סגור
חיילים ב רצועת עזה צה"ל נלחמים מלחמת עזה 14.12.2023
ממשיכים להילחם בעזה (צילום: דובר צה"ל)

דיווח שוטף
"הצילו": השלטים שהכינו החטופים שנורו בטעות על ידי צה"ל

"SOS" ו"הצילו, שלושה חטופים": השלטים שהכינו יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה - שנורו בטעות על ידי צה"ל - אותרו במבנה בשכונת שג'אעיה; צה"ל חשף מנהרה עצומה לידי הגבול עם עזה באורך 4 ק"מ ובעומק 50 מטר, דובר צה"ל: "עיר טרור - נחשוף ערים נוספות"; סמ"ר בוריס דונבצקי, לוחם שיריון בגדוד 46, נהרג בקרב בצפון הרצועה; דיווח: צה"ל תקף מוצבי חיזבאללה בסוריה, שני בני אדם נהרגו בתקיפות


23:10 - חיל האוויר תקף חוליית נ"ט ותשתית טרור של חיזבאללה בלבנון. מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. כך עדכן דובר צה"ל, שהוסיף כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לשטח ישראל במרחב יראון. (יואב זיתון)
22:50 - דיווח: "התקיפה הישראלית" בסוריה - נגד מוצבי חיזבאללה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון דיווח כי ישראל תקפה מוצבים צבאיים בסוריה שנמצאים בהם כוחות של חיזבאללה באזור דמשק. לפי הדיווח, שני בני אדם נהרגו בתקיפות וכמה בני אדם נפצעו. (ליאור בן ארי)
22:17 - דיווח: ארה"ב תכריז על הקמת כוח הגנה ימי רב לאומי כדי להתמודד עם האיום החות'י. ה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי ארה"ב צפויה להכריז על הקמת כוח הגנה ימי רב לאומי בהשתתפות כמה מדינות ערביות, "במאמץ בינלאומי להתמודד עם האיומים של המיליציה החות'ית בתימן על ספנות מסחריות בים האדום". לפי הדיווח, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עתיד להודיע על הכוח, שזכה לשם הזמני "מבצע שומר השגשוג", בעת ביקורו במזרח התיכון. הכוח נועד לספק ביטחון לחברות הספנות הגדולות בעולם, שבעקבות האיום החות'י הסיטו את תנועת ספינותיהן מאזור ים האדום.
14 צפייה בגלריה
נושאת מטוסים USS Gerald R. Ford מלחמת עזה  12.10.23
נושאת מטוסים USS Gerald R. Ford מלחמת עזה  12.10.23
נושאת המטוסים האמריקאית ג'ראלד פורד
(צילום: JACKSON ADKINS\AFP)
מוקדם יותר דיווח אתר החדשות האמריקני "פוליטיקו" כי ארה"ב שוקלת לתקוף את המורדים החות'ים בתימן, בעקבות הזינוק המשמעותי במתקפות שלהם נגד ספינות בים האדום – שנועדו להטיל "מצור ימי" על ישראל ולשבש את נתיבי השיט הקריטיים לכלכלה העולמית, ובכך להפעיל לחץ לסיום המלחמה בעזה.
הדיווח ב"פוליטיקו" מסתמך על שני גורמי ממשל בוושינגטון, ואחד מהם ציין כי כחלק מההיערכות לתקיפה פוטנציאלית ארה"ב אף קירבה בימים האחרונים לחופי תימן את נושאת המטוסים "אייזנהאואר" וספינות המלחמה שמלוות אותה. נושאת המטוסים, אחת משתיים שהנשיא ג'ו ביידן שלח למזרח התיכון בתחילת המלחמה כדי לסייע לישראל בהרתעת איראן ושליחיה, שהתה עד כה במפרץ הפרסי. כעת לפי הדיווח היא עברה למפרץ עדן בים הערבי – שמתחבר לים האדום דרך מצר באב אל-מנדב, האזור שבו מתרחשות רבות ממתקפות הכטב"מים והטילים של החות'ים.
21:57 - דיווח רשמי: שני חיילים סורים נפצעו בתקיפות הישראליות באזור דמשק. משרד ההגנה הסורי מסר כי שני חיילים נפצעו בתקיפה שביצעה ישראל באזור דמשק. לפי הודעת המשרד, נזק נגרם באזורי התקיפות. "ההגנה האווירית שלנו הגיבה והפילה כמה טילים", נמסר. (ליאור בן ארי)
