רובינשטיין)
22:44 - דיווחים על 14 תקיפות בדרום לבנון. בלבנון דיווחו על 14 תקיפות באזורים יאטר, שיחין, אל-ג'בין, ראמיה, א-סאלחאני, זוטר א-שרקיה, ובאזור עלמאן-דיר סריאן שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
22:22 - עצורים בהפגנה בת"א, קרובות חטופים הבעירו מדורה בדרך בגין. לפי מערך העצורים של המחאה, ארבעה מפגינים נעצרו עד כה בתל אביב, במהלך הפגנה נגד הממשלה מול מחנה הקריה בדרישה לעסקה לשחרור חטופים. במהלך ההפגנה נרשמו כמה עימותים בין המשטרה למפגינים. עשרות מפגינים, רובם צעירים, מחפשים דרך לעקוף את מחסום שפרשו השוטרים, כדי להגיע לכביש איילון לכיוון צפון. כמו כן, קרובות חטופים הבעירו מדורה בדרך בגין. (רועי רובינשטיין, דן רבן)
7 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב 4.9.24 מחאה הפגנה חטופים
מפגינים בתל אביב 4.9.24 מחאה הפגנה חטופים
מפגינים בת"א, הערב
(צילום: REUTERS/Florion Goga)

7 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב 4.9.24 מחאה הפגנה חטופים 2
מפגינים בתל אביב 4.9.24 מחאה הפגנה חטופים 2
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
20:45 - צה"ל: מחבלים הותקפו בדרום לבנון, כ-30 שיגורים חצו מלבנון במטח האחרון. כוח צה"ל מאוגדה 91 זיהה כמה מחבלי חיזבאללה שפעלו במבנה צבאי בחולא שבדרום לבנון, ובסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה שבו פעלו. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל העליון, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון - חלקם יורטו וחלקם התפוצצו בשטחים פתוחים. כוחות כיבוי פועלים לכיבוי שריפה שפרצה בעקבות התפוצצות רקטה באזור כפר בלום, אין נפגעים. עוד נמסר כי מוקדם יותר זוהה שיגור נ"ט שחצה משטח לבנון ופגע בקריית שמונה, אין נפגעים. (יואב זיתון)
20:25 - הירי לצפון: הפסקות חשמל בכמה יישובים בסביבת קריית שמונה. הפסקות חשמל נרשמו ביישובים בצפון הארץ, בהם כפר בלום והגושרים, בהמשך להתרעות שהופעלו בכמה יישובים בקריית שמונה ובסביבתה. (יאיר קראוס)
20:00 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה. אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בקריית שמונה וביישובים נאות מרדכי, כפר בלום, עמיר, להבות הבשן, כפר גלעדי, משגב עם, מטולה, בית הלל ותל חי. (ynet)
19:58 - נתניהו: "כדי לשחרר חטופים - צריך את ציר פילדלפי". ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג מפה של המזרח התיכון במסיבת העיתונאים לתקשורת הזרה, וכינה את ישראל "מדינה קטנטנה". הוא הוסיף: "כשחמאס מדבר על שחרור פלסטין מהנהר לים - הם אומרים להשמיד את ישראל". הוא הצביע על רצועת עזה, וציין: "תזכרו כמה זה זעיר. עזה זה 30 מייל מת"א. 40 מייל מירושלים. עזה במרחק יריקה מהם. ישראל עד להתנתקות ב-2005 - שלטה על הגבול עם עזה תחת הסכם עם מצרים. ישראל נסוגה חד-צדדית ב-2005, עקרה קהילות. פינתה 10,000 תושבים. אחרי ההתנתקות חמאס ניהל מבצעי הברחות נשק במימון ובהכוונת איראן".
בהמשך, הציג נתניהו את מפת הרצועה כפי שעשה שלשום, ודיבר על חשיבות ציר פילדלפי. "ישראל עד להתנתקות שלטה בגבול הזה, היה לנו הסכם עם מצרים אחרי קמפ דיוויד. שלטנו בגבול הימי, אי אפשר היה להבריח נשק, שלטנו בגבול היבשתי. אחרי ההתנתקות עזה החלה במבצע חימוש והברחה מממומן על ידי איראן. הגבול פרוץ לגמרי, ברגע שעזבנו את הציר טילים, תחמושת וציוד לחפירת מנהרות נכנסו".
