סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו וילה קיסריה
רה"מ נתניהו והווילה שלו בקיסריה. על פי דיווח סעודי זו היתה מטרת הכטב"ם (צילומים: שאול גולן, אלכס קולומויסקי)

דיווח שוטף
לשכת נתניהו מאשרת: כטב"ם שוגר לעבר ביתו בקיסריה, רה"מ ורעייתו לא שהו שם

לא דווח על נפגעים בפגיעה הישירה, שם נשמע פיצוץ כתוצאה מהנפילה. "נשמע בום אדיר, במזל אין נפגעים", סיפר אחד התושבים. כ-55 שיגורים מלבנון תוך שעה: פגיעה בבניין בקריית אתא, שניים נפצעו בינוני וקל

10:59 - כ-55 שיגורים מלבנון תוך שעה: פגיעה בבניין בקריית אתא, שניים נפצעו בינוני וקל. מד"א עדכן כי שני צעירים נפצעו באורח קל עד בינוני וקל מהירי מהפגיעה בקריית אתא. צוותי מד"א מפנים לבית החולים רמב"ם בחיפה צעיר בן 29 במצב קל-בינוני עם פציעות מרסיסים וצעיר בן 23 במצב קל.
במקביל, דובר צה"ל עדכן כי בשעה האחרונה זוהו כ-55 שיגורים שנורו מלבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 10:22-10:23 במרחב המפרץ, מרכז הגליל והגליל העליון, זוהו כ-20 שיגורים שחצו לשטח הארץ מלבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחב. בנוסף, נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 10:35-10:37 במרחב הגליל העליון והגליל המערבי, זוהו כ-35 שיגורים שחצו משטח הארץ מלבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחב. (ליאור אל-חי)

4 צפייה בגלריה
נזק מהפגיעה בקריית אתא
נזק מהפגיעה בקריית אתא
נזק מהפגיעה בקריית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד״א)

10:11 - צה"ל: חוסל סגן מפקד גזרת בינת ג'ביל של חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו אתמול את המחבל נאסר עבד אל-עזיז רשיד, סגן מפקד גזרת בינת ג'ביל של חיזבאללה. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי המחבל קידם והוציא לפועל פעולות טרור מהאזור נגד אזרחי המדינה. כמו כן, נמסר כי לוחמי אוגדה 36 איתרו והשמידו אמצעי לחימה רבים, ובהם כוורת משגרי רקטות, משגר טילי נ"ט מסוג "קורנט" שהיה מוכן לשיגור לעבר יישובי הצפון, רקטות וציוד נוסף. בנוסף, חיל האוויר השמיד ביממה האחרונה מחסני אמל"ח ומשגרים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל, שמחלקם שוגרו רקטות לעבר הצפון. (יואב זיתון)

4 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בגזרת בינת ג'בל בדרום לבנון
פעילות צה"ל בגזרת בינת ג'בל בדרום לבנון
פעילות צה"ל בגזרת בינת ג'ביל בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

10:05 - לשכת נתניהו מאשרת: כטב"ם שוגר לעבר ביתו בקיסריה, הוא ורעייתו לא שהו שם. לשכת ראש הממשלה עדכנה כי כטב"ם שוגר לעבר ביתו של רה"מ בקיסריה. לפי ההודעה, "ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום, ואין נפגעים באירוע".
4 צפייה בגלריה
זירת נפילת כטב"ם בקיסריה
זירת נפילת כטב"ם בקיסריה
זירת נפילת הכטב"ם בקיסריה
(צילום: איתן גליקמן)