21:20 - סוריה: ישראל תוקפת באזור דמשק. התקשורת הממלכתית בסוריה האשימה את ישראל בתקיפה באזור דמשק. כמו כן, דווח כי מערכות ההגנה האווירית יירטו "מטרות אויב" ליד דמשק. במקביל, תחנת הרדיו הסורית "שאם אף-אם" דיווחה כי בבירה נשמעו הדי פיצוצים. (ליאור בן ארי)
20:25 - הגרי על המנהרה הגדולה שנחשפה ליד הגבול: "עיר טרור - נחשוף ערים נוספות". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר כי המנהרה הגדולה שאותרה על ידי כוחות צה"ל קרוב לגבול עם ישראל היא "עיר טרור - ונחשוף בקרוב ערים נוספות של חמאס". כמו כן, הגרי התייחס לתקרית הקשה שבה נהרגו מאש צה"ל שלושת החטופים בשכונת שג'אעיה, ואמר כי צה"ל בודק מבנה נוסף שבו ייתכן ושהו החטופים. (סיון חילאי)
14 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
20:15 - "הצילו, 3 חטופים": אותרו שלטים שנכתבו בשאריות מזון ע"י ההרוגים בשג'אעיה. כוח צה"ל סרק את המבנה שבו אותרו כתובות עם קריאות לעזרה בשכונת שג'אעיה שבצפון רצועת עזה, סמוך למקום שבו נורו למוות החטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה. במבנה אותרו כמה שלטים, שעליהם נכתבו, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון, הכתובות "SOS" ו"הצילו, 3 חטופים". דובר צה"ל מסר כי "על בסיס תחקיר האירוע בשטח, נראה כי שלושת החטופים שהו במבנה בו אותרו השלטים, לפחות חלק מהזמן", וכי, "תחקיר האירוע נמשך". (יואב זיתון)
14 צפייה בגלריה
השלט שהכינו החטופים משאריות מזון. "הצילו 3 חטופים"
השלט שהכינו החטופים משאריות מזון. "הצילו 3 חטופים"
השלט שהכינו החטופים משאריות מזון. "הצילו 3 חטופים"
(צילום: דובר צה"ל)
18:40 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, ה-109 מתחילת המלחמה. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, מוסא מחמד מוסטפא, שמת לפי הודעת ארגון הטרור "כשהיד בדרך לירושלים". מדובר בהרוג ה-109 שעליו מודיע חיזבאללה באופן רשמי מתחילת המלחמה, אולם בצה"ל מעריכים כי המספר האמיתי גבוה יותר. (ליאור בן ארי)
14 צפייה בגלריה
תומכי חיזבאללה עם תמונת חסן נסראללה ב ביירות
תומכי חיזבאללה עם תמונת חסן נסראללה ב ביירות
תומכי חיזבאללה עם תמונת חסן נסראללה בביירות
(Photo: EPA)
18:10 - הותר לפרסום: סמ"ר בוריס דונבצקי נהרג בקרב ברצועה, לוחם במיל' נפצע קשה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר בוריס דונבצקי (21) מקריית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת "עקבות הברזל" (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר דונבצקי, נפצע באורח קשה לוחם במילואים המשרת בגדוד. (יואב זיתון)
17:30 - הפיגוע בשומרון: חייל מילואים נדקר בגבו, פתח במרדף וירה לעבר המחבל. הגבר (49) שנפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בתחנת דלק שבמעבר רנתיס בשומרון הוא חייל בשירות מילואים. לאחר שנדקר בגבו, החייל פתח במרדף אחרי המחבל, ירה לעברו וככל הנראה פצע אותו. החייל פונה לבית החולים שיבא תל השומר במצב בינוני ובהכרה. כוחות הביטחון עצרו את המחבל בתום מרדף שנמשך כשעה. (אלישע בן קימון ויואב זיתון). (יואב זיתון ואלישע בן קימון)

