סגור
גדעון סער ישיבת סיעה הימין הממלכתי 18.3.24
גדעון סער (צילום: שלו שלום)

סער מוותר על תפקיד שר הביטחון, "לנוכח ההתפתחויות בצפון"

יו"ר הימין הממלכתי הודה כי הסכים לקחת על עצמו את התפקיד, ואולם לדבריו, "איני רוצה שדעתם של מי שנושאים בנטל ניהול המערכה בעת הזאת תוסח בשל מועמדות למשך זמן בלתי מוגדר"

יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוותר על הצעתו להתמנות לתפקיד שר הביטחון.
בהודעה שפירסם סער כתב: "לפני כשבוע הסכמתי לקחת על עצמי את האחריות הכבדה ביותר ובתנאים הקשים ביותר. ואולם, לנוכח ההתפתחויות האחרונות בגבול הצפוני והשלכותיהן, החלטתי להודיע לראש הממשלה שבמצב שנוצר אני מוותר על הצעתו לתפקיד שר הביטחון. איני רוצה שדעתם של מי שנושאים בנטל ניהול המערכה בעת הזאת תוסח בשל מועמדות למשך זמן בלתי מוגדר. אין זה נכון שלצד שר הביטחון המכהן יהיה שר ביטחון 'על המדף', וגם זאת למשך זמן בלתי מוגדר. כפי שנוכחנו בשבוע החולף - זמן לא מוגדר זה נוצל וינוצל לקמפיין הסתה ודה לגיטימציה חסר מעצורים וזאת באין אפשרות מעשית להשיב לו, בנסיבות.
"אמשיך לפעול למען קידום תפיסה של הכרעה במקום התשה ושחיקה, בכל הגזרות. זה מה שישראל צריכה.
"אני מקווה שמה שהתחיל בימים האחרונים ממש - יעלה קומה נוספת לרמת פגיעה ביכולות אסטרטגיות של החיזבאללה. הייתי ועודני משוכנע ביכולתי למלא בהצלחה את תפקיד שר הביטחון, כפי שהצטיינתי בכל תפקידי המיניסטריאליים".
לדברי סער, "לצד נחישות ותבונה בניהול המערכה - היום נדרשת לישראל תפיסת ביטחון עדכנית. כך גם בניית צה"ל כצבא לקראת אתגרי העתיד לאחר שנים שבהן חלק ניכר ממערכותיו נוון או הושחת.
"לדעתי אסור שמי שיכהן בתפקיד יהיה איש המימסד הביטחוני, הנגוע בקונספציות שקרסו, בתפיסות מערכתיות שכשלו ובמחויבויות ובחשבונות מערכתיים.
"במסקנות ועדת וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השניה נקבע, כי יש יתרונות ממשיים לכך ששר ביטחון לא יהיה מיוצאי מערכת הביטחון. שר הביטחון אינו צריך להיות יוצא צבא או יוצא מערכת הביטחון. הוא צריך להיות בעל ידע עמוק בסוגיות מדיניות-ביטחוניות ובעל ניסיון כחבר ממשלה.
"ניסיון כזה יש לי. הבנה כזאת יש לי. רכשתי אותם, בין היתר, ב-5 קבינטים ביטחוניים בהם השתתפתי (3 כשר ו-2 כמזכיר הממשלה, שהוא גם מזכיר הקבינט הביטחוני). בשנים נוספות של חברות בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ובוועדת המשנה שלה למודיעין ושירותים חשאיים (כולל כיום)".
בתוך כך, ראשי האופוזיציה יאיר לפיד, בני גנץ ואביגדור ליברמן ייפגשו הערב לתיאום מהלכים.