סגור

החל מיום חמישי: מירושלים למודיעין ברכבת ב-22 דקות

קו הרכבת מודיעין-ירושלים יחבר בין תחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין לתחנת יצחק נבון בירושלים. בשלב הראשון יופעל הקו בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון. עוד הודיעה הרכבת כי קו ירושלים-ת"א-הרצליה יחל לפעול גם בימי שישי

חברת רכבת ישראל הודיעה היום (ב') כי החל מיום חמישי הקרוב (31 במרץ) תחל ההפעלה המסחרית של קו הרכבת מודיעין–ירושלים, שיחבר בין תחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין לתחנת יצחק נבון בירושלים.


לפי הודעת הרכבת, רכבות בקו יופעלו לאורך כל שעות הפעילות, בכל ימי השבוע (כולל ימי שישי ומוצאי שבת), אך בשלב הראשון רק בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון. בהמשך, הקו יפעל בקצב של שתי רכבות לכל כיוון בשעה. זמן הנסיעה מתחנת מודיעין מרכז לירושלים יעמוד על כ-29 דקות, ומתחנת פאתי מודיעין לירושלים על כ-22 דקות. ברכבת הודיעו מראש כי הקו למודיעין צפוי להיפתח בסוף חודש מרץ, אך היה חשש שהתבדה כי תאריך זה יידחה בעקבות עיצומי ועד העובדים.
1 צפייה בגלריה
קו הרכבת רכבת בין ירושלים ל מודיעין
קו הרכבת רכבת בין ירושלים ל מודיעין
קו הרכבת בין ירושלים למודיעין
(קרדיט: רכבת ישראל)
כמו כן, ברכבת הודיעו כי הם משפרים את השירות בין ירושלים, ת"א והרצליה - החל מיום שישי הקרוב (1 באפריל) יופעל קו ירושלים יצחק נבון-ת"א-הרצליה גם בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון. בנוסף, ברכבת הודיעו כי "ישופר השירות בקווים הנוסעים בין מודיעין לת"א ויעדים נוספים, ושעות הפעילות שלהם יוארכו עד חצות (בקירוב) וכן יופעל שירות בימי שישי ומוצאי שבת".
הפעלת הקו מתאפשרת לאחר שרכבת ישראל השלימה את הפרויקט ההנדסי "קשת מודיעין" המחבר את העיר אל מסילת הקו המהיר לירושלים וכלל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ. במסגרת הפרויקט, הקימה הרכבת שלושה גשרים ומנהרה, באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצעה שדרוג והרחבה של תחנת "פאתי מודיעין" שכלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה ל-LED, הקמת חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה והקמתו של גשר הולכי רגל באורך 165 הכולל מעליות לנגישות מלאה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, מסרה: "השירות החדש מהווה קפיצת מדרגה ביכולת לנוע בתחבורה הציבורית ובהסעת המונים שמהווה חלופה טובה ומהירה יותר לרכב הפרטי. הרכבת היא עורק התחבורה הראשי של מדינת ישראל ואנחנו עובדות ועובדים במלוא הכח כדי להפוך אותה להיות כמה שיותר נגישה, זמינה ומהירה עבורכם ועבורכן. התהליכים לוקחים זמן, ולפעמים כרוכים בפגיעה בשירות, אבל השדרוג שאנחנו עושות בפתיחת קווים חדשים וחשמול הקווים הקיימים ישפר משמעותית את השירות שאתן ואתם מקבלים. נסיעה טובה!".