סגור
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'. לא מתפטרת (צילום: עטא עוויסאת)

שמאלוב ברקוביץ' מסרבת לעזוב את חדשות 13, הוועד מחזיר המאבק

לפני ארבעה שבועות נחתם הסכם בין ועד העובדים של חדשות 13 להנהלת הערוץ שלפיו המנכ"לית החדשה תעזוב את תפקידה, אך היא טרם עשתה זאת. הוועד הורה לעובדים שלא להשתתף בצילומי פרומו שתוכננו למחר

ארבעה שבועות לאחר חתימת ההסכם בין ועד העובדים של חברת החדשות של ערוץ 13 להנהלת הערוץ, מנכ"לית חברת החדשות יוליה שמאלוב ברקוביץ' עדיין לא עזבה את החברה, ובוועד העובדים של החברה מחזירים את מאבק העובדים כנגד מינויה. אתמול התקיימה פגישה של דירקטוריון חברת החדשות של הערוץ שבה עדיין לא הגיעו להסכמות בנושא.
במכתב לעובדי החברה כתב יו"ר הוועד מתן חודורוב כי הנהלת הערוץ טרם עמדה במחויבותיה להסכם בין הצדדים וקרא לעובדים שלא להשתתף מחר בצילומים לפרומו לתוכניות הערוץ. "כצעד ראשון, אנו מודיעים על ביטול השתתפותם של כל עובדי חדשות 13 בצילומי הפרומו שנקבעו החל ממחר. מגישי, כתבי ועובדי החברה מונחים בזאת שלא לקחת חלק בצילומים אלה, עד להודעה חדשה", כתב חודורוב.
לדברי הוועד, לא כל נציגי הציבור בדירקטוריון משתפים פעולה עם הליך ההדחה של שמאלוב ברקוביץ'. בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 13 יש שישה חברים, מתוכם שלושה נציגי ציבור הממונים על ידי הרשות השנייה ומחזיקים ב-40% מכוח ההצבעה. שלושת נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 13 - יפעת בן חי שגב, איל דה פאו ונתן אברהם - מונו לראשונה לתפקיד בעת כהונתה של שמאלוב ברקוביץ' כיו"ר הרשות השנייה. התנהלותם של נציגי הציבור והמחויבות שלהם לחברה או לציבור היו אחד הנושאים המרכזיים שעלו במהלך הדיון בבג"ץ בעתירה שהגישו ועד עובדי חברת החדשות וארגון העיתונאים כנגד המינוי.
"למיטב ידיעתנו, חלק מנציגי הציבור בדירקטוריון אינם משתפים פעולה באופן מלא עם המהלך, והם נושאים באחריות לשיתוק המסוכן שנגרם לחברה כתוצאה מכך. נזכיר, כי גם בדיון בבג"ץ התמקדו השופטים בשאלה אם לדירקטורים מטעם הרשות השנייה יש אחריות כלפי הציבור, הצופה בשידורי חדשות 13, ואף ביקשו מהיועמ״שית בהרב-מיארה להכין חוות דעת על פעילותם, שתוגש לאחר החגים", כתב ועד העובדים.
עזיבתה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', שמלווה בפיצוי של עד כ-2 מיליון שקל, יכולה להיעשות בשתי דרכים: הראשונה היא לעזוב את הערוץ מרצונה, כלומר להתפטר. האפשרות השנייה היא הדחה על ידי דירקטוריון חברת החדשות, ברוב של לפחות 75% מהחברים בו. הסיבה לרוב המיוחד הנדרש להדחה היא לספק למנכ"ל חברת החדשות, המשמש גם כעורך ראשי, הגנה בתפקידו מפני שיקולים זרים. משמעות הרוב הגבוה הנדרש להדחת המנכ"ל מוביל לזה שכל שני חברי דירקטוריון שיתנגדו להדחה – יכולים למנוע אותה.