8:30 - דיווח סעודי: מטרת תקיפת הכטב"ם בקיסריה - מעון נתניהו. כטב"ם ששוגר מלבנון פגע ישירות בבית בקיסריה, מבלי שהופעלו התרעות. שניים נוספים שחצו מלבנון יורטו, ובשל חציית הכטב"מים לאזור - הופעלו גם אזעקות באזור גלילות, ללא התרעות בפלטפורמות פיקוד העורף. במקביל: אזעקות בשורת יישובים מהגליל העליון ועד חיפה בבוקר שבת.
מהמשטרה נמסר כי כלי טיס עוין חדר לאזור קיסריה, שם נשמע פיצוץ כתוצאה מנפילה. "שוטרים וחבלנים של מחוז חוף מזנקים ראשונים למוקדים השונים ומבצעים סריקות לשם הסרת סיכון ואיתור מוקדים תוך טיפול בפריטי ושרידי האמל"ח ששוגרו", נמסר מהמשטרה.
לפי גורמי הרפואה, כך נמסר, לא דווח על נפגעים. שוטרי מחוז חוף ממשיכים לבצע סריקות לשם הסרת סיכון. לשכת ראש הממשלה נמנעת מלהגיב לגבי מיקומו.
"נשמע בום אדיר כאן, משהו ממש חזק. במזל אין נפגעים", סיפר אלון, תושב קיסריה. תושב נוסף, צ'קי לוי המתגורר בסמוך למקום הנפילה, סיפר: "זו הייתה שעת בוקר מוקדמת, לא הייתה אזעקה ונשמע בום חזק מאוד, זה היה מוזר מאוד. שמעו אחר כך מסוקים והרבה כוחות הצלה, הבנו שזה כאן״.
יעל, גם היא תושבת העיר, שיתפה: "אנשים החלו לצאת לבית הכנסת, נשמע בום חזק מאוד באזור. איך לא הייתה אזעקה? הכטב"ם חדר כאן, ראינו מסוקים ואז בום אדיר. אחד המבנים נפגע, נס שלא קרה אסון עם נפגעים".
מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר הופעלו התרעות במרחב גלילות, בעקבות חדירה של כלי טיס בלתי מאויש מלבנון. בנוסף, דווח על נפילת כלי טיס בלתי מאויש בקיסריה". כשעה וחצי לפני הפגיעה בקיסריה, באזור השעה 06:20 הופעלו אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בעמק וחפר, אך בהמשך דובר צה"ל עדכן כי מדובר בזיהוי שווא, ולפי הצבא אין כל קשר בין האירועים.

4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וילה קיסריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וילה קיסריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו והווילה בקיסריה
(צילומים: שאול גולן, אלכס קולומויסקי)

במקביל, באופן חריג, הופעלו הבוקר אזעקות במספר מקומות בגוש דן - מבלי שהופעלו התרעות בפלטפורמות פיקוד העורף. בהמשך עדכן דובר צה"ל כי "לפני זמן קצר הופעלו התרעות במרחב גלילות, בעקבות חדירה של כלי טיס בלתי מאויש מלבנון".
בנוסף, באזור השעה 07:20 הופעלו התרעות גם בטבריה ובכינרת, שם כמה רקטות נפלו לאגם ולא גרמו לנזק או נפגעים. התרעות הופעלו גם בחיפה ובאזור יקנעם, ובהמשך דובר צה"ל עדכן כי רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח. (איתן גליקמן, רענן בן צור, יואב זיתון)
7:47 - מבלי שהופעלה אזעקה: כטב"ם פגע במבנה בקיסריה, ללא נפגעים. מהמשטרה נמסר כי כלי טיס עוין חדר לאזור קיסריה, שם נשמע פיצוץ כתוצאה מנפילה. שוטרים וחבלנים של מחוז חוף מזנקים ראשונים למוקדים השונים ומבצעים סריקות לשם הסרת סיכון ואיתור מוקדים תוך טיפול בפריטי ושרידי האמל"ח ששוגרו. לפי גורמי הרפואה, כך נמסר, לא דווח על נפגעים. שוטרי מחוז חוף ממשיכים לבצע סריקות לשם הסרת סיכון. (איתן גליקמן)
7:34 - נפילות באזור הכינרת, ללא נפגעים. בהמשך להתרעות שהופעלו באזור, מספר רקטות נפלו באזור הכינרת. לפי שעה, לא ידוע על נזק או נפגעים. (שמעון אלבז)
7:01 - סיכום חדשות הלילה והערב
פגיעה ישירה של כטב"ם שחדר מסוריה ברמת הגולן. זוהתה פגיעה ישירה של כטב"ם שחדר מסוריה לשטח ישראל. לא היו נפגעים.
התרעות על חדירת כלי טיס עוין בעמק חפר. התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורת יישובים במועצה האזורית עמק חפר. בין היתר הופעלו התרעות בבת חפר, בארותיים, יד חנה, אמץ, עולש וגן יאשיה. לא ידוע על נפגעים או נזק.
הפלסטינים: 30 הרוגים ועשרות פצועים בתקיפה ישראלית בג'באליה. הפלסטינים בעזה דיווחו אחרי חצות על יותר מ-30 הרוגים, בהם נשים ילדים, ועשרות פצועים בתקיפה ישראלית בג'באליה שבצפון הרצועה. כך על פי סוכנות הידיעות הפלסטינים "וופא". מוקדם יותר דיווחו בעזה על התקדמות טנקים במחנה.
צה"ל: השמועות על חילוץ חטופים - לא מבוססות. דובר צה"ל התייחס אמש לשמועות שהופצו אתמול בנוגע לחילוץ חטופים מרצועת עזה, ומסר כי הן "לא מבוססות". לדבריו, "צה"ל מבקש מהציבור להישמע להודעות הגורמים הרשמיים בלבד ולהימנע מהפצת שמועות כוזבות אשר פוגעות במשפחות החטופים ובציבור".