17:15 - מהבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות ל-10 אירועי ירי לישראל. חיזבאללה קיבל אחריות לעשרה אירועי ירי לעבר שטח ישראל מהבוקר, ביום ה-72 למלחמה. (ליאור בן ארי)
17:00 - באורך 4 קילומטרים, ובעומק 50 מטרים: נחשפה מנהרה עצומה ליד הגבול עם עזה. כוחות צה"ל גילו בשבועיים האחרונים את מתחם המנהור הגדול ביותר שחמאס חפר נגד ישראל ונחשף עד כה, שמתחיל מתחת למחנה הפליטים ג'באליה בצפון רצועת עזה ונמשך לאורך כארבעה קילומטרים עד לקרבת הגבול עם ישראל, כמה מאות מטרים ממעבר ארז. על אף גודלה העצום, המודיעין הישראלי לא גילה את מיקום המנהרה לאורך שנים ולא תקף אותה, ולא ברור כיצד העבודה הנרחבת להקמת המנהרה לא יצרה "חתימה מודיעינית" מספיק חזקה כדי לחשוף ולתקוף מראש את התוואי שלה. בחלקים שהפרידו בין הסתעפויות המנהרה, שכוללת אולמות לשהייה ממושכת ומגיעה לעומק 50 מטרים, חמאס הציב דלתות כבדות ומשוריינות ללחימה אפשרית נגד צה"ל. (יואב זיתון)
16:55 - חשד לפיגוע בשומרון: הדוקר נמלט, צה"ל פתח במרדף והחל לחסום כבישים. הדוקר שפצע גבר באורח בינוני במחסום רנתיס שבשומרון נמלט, ונורו לעברו כמה יריות. כוחות צה"ל הוקפצו למקום והחלו לחסום כבישים באזור סביב הכפר במטרה לתפוס את המחבל. הפצוע, בן 49, פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים שיבא תל השומר. (אלישע בן קימון)
15:36 - נפילות באזור מרגליות; חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לדוב"ב. ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לעבר מושב דוב"ב שבגליל. במקביל, נפילות במרחב מרגליות. (ליאור בן ארי, יאיר קראוס)
15:30 - אזעקה במרגליות. התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה במושב מרגליות שבגבול הצפון.
15:27 - טיל נ"ט נורה לעבר הגליל, ופגע במצפור במושב דוב"ב. טיל נ"ט נורה משטח לבנון לעבר מושב דוב"ב שבגליל העליון ופגע במצפור במקום. הנפל של הטיל נפל במושב. (יאיר קראוס)
14:32 - צה"ל: מטרות חיזבאללה הותקפו, כלי טיס תקף חוליית מחבלים בלבנון. כלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון. כמו כן, כלי טיס וטנק תקפו אמצעי לחימה ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה". עוד נמסר בהודעה כי "בתגובה לשיגור מלבנון לעבר מרחב הר דב, טנק של צה"ל תקף את מקור הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב ראש הנקרה". (יואב זיתון)

