סגור
רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז״ל חלל צה"ל מלחמת חרבות ברזל
רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז"ל שנפל בקרב בעזה (צילום: דובר צה"ל)

דיווח שוטף
לוחם מילואים נפל בעזה, פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה

רס"ל (במיל') אביתר עטואר, בן 24 מראש העין, נפל בקרב במרכז רצועת עזה; מהבוקר שוגרו יותר מ-100 רקטות ליישובי הצפון, צה"ל חיסל לפחות שמונה מחבלי חיזבאללה; נתניהו מסכים לנסיגה של מאות מטרים מציר פילדלפי, אך לא צפויה פריצת דרך במו"מ

23:27 - המטח לקריית שמונה: 15 רקטות נורו, כמה התפוצצו בעיר; לא ידוע על נפגעים. 15 רקטות נורו מלבנון במטח האחרון לקריית שמונה. כמה מהן התפוצצו בעיר, ובשלב זה לא ידוע על נפגעים. מהבוקר שוגרו מלבנון יותר מ-100 רקטות, ומנגד, צה"ל חיסל לפחות שמונה מחבלי חיזבאללה בתקיפות בדרום המדינה. (יואב זיתון)
22:53 - הירי לקריית שמונה: פגיעה ישירה במבנה - שעולה באש, לא ידוע על נפגעים. מבנה עולה באש בקריית שמונה בעקבות פגיעה ישירה במטח האחרון מלבנון. מכבאות והצלה נמסר כי "לוחמי האש פועלים בשריפת מבנה כתוצאה מפגיעה ישירה". הצוותים פועלים להשתלטות על האש ולאחר מכן יבצעו סריקות אחר לכודים במקום.
6 צפייה בגלריה
שריפה בבית בקריית שמונה כתוצאה מפגיעה ישירה
שריפה בבית בקריית שמונה כתוצאה מפגיעה ישירה
שריפה בבית בקריית שמונה כתוצאה מפגיעה ישירה
במקביל, לאחר כחמש שעות הושגה שליטה על השריפה שפרצה ביער ביריה במטח קודם ששוגר לעבר צפת. בתוך כך, בהמשך לרצף האזעקות בקריית שמונה והסביבה, חיזבאללה לקח אחריות על שיגור "מטחי קטיושות למוצב ביפתח", בטענה כי מדובר בתגובה על תקיפות צה"ל בדרום לבנון. (ליאור אל-חי)
20:30 - 40 רקטות נורו מלבנון במטחים האחרונים לקריית שמונה. כ-40 רקטות שוגרו מלבנון לאזור קריית שמונה והסביבה ב-40 הדקות האחרונות. חמש רקטות נוספות נורו לזרעית. רוב הרקטות יורטו, חלקן התפוצצו בשטחים פתוחים וגרמו לשריפות. לא ידוע על נפגעים. קרן קיימת לישראל הודיעה כי "עקב ריבוי נפילות של חימושים התפתחו מספר שריפות ביערות קק"ל. צוותי כיבוי פרוסים במוקדים שונים ברחבי יער ביריה ויער הבעל שם-טוב ועובדים במרץ להשתלטות על השריפות". (יואב זיתון, אילנה קוריאל)
6 צפייה בגלריה
שריפות בגליל אחרי מטחי חיזבאללה
שריפות בגליל אחרי מטחי חיזבאללה
שריפה בגליל
(צילום עובדי ויערני קק"ל)


20:15 - נתניהו מסכים לנסיגה של מאות מטרים מציר פילדלפי, אך לא צפויה פריצת דרך במו"מ. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכים לנסיגה של מאות מטרים מציר פילדלפי, אבל היא לא צפויה להוביל לפריצת דרך במשא ומתן לעסקת חטופים. במסגרת המאמצים להשיג עסקה, ראש הממשלה הסכים לשנות מיקום של עמדה אחת למרחק של כמה מאות מטרים בלבד. "ישראל פרוסה בציר פילדלפי מכרם שלום עד הים. ראש הממשלה עומד על העיקרון שמצב זה יימשך, בניגוד ללחץ של גורמים מסוימים בצוות המשא ומתן שמוכנים לסגת משם", אמר גורם המעורה בפרטי המשא ומתן. (איתמר אייכנר)

6 צפייה בגלריה
ציר פילדלפי
ציר פילדלפי
ציר פילדלפי
(צילום: דובר צה"ל)

