סגור
מוסף שבועי 25.7.19 זרועות השלטון עו"ד מיכל רוזנבוים
מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים (צילום: אלעד מלכה)

בלעדי
עובדת שנייה ברשות החברות תובעת את המנהלת רוזנבוים על התעמרות

בתביעה בגין התעמרות ופגיעה במוניטין טוענת העובדת כי מנהלת הרשות מיכל רוזנבוים משכה אותה פיזית וגערה בה. התביעה מצטרפת לזו של סגן מנהל הרשות נדב צוק - שניהם תובעים יחד 800 אלף שקל. רוזנבוים בתגובה: "מסע ציד מתוזמן ומתוזמר"

עובדת שנייה ברשות החברות הממשלתיות - דורית ממן - הגישה היום (ד') תביעה לבית הדין האזורי בירושלים נגד מנהלת הרשות מיכל רוזנבוים.
ממן, העובדת ברשות 32 שנה ומשמשת כמרכזת מינהל וארגון ומרכזת משאבי אנוש, הצטרפה לתביעתו של נדב צוק, סגנה של רוזנבוים, שנחשפה השבוע בכלכליסט. שניהם תובעים מרוזנבוים ומהרשות 800 אלף שקל, באמצעות עו"ד אילה הוניגמן.
בגין התעמרות ועוגמת נפש תובעת ממן 200 אלף שקל, וצוק 350 אלף שקל. בגין פגיעה בשם הטוב ובמוניטין המקצועי תובעת ממן 100 אלף שקל וצוק - 150 אלף שקל. בכתב התביעה המשותף מועלות גם טענות על התנהלותה המקצועית של רוזנבוים.
ממן טוענת בכתב התביעה כי "ב- 20.12.22 בבוקר, רוזנבוים הגיעה למשרדי הרשות ומיד נשמעו צעקותיה העצבניות: 'איפה דורית?'. ממן מיהרה לצאת לעבר רוזנבוים שעמדה במסדרון. רוזנבוים ניגשה אל התובעת, אחזה בזרועה ומשכה אותה בחוזקה לעבר השירותים. רוזנבוים נעמדה מעל אחת האסלות בעודה אוחזת בזרועה של התובעת, ואמרה לה בזעם: 'תסתכלי פה! את רואה? (גליל אחד של נייר טואלט נפל לתוך האסלה), הדבר הראשון שאת עושה בבוקר, כשאת מגיעה, את נכנסת לשירותים ובודקת את האסלה (מבחינת ניקיון). וכמו שהבית שלך נקי ואת דואגת שהוא יהיה נקי? אז אני מבקשת שגם פה! שמעת?'".
עוד נכתב בתביעתה של ממן כי "לאחר האירוע התובעת מיהרה לצאת מהשירותים בבכי וצחוק נבוך ונכנסה לחדר של סמנכ"לית משאבי אנוש ברשות ושיתפה אותה באירוע. משם המשיכה התובעת לחדרה וזמן קצר לאחר מכן, בהיותה מושפלת, המומה ופגועה קשות, הלכה לביתה".
לדבריה, באותו היום שלחה לה רוזנבוים הודעת התנצלות שהועברה ממכשיר טלפון סלולרי אחר, ומבדיקתה אצל הסמנ"כלית למשאבי אנוש השיבה לה האחרונה כי היא כתבה את ההודעה עבור רוזנבוים וכי עשתה כן כי היה הכרחי שרוזנבוים תדע שהיא מתנהלת בצורה לא טובה".
ממן המשיכה לתאר את מסכת היחסים ביניהן: "מאותו מועד ומשך חודשיים ימים שהתה בחופשת מחלה בשל הלחץ והמצוקה הנפשי שהאירוע גרמו לה. על אחת כמה וכמה על רקע ההתעמרות הקשה שחוותה מספר שנים קודם לכן ברשות מצד היועצת המשפטית דאז. התובעת נאלצה לקחת תרופות נוגדות חרדה ודיכאון על מנת לשוב לאיתנה".
לדבריה, אותו אירוע של משיכת הזרוע "הוא אירוע חריג וחמור מאין כמותו. ההשפלה, הביזוי, הפגיעה – אין צורך להכביר במילים". עוד הוסיפה כי "מאותו מועד ואילך ניטרלה רוזנבוים את התובעת ממרבית תחומי העשייה שלה ורוקנה את תפקידה מתוכן בהיבטים רבים בהם עסקה קודם לכניסתה של רוזנבוים לתפקיד, בתום כח האדם ומשאבי אנוש".
בנובמבר חשף "כלכליסט" כי צוק - המופקד על יחידת תחבורה-נדל"ן ופיננסים - הגיש נגד רוזנבוים תלונה על התעמרות למבקר המדינה ולנציב שירות המדינה. בעקבות כך פנתה רוזנבוים לגורמים באוצר בבקשה לקיים לו שימוע לפני פיטורים.
בכתב התביעה טען כי צוק "התובע עצמו, אף הוא קורבן ליחס פוגעני, קפריזי ובלתי תקין זה מצד רוזנבוים. היחס הפוגעני והמשפיל מצד רוזנבוים כלפי התובע הלך והסלים ככל שזה האחרון סירב לשתף פעולה עם דרישותיה המקצועיות המנוגדות לחוק, נגועות בשיקולים זרים ולמינהל ציבורי תקין".
"ככל שעמד התובע איתן על עמדותיו וסירב לגחמותיה של רוזנבוים, כך החמירה הפגיעה בו מצידה והיא החלה מנסה, בכל דרך, לפגוע בשמו הטוב ולהביא לפיטוריו. התובע מצידו, סירב להרכין ראש ועמד איתן מולה הן ביחס להתנהלות כלפיו ולא פחות מכך, בכל הנוגע להתנהלותה כלפי יתר עובדי הרשות, והכפיפים לו בפרט".

רוזנבוים: בדיה מופרכת ושקרית

ממיכל רוזנבוים נמסר בתגובה: "מסע הצייד המתוזמן והמתוזמר, אשר ידוע לכל מי מנצח ומוביל אותו, לא יצלח. משאין טיעוני אמת נגד מנהלת הרשות יש נסיון לייצר יש מאין בדיות ושקרים. מדובר בבדיה ממוחזרת ושקרית מהיסוד. בידינו הוכחות חותכות ונחרצות כי מדובר בבדיה מופרכת ושקרית החוסה תחת הגנת לשון הרע. מנהלת הרשות לא תשב בחיבוק ידיים נוכח הנסיונות לסכל את פעולותיה לנקיון החברות הממשלתיות מפוליטיזציה בוטה. צר לה על השימוש הציני בעובדות ועובדי הרשות במטרה לפגוע בה".
בעניין צוק נמסר: "אנו חווים שוב ושוב נסיונות בלתי פוסקים למנות מועמדים בעלי זיקות פוליטיות מובהקות לתפקידים בכירים בחברות הממשלתיות. חלק מהניסיונות נתמכים גם על ידי מר צוק ולכך מנהלת הרשות לא תיתן יד. מר צוק בחר להגיש תביעה רק לאחר שזומן לשיחת בירור ודרישה ממנו להבהרות בגין התנהלותו בשורה ארוכה של נושאים. לצערנו, במקום להשיב לגופם של דברים, בחר מר צוק להתעלם ולטפול על מנהלת הרשות תלונות חסרות כל שחר".