פעם נוספת, נתניהו מנה את מטרות המלחמה ואמר כי שלושתן עוברות דרך שליטה בציר פילדלפי. "אם עוזבים את הציר אי-אפשר למנוע מחמאס לא רק הברחת נשק אלא הברחת חטופים החוצה. אתה צריך משהו ללחוץ עליהם לשחרר את החטופים, אם אתה רוצה לשחרר החטופים אתה צריך לשלוט על ציר פילדלפי". (איתמר אייכנר)
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג מפה של רצועת עזה במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה 4.9.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג מפה של רצועת עזה במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה 4.9.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג מפה של רצועת עזה במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה
(צילום: לע"מ)
17:03 - הרמטכ"ל בעזה: "כל חטוף שנחזיר בחיים - יהיו לו שנים רבות, וכל מחבל יחוסל". הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים אתמול הערכת מצב במרכז רצועת עזה, ואמר כי "אסור לוותר על אף אחת ממטרות המלחמה". לדבריו, "צה"ל ממשיך להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס ועושה הכל כדי להביא את החטופים בחיים. כל חטוף שנחזיר עכשיו בחיים - יהיו לו עוד שנים רבות, וכל מחבל בסוף יחוסל". בביקור השתתפו גם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 252, תת-אלוף יהודה ואך, וכן מפקדים נוספים. (יואב זיתון)
17:00 - מצרים: "המפה של נתניהו מנוגדת להסכם השלום". מצרים הודיעה היום (רביעי) רשמית לישראל בערוצים דיפלומטיים שלא הייתה מרוצה מהמפה שבה השתמש ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים שקיים שלשום. כך דיווח העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", שציין כי חוסר שביעות הרצון נבע מכך שציר פילדלפי הוצג במפה כשטח צבאי, בניגוד להסכמי קמפ דיוויד. בתוך כך, ועל רקע הלחץ הבינלאומי שנמשך כדי לקדם עסקת חטופים והפסקת אש בעזה, הערב ב-19:00 צפוי ראש הממשלה לכנס מסיבת עיתונאים נוספת - והפעם לתקשורת הזרה.
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
נתניהו והמפה של רצועת עזה
(צילום: אבי אוחיון לע"מ)
16:45 - גלנט בשומרון: צריך לשים סוף להתעוררות עם רכבי התופת, נפעל בכל העוצמה. שר הביטחון יואב גלנט ביקר בצפון השומרון וקיים הערכת מצב במפקדת חטיבת מנשה עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, עם מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף יקי דולף ועם קצינים נוספים. גלנט מסר: "ההתעוררות של הטרור ביו"ש זה נושא שצריך להיות ממוקדים ומפוקסים עליו בכל רגע. התהליך הוא התקפה לצורך מניעת טרור. אנחנו מכסחים את הדשא, ויגיע גם הרגע שנוציא את השורשים". לדבריו, "ההתעוררות שמגיעה במכוניות תופת עם מטענים, וההמשך של זה בירי בכל מקום - אלה דברים שצריך לשים להם סוף". (יואב זיתון)
16:35 - ירי לזרעית: כחמישה שיגורים חצו מלבנון, לא דווח על נפגעים. כחמישה שיגורים חצו מלבנון לשטח ישראל, חלקם התפוצצו בשטחים פתוחים. זאת בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 14:29-14:27 באזור היישוב זרעית שבגליל העליון. לא דווח על נפגעים. (יאיר קראוס)
13:33 - צה"ל: חשוד ניסה לחצות מגבול סוריה לישראל - ונורה. צה"ל עדכן כי מוקדם יותר כוח שביצע פעילות מבצעית שגרתית באזור הגדר בגבול סוריה זיהה חשוד שחצה למרחב הגבול. "הכוח ביצע לעברו ירי על מנת להרחיקו, ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל", נמסר. החשוד נפגע מהירי ופונה לטיפול. האירוע בבדיקה. (יואב זיתון)
12:56 - כ-65 רקטות שוגרו מלבנון במטח האחרון. דובר צה"ל עדכן כי כ-65 רקטות שוגרו מלבנון במטח האחרון לקריית שמונה ויישובי הגליל העליון. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את חלקן, וחלקן נפלו בשטחים פתוחים. זוהו נפילות במרחב קריית שמונה. כתוצאה מהנפילות התפתחו מספר שריפות, כוחות כיבוי פועלים כעת במקום", נמסר. עוד נמסר כי "צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון". בתוך כך, חיזבאללה לקח אחריות על "ירי מטחי קטיושות למפקדה בבית הלל ולעבר דישון, בתגובה לתקיפות הישראליות בעיתא א-שעב ואל-חיאם". (יאיר קראוס, יואב זיתון, ליאור בן ארי)
12:25 - נפילות בתוך קריית שמונה, בית עולה באש בעיר. כמה רקטות התפוצצו בתוך קריית שמונה. בית עולה באש בעיר וכמה שריפות פרצו באזור. המשטרה מטפלת בכמה זירות נפילה באזור העיר, וצוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן הגיעו למוקדי שריפות בשטחים פתוחים ומבנים שפרצו בעקבות המטח. (יאיר קראוס)
7 צפייה בגלריה
שריפות ב קריית שמונה עקב נפילת רקטות 4.9.24
שריפות ב קריית שמונה עקב נפילת רקטות 4.9.24
שריפות בקריית שמונה
12:20 - גל תקיפות של צה"ל בדרום לבנון. חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. ברשת "אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, דווח כי כטב"ם ישראלי תקף בכפר בני חיאן שבדרום לבנון. ברשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור דווח על תקיפות ישראליות גם בעינאתא, כונין וקבריחא. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
12:01 - אזעקות בלתי פוסקות בקריית שמונה ואצבע הגליל, עשרות פיצוצים ויירוטים נשמעו. רצף אזעקות הופעלו בקריית שמונה, בית הלל, משגב עם, תל חי, רמות נפתלי, מלכיה, הגושרים, כפר גלעדי, כפר יובל, מעיין ברוך, מרגליות ודישון. תושבים דיווחו כי שמעו עשרות פיצוצים ויירוטים.