18:53 - בעקבות הירי לעוטף: תושבים בצפון הרצועה הונחו להתפנות - "נפעל בעוצמה". דובר צה"ל בערבית אלוף-משנה אביחי אדרעי פרסם הודעת פינוי מכמה אזורים בצפון-מערב הרצועה, בעקבות שיגור הרקטות לשדרות ולעוטף לפני זמן קצר. "בעקבות ירי תלול-מסלול מתמשך של חמאס וארגוני הטרור באזורכם, צה"ל יפעל בעוצמה בטווח הזמן המיידי נגדם", כתב אדרעי, "למען ביטחונכם התפנו מיידית למחסות מוכרים במערב העיר עזה". (יואב זיתון)
18:40 - הותר לפרסום: לוחם המילואים אביתר עטואר נפל בעזה, 4 נפצעו קשה. רס"ל (במיל') אביתר עטואר, בן 24 מראש העין, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. כך התיר הערב (שישי) לפרסום דובר צה"ל. עטואר שירת כלוחם בגדס"ר 6310, חטיבת "ירושלים" (16). מתחילת המלחמה נהרגו 696 חיילי צה"ל, 332 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה.
באירוע שבו נפל עטואר, נפצעו באורח קשה ארבעה לוחמים מגדס"ר 6310, ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח בינוני. "הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו", הוסיף דובר צה"ל.
מראש העין ויד לבנים נמסר כי הם אבלים על נפילתו של תושב העיר רס"ל אביתר עטואר. מחלקת הנוער של הפועל רעננה בכדורגל, הוסיפה כי הוא היה בנו של עוזר המנהל המקצועי, אלי עטואר. "אנו אבלים, כואבים והמומים עם היוודע דבר נפילתו בקרב בעזה של אביתר עטואר. נעתקו המילים מפינו, זה אסון לא יתואר", נמסר. (יואב זיתון, רענן בן צור)

6 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז״ל חלל צה"ל מלחמת חרבות ברזל
רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז״ל חלל צה"ל מלחמת חרבות ברזל
רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז״ל
(צילום: דובר צה"ל)
18:28 - צה"ל: כ-20 שיגורים חצו מלבנון לישראל, זוהו נפילות בשטחים פתוחים. דובר צה"ל אישר כי בהמשך להתרעות שהופעלו באזור צפת, זוהו כ-20 שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל. "חלקם יורטו, השאר נפלו בשטחים פתוחים", נמסר. אין נפגעים. (יואב זיתון)
17:08 - חיזבאללה הודיע על מותו של מחבל נוסף משורותיו, החמישי מהבוקר. חיזבאללה הודיע על מחבל הרוג נוסף משורתיו, מוחמד מחמוד נג'ם מעייתא אל-ג'בל שבדרום לבנון. מדובר בפעיל החמישי שארגון הטרור מודיע על מותו מהבוקר, בעוד שלפי צה"ל חוסלו היום שמונה מחבלים. מתחילת המלחמה חיזבאללה הודיע באופן רשמי על מותם של 425 מחבלים. (ליאור בן ארי)
15:50 - שורדות השבי נפגשו 3 שעות עם נתניהו: "אמר שיעשה הכול להחזרת בני בחיים". ילנה טרופנוב, ששוחררה משבי חמאס, אמרה בהצהרה לתקשורת אחרי שנועדה כשלוש שעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יצאתי מהפגישה עם קצת יותר תקווה ממה שנכנסתי. הוא הסתכל לי בעיניים ואמר שיעשה הכול להחזרת בני בחיים". יוכבד ליפשיץ, שגם נכחה בפגישה, הוסיפה כי "היו לנתניהו הבטחות שהוא ישלח נציגים. אחת הבושות הכי גדולות של הממשלה היא שאף נציג לא מגיע לחטופים מהקיבוצים, ולניר עוז בייחוד".
6 צפייה בגלריה
יוכבד ליפשיץ ששוחררה מהשבי ונועדה היום עם רה"מ נתניהו 23.8.24
יוכבד ליפשיץ ששוחררה מהשבי ונועדה היום עם רה"מ נתניהו 23.8.24
יוכבד ליפשיץ. "אחת הבושות הכי גדולות של הממשלה היא שאף נציג לא מגיע לחטופים מהקיבוצים, ולניר עוז בייחוד"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלה בן עמי, שאביה אוהד נמצא בשבי ברצועת עזה, אמרה אחרי פגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו רוצים להגיד: שראש הממשלה יעמוד בהתחייבויות שלו ויביא אותם הביתה". לדבריה, "אנחנו מבינים שזו כנראה ההזדמנות האחרונה לפני שאנחנו מגיעים למלחמה יותר גדולה מאיתנו. התרשמנו שהוא בקיא בפרטים ושבאמת קורה משא ומתן, אבל אני יצאתי בתחושה קשה וכבדה שזה לא הולך לקרות בקרוב, ואני מפחדת על החיים של אבא שלי". (רוני גרין שאולוב)

6 צפייה בגלריה
אלה בן עמי ששוחררה מהשבי לאחר שנועדה עם רה"מ נתניהו
אלה בן עמי ששוחררה מהשבי לאחר שנועדה עם רה"מ נתניהו
אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי מבארי, ויזהר ליפשיץ, בנו של החטוף עודד ליפשיץ מניר עוז. אלה: "יצאתי בתחושה קשה וכבדה שזה לא הולך לקרות בקרוב, ואני מפחדת על החיים של אבא שלי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