14:19 - הפלסטינים: בנו של דובר הג'יהאד האיסלאמי נהרג במתקפה אווירית. לפי דיווחים פלסטינים בנו של דובר הג'יהאד האיסלאמי דאוד שהאב, נהרג הבוקר בג'באליה שבצפון רצועת עזה בתקיפה אווירית על בית הבכיר בארגון הטרור. (עינב חלבי)
14:00 - חטיבה 7 פשטה על משרדי מח"ט חאן יונס ועל בתי יוקרה: "מצאנו מחבלים ליד ילדים במרתף". כוחות חטיבה 7 פשטו על משרדו של מפקד חטיבת חאן יונס ועל תשתיות טרור ותת-קרקע במרחב, והשיגו שליטה מבצעית על כיכר "בני סוהילה" שבלב חאן יונס. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "הכוחות פשטו על בתי נופש של בכירי חמאס, בהם יחיא סינוואר". לדבריו, "הלוחמים חיסלו בשבוע האחרון מחבלים רבים וחשפו כ-30 פירי מנהרות. בנוסף, תקפו והשמידו עשרות עמדות נ"ט ועמדות תצפית, החרימו אמצעי לחימה בהם רימונים ו-RPG ואיתרו אמצעי מודיעין רבים כמו טלפונים, מחשבים ועלוני הנחיות לטרור.
"הלוחמים פשטו גם על מוצב חמאס של גדוד 'דיר אל-באלח', והחרימו אמצעי מודיעין וספרי הדרכה צבאיים של ארגון הטרור חמאס. כמו כן, פשטו הלוחמים על דירת מחבל נוח'בה ואיתרו בביתו אמצעי לחימה, אמצעי שליטה וציוד ימי", נמסר מדובר צה"ל. מח"ט החטיבה, אל"מ אלעד צורי, סיפר כי "במהלך פשיטה על בית מחבלים מצאנו במרתף שלושה פעילי חמאס לצד כ-20 אזרחים, בהם 15 ילדים". (יואב זיתון)


13:47 - לראשונה מפרוץ המלחמה: משאיות סיוע נכנסו לעזה דרך מעבר כרם שלום. משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, בפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה. כך אמרו גורמים במשרד ראש הממשלה לסוכנות הידיעות רויטרס. (רויטרס)
13:03 - מאות פלסטינים התנפלו על משאית הסיוע שהועברה לעזה. מאות פלסטינים התנפלו על אחת ממשאיות הסיוע ההומניטרי שהועברו לרצועת עזה, טיפסו עליה ובזזו את הציוד. (עינב חלבי)


12:40 - פיר אסטרטגי עם מדרגות לתוכו נמצא מתחת למיטת תינוק בג'באליה. צה"ל פרסם בתקשורת הבינלאומית כי במהלך הלחימה בג'באליה שבצפון רצועת עזה, ביצעו לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל סריקות במרחב. באחת הסריקות, הלוחמים איתרו בחדר הילדים, הממוקם במרתף המבנה, פיר מנהרה מבצעי. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בפיר אסטרטגי עם מדרגות בנויות בתוכו. הפיר הושמד על ידי כוחות ההנדסה של החטיבה". (יואב זיתון)


12:00 - צה"ל: 200 מטרות הותקפו בעזה ביממה האחרונה, מחבלים חוסלו מהאוויר ומהקרקע. דובר צה"ל עדכן בתמונת מצב הלחימה ברצועת עזה, וציין כי ביממה האחרונה הותקפו כ-200 מטרות. עוד נמסר כי "לוחמי צנחנים פשטו על דירה מבצעית בשכונת שג'אעיה, ואיתרו אמצעי לחימה, מטענים, רובי קלצ'ניקוב ורימונים. בנוסף, נמצא פיר התקפי שאורכו יותר מ-15 מטרים. לוחמי החטיבה הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפתו". בפעילות אחרת, "המכלול זיהה שבעה מחבלים חמושים בחאן יונס וכלי טיס מאויש מרחוק חיסל אותם", הוסיף דובר צה"ל. "בנוסף, לוחמי מילואים מחטיבה 646 פשטו על מבנה סמוך לבית ספר של אונר"א שבו אותרו מכונות לייצור חלקי רקטות, ובסמוך אליו אותרו שלושה פירי מנהרות". (יואב זיתון)


