סגור
מפונים מפוני העוטף במלון ישרוטל ספורט קלאב אילת
מפונים במלון באילת (צילום: מאיר אוחיון)

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הגדלת תקציב המדינה לצורך מימון שהיית המפונים

החוק הועבר אל ועדת הכספים שתכינו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצפויה ביום חמישי הקרוב. החוק המוצע יגדיל ב-3.4 מיליארד שקל את מסגרת ההוצאה בתקציב המדינה ל-2024. מדובר במסגרת חוץ תקציבית, "קופסה", שמתווספת לגירעון הקיים בתקציב

מליאת הכנסת אישרה בצהריים בקריאה הראשונה חוק להגדלת מסגרת ההוצאה בתקציב 2024 ב-3.4 מיליארד שקל, לצורך מימון ההוצאות הדרושות לצרכים אזרחיים הנובעים ממלחמת חרבות ברזל. בעד הצביעו 58 ח"כים מול 52 ח"כים שהתנגדו. החוק הועבר אל ועדת הכספים שתכינו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצפויה ביום חמישי הקרוב.
החוק המוצע יגדיל ב-3.4 מיליארד שקל את הגירעון בתקציב המדינה לצורך מימון שהיית המפונים. מדובר במסגרת חוץ תקציבית, "קופסה", שמתווספת לגירעון הקיים בתקציב.
לפני ההצבעה נפגש רה"מ בנימין נתניהו עם שר האוצר סמוטריץ', יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שר החינוך יואב קיש, סגן השר אבי מעוז ויו"ר הקואליציה אופיר כץ כדי להבטיח רוב. כצפוי , ברגע האחרון הסירו סיעות יהדות התורה ועוצמה יהודית את איומיהם להתנגד וח"כיהן תמכו.
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הציג בישיבת סיעתו שנערכה הבוקר, כי משרד האוצר יממן החובות של רשת "החינוך העצמאי". גפני אמר כי הבעיה נפתרה, אבל מתח ביקורת על פקידי האוצר, ואמר: "עדיין הם משמיצים כל הזמן את החינוך החרדי ורוצים להפילנו".
עוצמה יהודית הודיעה כי הושגו סיכומים עם משרד האוצר ויו"ר הקואליציה לגביי תיקוני התקציב, כך שהכספים והתקנים המיועדים לגופי המשרד לביטחון לאומי ייכללו בתיקוני התקציב עליו תצביע הכנסת ביום חמישי הקרוב. לאור זאת, סיעת עוצמה יהודית הצביעה בעד התקציב.
סמוטריץ' אמר:"אני מברך את חברי הכנסת שהתעלו לגודל השעה באחריות והעבירו את הגדלת מסגרת ההוצאה לטובת המשך מימון המפונים ותוכנית המילואימניקים. מדינת ישראל מאותגרת בהמון חזיתות, אנחנו פועלים בחזית וגם בעורף למען המטרה והצבעה היום מסייעת בכך". הוא הוסיף: "טוב היה אם חברי האופוזיציה היו מצטרפים באחריות לאומית ומצביעים בעד המשך מימון המפונים והמילואימניקים - זו מלחמה של כולנו יחד. תיקוני התקציב יאפשרו את התנאים המחויבים להמשך רציף של המלחמה נגד מבקשי רעתנו".