15:40 - צה"ל השמיד ברפיח מנהרת טרור של חמאס באורך כקילומטר. כוחות יחידת ההנדסה של אוגדת עזה והחטיבה הדרומית, בשיתוף עם יחידת יהל"ם, השמידו תוואי תת-קרקעי התקפי של חמאס באזור רפיח. לפי דובר צה"ל, אורכו של התוואי שהושמד היה כקילומטר. התוואי אותר ונחקר בשבועות האחרונים. הכוחות איתרו בו מטענים, תשתיות חשמל ודלתות הדף. בשבוע שעבר תצפיתניות של אוגדת עזה זיהו חוליית מחבלי חמאס מפיר המנהרה בשטח רצועת עזה כדי לפגוע בכוחות צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר חיסל את המחבלים. (יואב זיתון)
14:16 - דיווח: אופנוע הותקף מהאוויר בעיתרון בדרום לבנון, הרוג במקום. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי כטב"ם ישראלי תקף אופנוע בעיתרון בדרום לבנון. על פי הדיווחים, אדם נהרג בתקיפה ואדם נוסף נפצע. (ליאור בן ארי)
14:00 - חיזבאללה הודיע על מות שלושה פעילים. חיזבאללה הודיע כי שלושה מחבלים נהרגו בלחימה מול צה"ל בדרום לבנון: חסן חרקוס מהעיירה טורא בדרום לבנון; קאסם חרקוס, גם הוא מטורא; ועקיל גריב מטיר חרפא. השלושה נהרגו בתקיפת צה"ל בטיר חרפא, בזמן שלפי הצבא ניסו לשגר רקטות לעבר ישראל. מתחילת המלחמה הודיע חיזבאללה רשמית על מותם של 423 מפעיליו. (ליאור בן ארי)
13:50 - טילי נ"ט של חיזבאללה פגעו ביב"א במירון. הפגיעה במתקן היב"א במירון נגרמה משני טילים של חיזבאללה. לא היו נפגעים, ובצה"ל מתחקרים את האירוע. בצבא מדגישים כי הכוננות הגבוהה בצפון לתגובת חיזבאללה או איראן נמשכת ולא ירדה, חרף המו"מ לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועה. "אנו תוקפים ופועלים מול חיזבאללה לאור מטרות המלחמה שהציב והגדיר הדרג המדיני", אמרו בצבא. (יואב זיתון)
13:45 - דיווח: 2 הרוגים בתקיפה ישראלית בעיתא אל-ג'בל שבדרום לבנון. הערוץ הקטארי "אל-ערבי" ציטט את משרד הבריאות של לבנון, ודיווח על שני הרוגים בתקיפה ישראלית בעיתא אל-ג'בל שבדרום לבנון. לפי הדיווח, אחד מההרוגים הוא ילד. בנוסף, כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח כי כטב"ם תקף רכב בבית ליף שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
12:00 - דיווח: עלה ל-3 מניין ההרוגים בדרום לבנון, מדובר באנשי חיזבאללה. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח כי עלה לשלושה מניין ההרוגים בתקיפה הישראלית בטיר חרפא שבדרום לבנון. לפי הדיווח, שלושת ההרוגים משויכים לחיזבאללה. (ליאור בן ארי)
11:15 - בן גביר משיב לגלנט: "במקום לתקוף אותי, תתחיל לתקוף את חיזבאללה". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון יואב גלנט, וכתב ברשת X כי "הבטחת להחזיר את לבנון לתקופת האבן, בינתיים אתה מחזיר את הצפון לתקופת האבן. במקום לתקוף אותי בטוויטר, תתחיל לתקוף את החיזבאללה בלבנון". הדברים מגיעים אחרי שגלנט כתב כי מעשיו של בן גביר "מסכנים את הביטחון הלאומי של מדינת ישראל". (ynet)
10:26 - דיווח בלבנון: שני הרוגים ופצוע בתקיפה ישראלית בדרום המדינה. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה על שני הרוגים ופצוע אחד בעקבות תקיפה ישראלית באמצעות טיל קרקע-קרקע בטיר חרפא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
10:25 - אזעקות במלכיה: כשש רקטות שוגרו. כשש רקטות שוגרו לעבר מלכיה שבגליל העליון. זוהתה נפילה באזור. (יאיר קראוס)
09:40 - גלנט נגד בן גביר: "מעשיו מסכנים את הביטחון הלאומי, ראש השב"כ מתריע". שר הביטחון יואב גלנט מסר ברשת X כי "מול המעשים חסרי האחריות של השר בן גביר, המסכנים את הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ויוצרים פילוג פנימי בעם, ראש שירות הביטחון הכללי ואנשיו מבצעים את תפקידם ומתריעים מפני ההשלכות החמורות של מעשים אלו". הדברים נאמרו אחרי דיון בקבינט שבו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם על ראש השב"כ רונן בר. (איתמר אייכנר)