11:03 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה בחולית ובסופה שבעוטף עזה.
10:27 - פגיעה ישירה של טיל נ"ט בקיבוץ סאסא, נזק כבד לאולם מופעים. "האודיטוריום", אולם המופעים והתרבות בקיבוץ סאסא שבגליל העליון, נפגע מטיל נ"ט. לא היו נפגעים ונזק רב נגרם במקום. (יאיר קראוס)

14 צפייה בגלריה
אודיטוריום אולם המופעים והתרבות בקיבוץ סאסא ש נפגע מ טיל נ"ט
אודיטוריום אולם המופעים והתרבות בקיבוץ סאסא ש נפגע מ טיל נ"ט
ה"אודיטוריום" אולם המופעים והתרבות בקיבוץ סאסא שנפגע
(צילום: קיבוץ סאסא)

9:49 - צה"ל: "הפוגה טקטית באזור רפיח עד 14:00, התנועה בצפון-מזרח חאן יונס מסוכנת". דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי פנה לתושבי רצועת עזה, בעיקר באזור חאן יונס, וקרא להם להתפנות מאזורי הלחימה בהקדם. לדבריו, "צה"ל פועל בעוצמה נגד חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה, הלחימה וההתקדמות הצבאית באזור חאן יונס אינן מאפשרות תנועה בציר סלאח א-דין בחלק מהקטעים, שבהם מתנהלים קרבות. צה"ל יאפשר תנועה דרך ציר מערבי". עוד הוסיף דובר צה"ל כי החל מהשעה 10:00 ועד 14:00 תתקיים "הפוגה טקטית" במחוז אל-אדרי שברפיח, לטובת פעולות הומניטריות.
9:17 - פעילות צה"ל בטול כרם: ברשות המחבלים שחוסלו נמצאו מטענים מוכנים לשימוש. כוחות צה"ל שהגיעו לעצור את המבוקשים שנפגעו מתקיפת כלי הטיס במחנה הפליטים נור א-שמס שסמוך לטול כרם, מצאו ברשותם אמצעי לחימה ותיק שבו היו מטענים מוכנים לשימוש. החל משעות הלילה פועלים הכוחות במחנה, כלי טיס תקפו כמה פעמים חוליות מחבלים ולפחות ארבעה מחבלים חוסלו. (אלישע בן קימון)


7:45 - חיזבאללה מדווח על תקיפות ישראליות בדרום לבנון. ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", מדווח כי ישראל תוקפת בעיירות טייבה ובלידא בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
7:25 - דיווח: ארה"ב שוקלת לתקוף את החות'ים - וקירבה לים האדום נושאת מטוסים. בכירים בממשל האמריקני שוקלים באופן אקטיבי תקיפות נגד החות'ים בתימן, בעקבות הזינוק בהיקף המתקפות שלהם נגד ספינות בים האדום. כך אומרים שני גורמים אמריקניים ל"פוליטיקו". בדיווח מצוין כי בממשל ביידן העדיפו עד כה להימנע ממתקפות שכאלו בשל החשש מתגובת איראן, פטרוניתם של החות'ים, וכי כעת ייתכן שעמדתם של הבכירים בממשל תשתנה בשל המתקפות בנתיב השיט הקריטי לכלכלה העולמי - שכבר הביאו שורה של חברות ענקיות בענף ההובלות הימי להפסיק לשוט בנתיב הזה.
ב"פוליטיקו" מדווחים עוד כי בימים האחרונים הפנטגון העביר למפרץ עדן את נושאת המטוסים "אייזנהאואר" וספינות המלחמה שמלוות אותה, אחרי שעד כה שהו במפרץ הפרסי. מפרץ עדן בצפון האוקיינוס ההודי שוכן בחיבור עם הים האדום, דרך מצר באב אל-מנדב שבו אירעו רבות ממתקפות החות'ים. אחד הגורמים אמר ל"פוליטיקו" כי הצבא האמריקני כבר נתן למפקדים אפשרויות תקיפה נגד החות'ים.

