סגור
רן ארז יו"ר ארגון המורים
יו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: אוראל כהן, אלכס קולומויסקי)

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים: "לא נפתח את שנת הלימודים בלי הסכם"

רן ארז מאשים את משרדי האוצר והחינוך בכך שהם "מנהלים מו"מ פיקטיבי כדי לפוצץ אותו ולהאשים בכך את המורים". אתמול אמר שר החינוך יואב קיש על האפשרות של שביתה: "נגיע לבית משפט"

"אם לא ייחתם הסכם קיבוצי, שנת הלימודים לא תיפתח" - כך איים היום (ה') יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז. ארז האשים את משרדי האוצר והחינוך בכך שהם "מנהלים מו"מ פיקטיבי כדי לפוצץ אותו ולהאשים בכך את המורים. לקחו את הכסף לנושאים קואליציוניים ומעמידים פנים כאילו הם מעוניינים לסכם. ידע כל הורה בישראל - האוצר מעדיף את הפוליטיקאים על פני התלמידים והמורים".
בלב המחלוקת עומדים כרגע כמה נושאים עיקריים: האם יהיו חוזים אישיים, האם הסכם השכר של המנהלים ינותק מדירוג השכר של המורים, האם יוכלו המנהלים לחלק למורים תוספות גמישות והאם המורים יקבלו תוספת שכר רטרואקטיבית על החודשים שבהם נקטו עיצומים.
בישיבה של ועדת החינוך שהתקיימה אתמול לקראת פתיחת שנת הלימודים, אמר שר החינוך יואב קיש: "יש פערים, אבל אנחנו במו"מ מתקדם. אם זה היה רק הוויכוח על חוזים אישיים, היינו פותרים את העניין. אלחץ על משרד האוצר להביא הצעה טובה יותר למורים, אבל יש הרבה נושאים נוספים. ארגון המורים מחזיק חלק מהציונים של העתודאים ואי אפשר להפיק תעודת בגרות לחלקם". בעניין השביתה אמר: "נגיע לבית משפט. לא נמשיך למצב של שביתה".
נציג ארגון המורים בחינוך העל-יסודי, שלמה חדד, אמר: "מאז פברואר 2022 אנחנו ללא הסכם עבודה, והמורים והמנהלים בתיכונים לא קיבלו תוספת שכר במשך שנתיים וחצי. אני מקווה שבימים הקרובים נגיע להסכם, אבל אני פסימי. במשך התקופה לא ממש ניהלו איתנו מו"מ. רק בשלושת השבועות האחרונים משרד החינוך נכנס לאירוע. אם לא יהיה הסכם, לא נפתח את שנת הלימודים באחד בספטמבר".
יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב (ש"ס), דרש מארגון המורים: "תפסיקו לקחת את התלמידים כבני ערובה". יו"ר מועצת התלמידים, רוני קמאי, אמרה: "אנחנו נמצאים שבועיים וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים ואין לנו מושג האם תיפתח". על העיצומים שנקטו המורים כדוגמת אי מתן ציונים ואי קיום פעולות מחוץ לשעות הלימודים, אמרה: "לחזור ללימודים עם עיצומים זאת לא אופציה מבחינתנו התלמידים. אין לנו מוטיבציה להגיע לביה"ס. אנחנו לא דור אבוד. אני צריכה שיחזירו לי את האמון במערכת החינוך – שנקבל ציונים, נצא לטיול שנתי, נצא למסע ישראלי. זאת דרישה בסיסית שיקשיבו לתלמידים בתקופה הקשה הזאת".