סגור

בלעדי
הנתונים נחשפים: בעקבות הריקול של שטראוס - זינוק של מאות אחוזים במכירות המתחרים

הישראלים לא מוותרים על הממתקים - ועוברים למתחרים: מכירות חטיפי קינדר של חברת פררו זינקו ב- 700%, ואלה של מרס - ב-608%; אמש פרצה שריפה במפעל הממתקים של שטראוס-עלית שנסגר בעקבות הימצאות הסלמונלה - האש כובתה

הריקול הגדול של שטראוס, שחתך את מכירות השוקולד וחטיפי השוקולד של עלית, הזניק את מכירות מתחריה. מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי מכירות טבלאות השוקולד בשבוע שעבר, בתחילתו ביצעה החברה ריקול למוצריה מחשש להימצאות סלמונלה, נחתכו ב-19.2% והסתכמו ב-8.24 מיליון שקל. עלית השולטת בקטגוריה עם 52.5% מהמכירות, איבדה 88% מהמכירות ואלו הסתכמו בכחצי מיליון שקל בלבד. בשבוע שלפני כן - חול המועד פסח - במהלכו כבר ידעה שטראוס על הימצאות סלמונלה בסביבת הייצור, נרשם שיא המכירות של טבלאות השוקולד מתחילת השנה, והן הסתכמו ב-19 מיליון שקל, ומתוכם היתה שטראוס אחראית ל-42% וגרפה 8.1 מיליון שקל.


מי שנהנו מהמשבר בשטראוס היו דיפלומט עם מותג מילקה, סידס עם מותג לינדט, יוניליוור עם מותג ורד הגליל והמותגים הפרטיים של רשתות השיווק. מכירות מילקה של דיפלומט, זינקו בשבוע של הריקול שביצעה שטראוס ב-95% ל-1.5 מיליון שקל. מכירות מותג הפרמיום לינדט של סידס זינקו ב-87.5% ל- 1.05 מיליון שקל, מכירות מותג הבייסיק בשוק השוקולד - ורד הגליל של יוניליוור - זינקו ב-300% ל-1.12 מיליון שקל, ומכירות המותג הפרטי של שופרסל, רמי לוי וקמעונאים נוספים זינקו ב-153% ל- 820 אלף שקל.
בקטגוריית החטיפים, דוגמת פסק זמן, כיף כף, אגוזי ועוד, צמחו מכירות השוק בשבוע שבו בוצע הריקול ב-16.7% ביחס לשבוע הקודם בו חל חול המועד. ניתן לייחס את העלייה במכירות הקטגוריה ליציאה מחג הפסח, במהלכו חלק מהחטיפים הכוללים ופל לא נמכרו. אלא שבעוד מכירות השוק עלו, צנחו מכירות החטיפים של עלית 64.3% ל- 1.34 מיליון שקל. מנגד, זינקו מכירות חטיפי קינדר של חברת פררו ב- 700% ל-1.93 מיליון שקל. זינוק של 608% נרשם במכירות חטיפי מרס ל-1.7 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
צילום מבחוץ של מפעל עלית בנוף הגליל שטראוס
צילום מבחוץ של מפעל עלית בנוף הגליל שטראוס
מפעל עלית בנוף הגליל
(צילום: שרון צור)
יצרני השוקולד והממתקים המתחרים צפויים לתעל את החודשים הקרובים בהם מפעל הממתקים של עלית יהיה סגור, לטובת חיזוק כוחם השוק. זאת, בין היתר באמצעות חשיפה שיווקית ומבצעית, בניסיון לחשוף את הצרכנים למותגים שלהם ולייצר נאמנות מותגית לאורך זמן.
2 צפייה בגלריה
שריפה במפעל שטראוס עלית בנוף הגליל
שריפה במפעל שטראוס עלית בנוף הגליל
שריפה במפעל שטראוס עלית בנוף הגליל
(כב״ה צפון)
בתוך כך, שריפה פרצה אמש (שני) במפעל הממתקים של שטראוס-עלית בנוף הגליל - שנסגר בשבוע שעבר בעקבות הימצאות סלמונלה. משטראוס נמסר כי "מדובר באירוע נקודתי בחדר הדרכה חיצוני ולא בשטחי המפעל. האש כובתה ואין נפגעים. עדיין לא ידועה הסיבה לדליקה".