14 צפייה בגלריה
ושאת המטוסים האמריקנית "אייזנהאואר"
ושאת המטוסים האמריקנית "אייזנהאואר"
ושאת המטוסים האמריקנית "אייזנהאואר"
(צילום: Merissa Daley / US DEPARTMENT OF DEFENSE / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / US Department of Defense/US Navy/\Mass Communication Specialist 2nd Class Merissa Daley")

7:30 - פשיטה במחנה פליטים ליד טול כרם, כלי טיס תקפו מהאוויר חוליות מחבלים. כוחות צה"ל פועלים מאז הלילה במחנה הפליטים נור א-שמס שבאזור טול כרם, ובמהלך הפעילות כלי טיס תקפו מספר פעמים חוליות מחבלים שפתחו באש והשליכו מטענים לעבר הכוחות. על פי הדיווחים מספר מחבלים חוסלו ועוד כמה נפצעו. (אלישע בן קימון)
"כוחותינו פועלים לאורך כל הלילה לסיכול טרור ברחבי מחנה הפליטים נור א-שמס שבעיר טול כרם. עד כה נעצרו מספר מבוקשים ואותרו אמצעי לחימה", מסרו בצבא.
6:56 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל, 4 חיילים נפצעו קשה. דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום כי רס"ר (מיל') יוסף אבנר דורן (26) מירושלים, שלחם במסגרת יחידת הניוד המבצעי (הבלנ"ם) ושירת כלוחם איסוף ייעודי בשייטת 13, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, רס"ל (מיל') שלו זלצמן (24) מרמת ישי, לוחם בגדוד 6623 של עוצבת "חוד החנית" (55), נפל אתמול בקרב בדרום הרצועה.
עוד הותר לפרסום כי ארבעה לוחמים נפצעו אתמול קשה בקרבות ברצועה. בקרב בצפון הרצועה נפצע קשה לוחם מילואים ביחידת הניוד המבצעי מחטיבת המרום, ובקרב בדרום הרצועה נפצעו קשה קצין ושלושה לוחמים במילואים בגדוד 6623, עוצבת "חוד החנית". (יואב זיתון)
לחימת צה"ל ברצועת עזה

14 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
חיילי צה"ל נלחמים
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
עוברים מבית לבית
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
לחימה סיזיפית וקשה
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה טנק 17.12.2023
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה טנק 17.12.2023
משוריין ברחובות עזה
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
סורקים כל שטח
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
טנק משוריין חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
טנק משוריין חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
טנק משוריין בעזה
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
נלחמים בלי הפסקה
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
חיילים צה"ל ב רצועת עזה מלחמת עזה מלחמה 17.12.2023
(צילום: דובר צה"ל)

חדשות הלילה
חמאס מתבצר: לא נפתח במו"מ לשחרור חטופים עד הפסקת התוקפנות נגד עמנו. חמאס פרסם הצהרה שלפיה הוא מתנגד לפתוח במשא ומתן לשחרור חטופים בשבי הארגון בעזה. בהצהרה נאמר כי "חמאס מאשר את עמדתו שלא לפתוח במשא ומתן כלשהו להחלפת שבויים, אלא אם התוקפנות נגד עמנו תיפסק אחת ולתמיד". חמאס העביר את העמדה לכל המתווכים.
קבינט ניהול המלחמה התכנס לדון בצעדים הבאים מול עזה ולבנון. קבינט ניהול המלחמה התכנס בקריה בתל אביב כדי לדון בצעדים הבאים ליישום מטרותיה מול עזה ולבנון. בדיון נוכחים בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. (מורן אזולאי)