סגור
שי באבד באב"ד מנכ"ל משרד האוצר לשעבר
שי באב"ד. המינוי למח"ט במילואים כפוף לאישור הרמטכ"ל (צילום: דנה קופל)

צה"ל מקים אוגדה חדשה, שי באב"ד מועמד לפקד על חטיבה

מנכ"ל קבוצת שטראוס, ששירת כמג"ד במילואים, צפוי להתמנות למפקד חטיבה באוגדת המילואים 96 שתהיה מבוססת על מתנדבים 

בצה"ל מקימים בימים אלה אוגדת מילואים חדשה, אוגדה 96 או בשמה הרשמי "אוגדת דוד", ומנכ"ל קבוצת שטראוס שי באב"ד צפוי להתמנות לתפקיד מפקד חטיבה באוגדה.
אוגדה 96 מוקמת על ידי צה"ל עקב הצורך בכוח אדם נוסף בצה"ל שנוצר מאז 7 באוקטובר והמלחמה בעזה ובצפון. האוגדה אמורה להתבסס על מתנדבים ומתנדבות ששוחררו ממילואים מסיבות שונות, ולהכשיר אותם מחדש לתפקידי חי"ר קל. מי שאחראי על הקמת האוגדה הוא אלוף מוטי ברוך.
האוגדה תכלול חמש חטיבות בפריסה ארצית כאשר הכוונה היא שהלוחמים יהיו מופקדים על הגנת האזור שבו הם מתגוררים. באתר צה"ל נכתב כי "אוגדת דוד (אוגדה 96) הינה אוגדה קלה ניידת ועוצמתית של כוח מילואים נבחר, בפריסה ארצית למתן מענה מיידי למגוון תרחישים" וקוראים לציבור להתנדב אליה.
מי שכאמור מועמד לפקד על אחת החטיבות באוגדה הוא כאמור לא אחר משי באב"ד, מנכ"ל קבוצת שטראוס. באב"ד, שכיהן כמנכ"ל משרד האוצר במשך חמש שנים תחת השר משה כחלון, שירת לפני כן כמג"ד במילואים בגדוד "חוד הגולן". המינוי כפוף לאישור הרמטכ"ל ומפקד זרוע היבשה.
בשנים האחרונות צה"ל נמנע מלשבץ אנשי מילואים בתפקידי מפקדי חטיבות ומי שפיקדו על חטיבות של מילואימניקים היו אנשי קבע. הסיבה לכך היא שתפקיד מח"ט דורש התעסקות רבה וימי מילואים רבים וקשה מאוד לעשות את זה "על הדרך".
לשם ההשוואה, תפקיד של מג"ד במילואים (שכפוף למח"ט) גורר מחויבות של כ־100 ימי מילואים בשגרה, ובמציאות חירום בה חיילי מילואים "פשוטים" משרתים 100-200 ימי מילואים מדובר על מספרים גבוהים הרבה יותר.
עם זאת, גורמים באוגדה החדשה טוענים כי המבנה הייחודי של אוגדה 96 וכן העובדה שהיא מורכבת אך ורק ממילואימניקים תצריך ממי שיעמוד בראש החטיבה פחות ימי מילואים וכי ההשוואה למח"ט קבע אינה במקום.
מדובר צה"ל נמסר: "הקמת אוגדה נוספת נמצאת בתהליך בחינה ועבודה בזרוע היבשה. הציבור יעודכן בסיום ההליך".