09:35 - עשרות מחבלים חוסלו באזור חאן יונס, כ-30 מטרות טרור הותקפו ברצועה. כוחות אוגדה 98 חיסלו עשרות מחבלים והשמידו עשרות תשתיות טרור באזור חאן יונס ובפאתי דיר אל-בלח. באחת התקיפות הכוחות זיהו באמצעות רחפן מחבל שהיווה איום על לוחמים, והכווינו מסוק קרב של חיל האוויר שחיסל אותו. בנוסף, הותקפו אזורים שמהם בוצע ירי לעבר יישובי העוטף במהלך השבוע. במקביל, כוחות אוגדה 162 ממשיכים את פעילותם בשכונת תל סולטאן שברפיח, וחיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בשיתוף עם חיל האוויר. כמו כן, חיל האוויר תקף כ-30 מטרות טרור ברצועת עזה ביממה האחרונה. (יואב זיתון)
09:20 - הירי למירון: שלוש רקטות שוגרו, בלבנון דווח: פגיעה ישירה ביב"א. שלוש רקטות שוגרו לאזור מירון. שתיים יורטו ואחת התפוצצה בשטח ההר. בתקשורת הלבנונית פורסמו תמונות של פגיעה ישירה ביב"א במירון. בדיווח נטען כי התמונות צולמו משטח ישראל. (יאיר קראוס, יואב זיתון)
09:00 - הוראה לתושבי מרכז עמק החולה: להישאר סמוך למרחבים מוגנים. ביישובי מרכז עמק החולה הורו לתושבים לצמצם תנועה ביישובים, להימנע מהתקהלויות ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים. ההודעה נמסרה לתושבי יסוד המעלה, חולתה, איילת השחר, מחניים, משמר הירדן וגדות. (יאיר קראוס)
8:56 - מחבלים בדרום לבנון חוסלו, רקטה עפה מהמשגר. צה"ל חיסל חוליית מחבלים שתכננה לשגר רקטות לעבר ישראל וחיסל אותה מהאוויר. לאחר התקיפה בטיר חרפא שבדרום לבנון, תועדה רקטה עפה מהמשגר - מה שאכן מעיד על הימצאות רקטות במקום. במקביל, בצבא ציינו כי ארטילריה נורתה לעבר שבעא. (יואב זיתון)
07:50 - ירי למירון: רקטות יורטו, אין נפגעים. צה"ל יירט רקטות ששוגרו לאזור מירון בשעה האחרונה. אין נפגעים כתוצאה מהמטח.
07:30 - דיווח בלבנון: "תקיפות ארטילריה ישראליות בדרום המדינה". כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה ישראליות לעבר כפר שובא וכפר חמאם שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
סיכום חדשות הלילה
אוסטרליה: באוקטובר ניקח פיקוד על כוח המשימה הימי בים האדום. אוסטרליה תיקח פיקוד על כוח המשימה הימי בים האדום ובמפרץ עדן החל מחודש אוקטובר. כך הודיע משרד ההגנה בקנברה. הכוח הימי הוקם באפריל 2022 כדי להתמקד בביטחון הימי באזור, ובחודש דצמבר האחרון תוגבר בכוחות נוספים כדי לספק מענה למתקפות החות'ים בים האדום. (רויטרס)
האריס: אדאג שישראל תוכל להגן על עצמה כך שלא תתמודד עם עוד 7.10
בנאומה בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס הכריזה כי היא והנשיא ג'ו ביידן "עובדים מסביב לשעון, כי הגיעה העת להפסקת אש בעזה ולעסקת חטופים". האריס הדגישה: "תנו לי להיות ברורה: תמיד אגן על זכותה של ישראל להגן על עצמה ואדאג שתהיה לה היכולת הזו, כדי שלא תצטרך להתמודד עם מתקפה כמו זו של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר, עם אלימות מינית שלא תתואר וטבח של צעירים בפסטיבל מוזיקה".
דבריה של האריס התקבלו בתשואות, והיא עברה מיד להתייחס למצב בעזה: "מה שקרה ב-10 החודשים האחרונים מזעזע: אנשים רעבים ונואשים נמלטו ממחסה אחד לאחר שוב ושוב. אנו פועלים לסיים את המלחמה הזו כדי שהסבל בעזה יסתיים, כדי שהחטופים ישתחררו וכדי שהפלסטינים יוכלו לממש את זכותם למדינה ולהגשמה עצמית". גם דברים אלו זכו לתשואות חזקות. (ציפי שמילוביץ, שיקגו)