סגור
מלון סלינה לוחמי הגטאות
מלון סלינה בקיבוץ לוחמי הגטאות (צילום: אתר החברה)

פרסום ראשון
לבקשת קבוצת חג'ג': ביהמ"ש מינה נאמן זמני לחברה בת של סלינה ישראל

עו"ד אביחי ורדי ישמש כנאמן זמני לחברת ר.א.י יזמות מכמורת, שרשת המלונות סלינה ישראל מחזיקה ב-51% ממניותיה; ההחלטה התקבלה בעקבות פניית קבוצת חג'ג' לבית המשפט בטענה שלסלינה חובות לפירעון מיידי כלפיה ביותר מ-40 מיליון שקל

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, מינה היום (ו') את עו"ד אביחי ורדי כנאמן זמני לחברת ר.א.י יזמות מכמורת, שרשת המלונות סלינה ישראל מחזיקה ב-51% ממניותיה. זאת לבקשת קבוצת חג'ג' הטוענת לחובות של סלינה כלפיה. השופט הורה לנאמן הזמני להגיש דו"ח ראשוני כבר בשבוע הבא וקבע דיון ל-30 בספטמבר.
ביום שני האחרון פנתה קבוצת חג'ג' לבית המשפט וטענה כי לרשת האירוח סלינה חובות לפירעון מיידי כלפיה בסכום של מעל ל-40 מיליון שקל. זאת מתוך כלל ההתחייבויות של סלינה כלפיה בסך של כ-164 מיליון שקל ושנובעים בעיקרם בגין התחייבויות של הסכמי שכירות.

1 צפייה בגלריה
עו"ד אביחי ניסן ורדי
עו"ד אביחי ניסן ורדי
עו"ד אביחי ניסן ורדי
(צילום: יח"צ)
קבוצת חג'ג' ביקשה למנות נאמן לחברה הבת של סלינה, ר.א.י יזמות מכמורת. מדובר בחברה שעל פי הבקשה מפעילה ארבעה מקומות אירוח ברחבי הארץ - בקיבוצים פרוד, נתיב הל"ה, לוחמי הגטאות וצאלים. נטען כי החוב של חברה זו כלפי קבוצת חג'ג' עומד על כ-12 מיליון שקל מתוך ה-40 מיליון שקל .
במסגרת הבקשה שהגישה קבוצת חג'ג' באמצעות עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד שירלי וילנסקי נטען כי בספטמבר 2021 קבוצת חג'ג' התקשרה עם קבוצת סלינה בהסכם מיזם משותף להפעלת מקומות אירוח באתרים שונים ברחבי הארץ. בשנים 2021 ו-2022 מימשו קבוצת חג'ג' וקבוצת סלינה את הסכם המיזם המשותף וחג'ג' העמידה מימון נדרש למספר מיזמים, ביניהם מיזם הקיבוצים, הכולל את ארבעת בתי הארחה שמתופעלים על ידי החברה - והכל תחת המותג סלינה.
עוד נטען כי לאחר תקופה קצרה, באמצע שנת 2023, ביקשה קבוצת סלינה לדחות חלק מהתשלומים החודשיים הקבועים בהתאם למערכות ההסכמים, ביניהם את תשלומי החברה, ועקב כך נחתמה תוספת להסכם אשר דחתה ו/או פרסה את התשלומים של קבוצת סלינה לקבוצת חג'ג'.
עוד נטען כי מאפריל 2023 החברה לא עומדת בהתחייבויותיה בהתאם להסכמים בין הצדדים וקבוצת חג'ג' נעתרת מעת לעת למתן ארכות, ויתורים, פריסות מחדש של תשלומים, והכל לבקשתה של קבוצת סלינה והחברה ועל מנת לאפשר לה לשקם את פעילותה.
במסגרת הבקשה מצוין כי ביולי דיווחה סלינה אנגליה כי הוחלט על ידי הדירקטוריון על הכנסתה להליכי חדלות פירעון. עוד נטען כי חברה סינגפורית בתחום המלונאות רכשה את החברות התפעוליות של סלינה.
עוד נכתב כי "הדירקטורים של סלינה ישראל הודיעו לקבוצת חג'ג' כי הם קיבלו הנחיה לא לקבל החלטות לגבי סלינה ישראל ולאור כך נוצר כאוס ניהולי. אירועי התקופה האחרונה מהווים את 'הקש ששבר את גב הגמל' וקבוצת חג'ג' מבקשת לממש את זכויותיה להיכנס בנעלי קבוצת סלינה באתרי האירוח באמצעות מינוי נאמן שיבחן את המשך פעילות האתרים שקבוצת חג'ג' מממנת דרך החברה, במטרה להמשיך את פעילותן בכל מקום שהדבר יהיה כדאי".