11:57 - 5 רקטות התפוצצו באזור קריית שמונה. דובר צה"ל עדכן כי חמש רקטות ששוגרו מלבנון התפוצצו בשטח פתוח באזור קריית שמונה. לא דווח על נפגעים.
כמה דקות לפני האזעקות מדוברות עיריית קריית שמונה נמסר: "תושבים יקרים, על פי הנחיות הצבא אנו מבקשים מתושבי קריית שמונה שנשארו בעיר לשהות בקרבת מרחבים מוגנים עד שנודיע אחרת. יש להימנע מלהסתובב שלא לצורך ברחבי העיר. נמשיך לעדכן 24/7 בהתאם להתפתחויות". (יאיר קראוס)
09:34 - דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף בדרום המדינה; שני פצועים בתקיפות הלילה. רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחה על תקיפת כטב"ם באזור עיתא א-שעב שבדרום לבנון. עוד דווח על ירי ארטילרי לשבעא שבדרום המדינה. בתוך כך, משרד הבריאות הלבנוני עדכן כי שני בני אדם נפצעו הלילה בתקיפות צה"ל באל-חיאם. (ליאור בן ארי)
תיעוד התקיפה בשבעא:

09:08 - הפגנה מול בניין מטה הליכוד בת"א: "קבינט המוות הורג את החטופים". עשרות בני אדם, בהם בני משפחות חטופים, מפגינים מול מצודת זאב בתל אביב, שם נמצא מטה הליכוד, וקוראים לשחרור החטופים. הם אוחזים בתמונות של ששת החטופים שהוצאו להורג בשבי חמאס.
ממחאת הנשים נמסר כי "שישה אחים ואחיות שלנו הובאו השבוע לקבורה, אחרי ששרדו 11 חודשים בשבי, אבל לא שרדו את ממשלת הדמים. חטופים שרק לפני שבוע עוד חיו ויכלו לחזור הביתה בעסקת החטופים שישראל בעצמה הניחה על השולחן. יום לפני שנרצחו בירייה, הצביע קבינט המוות שהפקיר אותם שם נגד עסקת חטופים ובעד ציר סמוטריץ'-בן גביר-פילדלפי. יצאנו במאות אלפים השבוע להרעיד את הרחובות עד שראש הממשלה ישמע אותנו - הציבור דורש חיים! לא ניתן לך להרוג עוד חטופים רק כדי להמשיך ולהחיות את ממשלת הדמים שלך. עסקה - עכשיו!״. (יעל צ'כנובר)
7 צפייה בגלריה
מחאה למען שחרור ה חטופים מול מצודת זאב ב תל אביב 4.9.24
מחאה למען שחרור ה חטופים מול מצודת זאב ב תל אביב 4.9.24
המחאה ליד מצודת זאב
(צילום: REUTERS/Florion Goga)
06:40 - דובר צה"ל: יירטנו כטב"ם שהגיע מכיוון מזרח, הוא לא חצה לשטח ישראל. דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב משגר של חיזבאללה בדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים לעבר שטח הארץ. בנוסף, הותקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור באזור אל-חיאם ועיתא א-שעב שבדרום לבנון וכוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי באזור שובא, עלבא א-שעב וכפר כילא. עוד נמסר מצה"ל כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה בהצלחה כטב"ם "שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ מכיוון מזרח". הכטב"ם לא חצה לשטח ישראל, ולא היו נפגעים בתקרית.
01:22 - סינוואר, הנייה, דף, עיסא ומשעל: אישום חסר תקדים בארה"ב בעקבות טבח 7/10. משרד המשפטים בארה"ב הגיש כתב אישום חסר תקדים נגד איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא, חאלד משעל ועלי ברכה - כולם בכירי הנהגת חמאס, בגין מעורבותם בטבח 7 באוקטובר. מדובר בצעד ראשון מסוג זה שנוקטת ארה"ב נגד הנהגת חמאס. בכתב האישום, שנחתם עוד בחודש פברואר, תואר בין השאר כי "לפחות 43 אזרחים אמריקנים היו בין אלו שנרצחו - ולפחות 10 אמריקנים נעדרים, או נחטפו".
כתב האישום כולל שבעה אישומים בסך הכול, ומפרט לאורך 38 עמודים את השתלשלות האירועים, את הרקע על ארגון חמאס - וגם את מאורעות טבח 7 באוקטובר. המסמך מזכיר בין השאר את הטבח במסיבת הנובה ברעים ואת פלישת המחבלים לקיבוץ בארי, ניר עוז, כפר עזה, חולית, חוף זיקים, כרם שלום וסופה. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
7 צפייה בגלריה
איסמאעיל הנייה ו יחיא סינוואר
איסמאעיל הנייה ו יחיא סינוואר
איסמאעיל הנייה (מימין) ויחיא סינוואר
(צילומים: AP)