סגור
מטרו
הדמיית המטרו בגוש דן (צילום: נת"ע)

אחרי שלא הושגה הסכמה על מועמד: פורסם מכרז חדש למנהל רשות המטרו

משרדי התחבורה והאוצר לא הצליחו להסכים על מועמד לניהול הרשות שתתכלל את הקמת הרכבת התחתית בגוש דן, ונאלצו לפרסם מכרז חדש. כפי שנחשף בכלכליסט, ביוני פרש מהמרוץ המועמד המוביל גיא סמט

משרד התחבורה פרסם מודעת דרושים חדשה לתפקיד מנהל רשות המטרו, וזאת לאחר שבמשרדי התחבורה והאוצר לא הצליחו להסכים על מועמד לתפקיד שיהיה מקובל על שני הצדדים. במודעת הדרושים, שפתוחה להגשה עד 14 בנובמבר, נכתב כי מי שיתקבל לתפקיד יהיה אחראי על הקמת רשות המטרו, איוש תפקידים והכשרת צוות העובדים, "ניהול תקציב של 150 מיליארד ש"ח וכן ניהול יחידה הצפויה למנות 30 עובדים".
ביוני נחשף בכלכליסט כי מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה הקודם גיא סמט החליט לוותר על מועמדותו לתפקיד מנהל רשות המטרו, וזאת על אף שהיה מועמד קונצנזוס שהיה מקובל גם על משרד האוצר וגם על משרד התחבורה. הליך מינויו של סמט לתפקיד הסתבך עקב דרישת הנציבות לפתוח את ההליך המכרזי מחדש מפני שהוא לא נכלל בקבוצת המועמדים המקורית. כעת המדינה יוצאת להליך מכרזי חדש.
רשות המטרו היא גוף ממשלתי המשותף למשרד האוצר ומשרד התחבורה, שהוקם כתוצאה מחוק ההסדרים של ממשלת בנט־לפיד ב־2022. רשות המטרו אמורה לתכלל את הקמת הרכבת התחתית בגוש דן ולא לנהל את ההקמה באופן ישיר, ומטרתה המרכזית היא הסרת חסמים ותיאום בין הגופים השונים שיעסקו בפרויקט היקר והמורכב ביותר בישראל. לפי חוק ההסדרים, ישנה אפשרות שמנהל רשות המטרו ישמש גם כיו"ר נת"ע, אך נוסח החוק עמום ולא מתייחס למצב בו יש יו"ר מכהן (היו"רית הנוכחית של נת"ע היא מיה ליקוורניק).