סגור
עדי אשכנזי נאום ב כנסת
עדי אשכנזי בכנסת (צילום מסך)

"נועדנו לבכות ולהיאנס!": נאום הזעם של עדי אשכנזי בכנסת

בנאום נסער שנשאה בuועדה לקידום מעמד האישה, בהשתתפות משפחות החטופים, קראה הקומיקאית לגלות נאמנות כלפי החטופים - ודרשה מהנשים הנמצאות בתפקידי מפתח לפעול למען נשים אחרות: "אין לנו ביטוי, לא בממשלה, לא בקבינט. מעט הנשים שנמצאות שם למעלה, תעשו את העבודה שלכן!"

עדי אשכנזי נאמה בכנסת - וזעקה מדם ליבה: הקומיקאית הגיעה הבוקר (ב') לכנסת בירושלים, שם דיברה בוועדה לקידום מעמד האישה בהשתתפות משפחות החטופים, והתייחסה לנשים שבצמרת המדינה, וגם לשחרור בחטופים, כשהיא נסערת. צפו:


"את מי עוד לא הרגתם", פנתה הקומיקאית בדמעות, "הרגתם עם שלם, את כל האימהות המדינה שלא ישנות בלילה! הם הילדים של כולנו, החטופים.
"איזה בhטחון יש לך במדינה?", תהתה אשכנזי, "אתה נדרש לתת מאה אחוז התמסרות למדינה כשהמדינה מבריזה לך, איך? ואני קוראת לכל נשות המדינה, תשימו לב - אין לנו ביטוי, לא בממשלה, לא בקבינט. אנחנו נועדנו לבכות ולהיאנס. ומעט הנשים שנמצאות שם למעלה, תעשו את העבודה שלכן! אם את אישה שהצליחה לעלות למעלה תעשי הכל למען נשים, כל יום".
אשכנזי המשיכה ותקפה את המדינה שלדבריה, לא דואגת לאזרחיה. "אנחנו השתגענו? איפה הנאמנות של המדינה לאזרחים שלה, איפה? ואז אומרים, 'לא, לא, לא, רגע, רגע, רק ציר פילדלפי. רגע, רגע, רק ניצחון מוחלט. איזה ניצחון מוחלט? איזה ניצחון? תחזירו אותם! תחזירו אותם! איזה ניצחון יש לנו אם לא להתחייב לאזרחים שלנו?".