עוד התפטרות בצמרת משרד התחבורה: מנהל האגף לתכנון תחבורתי פורש
עוד התפטרות בצמרת משרד התחבורה: מנהל האגף לתכנון תחבורתי פורש
שי קדם, מנהל אגף בכיר במשרד, הודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו בסוף החודש; לא מעט בכירים עזבו את תפקידם מאז כניסת מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה, בעיקר על רקע טענות של חוסר יכולת לקדם מדיניות מקצועית וקידום מקורבים
שי קדם, מנהל אגף בכיר לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה, הודיע כי הוא מתכוון לסיים את תפקידו בסוף החודש. עזיבתו של קדם היא חלק משרשרת ארוכה של עזיבות בכירים שהתרחשו מאז כניסתה של רגב לתפקיד שרת התחבורה, וזאת על רקע טענות של חוסר יכולת לקדם מדיניות מקצועית יחד עם ניסיונות מצד אנשי השרה לקדם מינויים של אנשים המקורבים לה או מזוהים עם הליכוד.
קדם שאחראי על תחום תכנון רשת התחבורה הארצית "קודם" לתפקיד ראש מינהל התשתיות בקדנציה של שרת התחבורה הקודמת מיכאלי, אך עם כניסתה המחודשת של השרה מירי רגב למשרד הוא חזר לתפקידו הקודם מפני שרגב ניצלה פרצה בירוקרטית וסירבה להאריך לו את תקופת הניסיון. קדם נחשב לאיש מקצוע מוערך וכיהן בתפקידים שונים במשרד התחבורה כ-9 שנים.
במכתב ששלח לעובדי המשרד כתב קדם כי "אמנם בחרתי להתמודד על תפקיד ראש מינהל תשתיות, וניסיתי גם להיות סמנכ"ל תשתיות במינהל התכנון, אבל החלום האמיתי שלי בערך מגיל 19 היה להיות אחראי על תכנון התחבורה בישראל. כל כך שמח שהגשמתי אותו. האמת שלא בדיוק היה לי ברור מה יכול להיות החלום הבא שלי". לפי קדם, ההחלטה לעזוב הגיעה לאחר שהציעו לו להתמנות לתפקיד מנכ"ל מועצת כוכב יאיר (תפקיד שלא יכהן בו לבסוף עקב דרישות צינון). עם זאת, ל"כלכליסט" נודע כי קדם מיצה את עבודתו במשרד תחת הנהלתו הנוכחית.
כאמור, עזיבתו של קדם היא חלק משרשרת ארוכה של עזיבות שכוללות את מנהל רשות התחבורה הציבורית רן שדמי, מנהל אגף בכיר רכבות אליאס מטר, מנהל האגף לתכנון ומדידה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית ניר משה, סגנית מנהל רשות התחבורה הציבורית נעה אבירם ועובדים ברשות המטרו שעדיין נמצאת בחבלי לידה ממושכים.
במקביל עזבו והועזבו גם בכירים בגופים עליהם מופקד המשרד ביניהם מנכ"ל הרכבת הקודם מיכה מייקסנר, מנכ"ל נת"ע היוצא חיים גליק ומנכ"ל רשות שדות התעופה הקודם אלוף במיל' חגי טופולנסקי.