הדואר יתחיל למכור ביטוח רכב ונסיעות, לפי מודל של "סוכן אובייקטיבי"
הדואר יתחיל למכור ביטוח רכב ונסיעות, לפי מודל של "סוכן אובייקטיבי"
בשלב הראשון הדואר יציע ביטוחי רכב בלבד, ובהמשך ביטוחי נסיעות; יציע ללקוחות לבחור פוליסה מבין מספר הצעות של חברות ביטוח שונות, ויקבל עמלה זהה ביחס למכירות הפוליסות מהחברות, כך שלא תיווצר העדפה לחברה כלשהי; בדואר שואפים לשלב בהמשך גם ביטוחי דירה
דואר ישראל משיק סוכנות ביטוח בשם 'דואר ביטוח' שתשווק ביטוחי רכב ונסיעות. הדואר יפעל במודל של "סוכן אובייקטיבי" ויציע ללקוחות לבחור פוליסה מבין מספר הצעות של חברות ביטוח שונות.
לפי מודל הסוכן האובייקטיבי, חברת הדואר תקבל עמלה זהה ביחס למכירות הפוליסות מהחברות, כך שלא תיווצר העדפה לחברה כלשהי.
בשלב הראשון הדואר יציע ביטוחי רכב בלבד, ובהמשך ביטוחי נסיעות. לאחר מכן, בדואר שואפים לשלב מוצרי ביטוח נוספים כגון ביטוח דירה. האפשרות לקנות מוצרי ביטוח מהדואר תתאפשר באמצעות מוקד טלפוני וממשק דיגיטלי.
בכניסה לתחום הביטוח לדואר שני יתרונות מרכזיים: הראשון הוא הפריסה בכל רחבי הארץ עם מאות סניפים (כ-400). הדואר משרת מאות אלפי לקוחות ביום בנקודות השירות השונות, ובמקביל יש לאתר החברה מיליוני כניסות ביום.
היתרון השני הוא שהביטוח מהווה מוצר משלים לפעולות שכבר נעשות בדואר, כמו החלפת בעלות על רכב או רכישת כרטיס נטען עם מט"ח לפני נסיעות.
מנכ"ל הדואר דוד לרון: "בהשקת סוכנות הביטוח אנחנו ממנפים את הגודל, הפריסה והנגישות של הדואר, לטובת כוח צרכני לציבור עצום ומגוון שפוגש אותנו יום יום, אל מול חברות הביטוח".
על אף היתרונות של הדואר, שוק הביטוח בישראל תחרותי במיוחד, בעיקר בשנים האחרונות עם כניסה של שחקנים דיגיטליים. לפי נתוני משרד האוצר, מחיר ביטוח רכב חובה ירד בכ-15% בין 2017-2021.
על מנת להתמודד עם התחרותיות, חברות הביטוח הגדולות החלו לקנות יותר סוכנויות ביטוח שישווקו בעיקר את המוצר שלהן. לכן, על מנת להתמודד עם התופעה, יחד עם עמלות גבוהות בשוק הביטוח, במשרד האוצר ניסו לקדם שורה של רפורמות בשוק אל מול סוכני הביטוח, אך אלו נדחו ברובן על ידי הממשלה הנוכחית בשל לחץ פוליטי.
בימים אלה מתקדמת הפרטת הדואר, שללא אירועים חריגים אמורה להסתיים עד אמצע השנה. כחברה ממשלתית הדואר גרר הפסדים רבים ובשנים 2020-2022 הפסיד 1.9 מיליארד שקל. בין הסיבות להפסדים הרבים היו חוסר יעילות של הנהלות החברה הממשלתית לכניסה של שחקנים חדשים לשוק הדואר – שהתמקדו בלקוחות הרווחיים. לכן, המדינה השקיעה 1.7 מיליארד שקל בהפרטת החברה, שכללה סגירת סניפים רבים ופרישה מרצון של כ-20% מעובדי החברה.
הכניסה של הדואר לתחום הפעילות החדש, רגע לפני ההפרטה, מעלה קשיים בטיעונים של שר התקשורת שלמה קרעי כנגד הנהלת הדואר הנוכחית ובראשם היו"ר מישאל וקנין. קרעי ניסה להדיח את וקנין בקיץ האחרון, אך מכיוון שמדובר במהלך חסר תקדים, שכן בישראל מעולם לא הודח יו"ר של חברה ממשלתית במהלך הכהונה, החזיר בג"צ את וקנין לתפקיד.
אחד הטיעונים של שר התקשורת שלמה קרעי כנגד הנהלת הדואר היה שהחברה לא נכנסת לאפיקי השקעה וצמיחה חדשים, יחד עם פגיעה בשירות שהחברה מספקת לתושבי הפריפריה בעיקר בשל סגירת סניפים. בפועל, כמות התלונות כנגד הדואר ירדה בתקופתו של וקנין, וסגירת הסניפים נעשתה בהתאם לרישיון הדואר – עליו חתם השר קרעי בעצמו. כעת, גם הטענה שהדואר לא מחפש אפיקי צמיחה חדשים פחות רלוונטית.