סגור
יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות של ערוץ 13
יוליה שמאלוב ברקוביץ'. התנגדות להדחה (צילום: תומריקו)

למרות ההסכם שנחתם: דירקטורים דורשים הבהרות לגבי עזיבת שמאלוב ברקוביץ'

שישה ימים לאחר שנחתם ההסכם בין עובדי חדשות 13 להנהלת הערוץ, יוליה שמאלוב ברקוביץ' טרם עזבה ונראה כי עזיבתה תלווה בקשיים. לדברי הדירקטורים: "ההחלטה למינוי אושרה כדין"; במידה ולא תעזוב ו-2 מהם יתנגדו להדחתה, היא תישאר בתפקיד המנכ"לית

לכמה רגעים בשבוע שעבר היה נדמה שהדרמה בחדשות 13 עם מינויה של המנכ"לית יוליה שמאלוב ברקוביץ' הגיעה לסיומה: ועד העובדים והנהלת הערוץ הגיעו להסכם לפיו המנכ"לית תעזוב, וימונה לה מחליף בתוך כ-60 יום. אלא שנכון להיום, שישה ימים לאחרי החתימה על ההסכם המקורי, המנכ"לית טרם עזבה ונראה כי עזיבתה תלווה בקשיים. נציגי הציבור בדירקטוריון חתמו על מכתב להנהלת הערוץ בשבוע שעבר (3 מתוך 6 חברים) בהם דורשים שורה של הבהרות ביחס להסכם שנחתם בין ההנהלה לוועד.
חשוב להדגיש שעל מנת ששמאלוב ברקוביץ' תעזוב את התפקיד עליה להסכים לחבילת הפרישה שהוצעה לה או לחילופין להיות מודחת על ידי רוב של 75% בדירקטוריון חברת החדשות, כלומר במידה ושני חברי דירקטוריון יתנגדו להדחה, שמאלוב-ברקוביץ' תישאר בתפקיד. במכתב ששלחו נציגי הציבור בדירקטוריון, אייל דה פאו, ד"ר יפעת בן חי שגב ואברהם נתן, טענו "הליכי האיתור הובלו על ידכם בצורה יסודית ומדוקדת ומינוי המנכ"לית הומלץ בחום על ידי אמיליאנו (אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל ערוץ 13, ע.א.מ), והיא אושרה על ידי הדירקטוריון פה אחד בדיון ובהחלטה כדין".
חשוב להדגיש שטענת נציגי הציבור שהמינוי נעשה כדין ובצורה יסודית תמוהה, לפחות לפי הדיון שנעשה בבג"ץ בעתירת ארגון העיתונאים וועד העובדים של חברת החדשות, בעתירה כנגד מינויה של שמאלוב ברקוביץ'. בין היתר נטען בדיון שלא כל חברי הדירקטוריון נפגשו עם כל המועמדים לתפקיד, ושהוועדה שהורכבה מחלק מחברי הדירקטוריון לא נפגשה באופן יסודי ומשמעותי. לאורך הדיון השופטים עסקו רבות בהליך המינוי שהוביל לבחירתה לתפקיד - כשכמה ימים לאחר מכן אף דרשו מהערוץ לענות מדוע לא לבטל את המינוי.
נקודה נוספת היא שחברי הדירקטוריון בחברת החדשות של ערוץ 13 מונו לראשונה לתפקיד על ידי הרשות השנייה, בזמן ששמאלוב ברקוביץ' כיהנה כיו"ר הרשות. נקודה זו הייתה אחת הנקודות המרכזיות בעתירה שהוגשה כנגד המינוי שכן - אלו מונו לראשונה לתפקיד בתקופתה וכעת הצביעו בעד מינויה לתפקיד בכיר.