סגור
רציף זמני נמל הסיוע צבא ארה"ב סיוע הומניטרי רצועת עזה 2
רציף הסיוע הצף של צבא ארה"ב (צילום: רויטרס)

הפנטגון: הרציף הצף בעזה יחזור לפעילות השבוע

משרד הביטחון האמריקאי הודיע שהרציף, שנועד להעביר סיוע לעזה, ישוב לפעילות לאחר שהושבת בשל תנאי הים ונגרר לאשדוד; בניו יורק טיימס כתבו אתמול שהרציף, שפעל עשרה ימים בלבד, עשוי להיסגר מוקדם מהצפוי

משרד הביטחון האמריקאי (הפנטגון) הכריז אמש כי הרציף הצף בעזה ישוב לפעילות השבוע, וזאת לאחר שפעילותו הושבתה עקב "ים גבוה", כך על פי האמריקאים, והוא נגרר לאשדוד.
בהודעה שפרסם הפנטגון, נכתב כי הרציף ישוב להיות מבצעי השבוע, באותה הודעה נאמר גם כי הסיוע האווירי המוצנח של האמריקאים יימשך גם הוא.
הפנטגון הדגיש כי מדובר בתשתית זמנית ושישנן דרכים טובות יותר להעביר סיוע לעזה, אך ציין כי נכון לעכשיו אין כוונה להפסיק את העברת הסחורות דרכו. ברציף האמריקאי הצף הושקעו כ-320 מיליון דולר ועד כה הועברו דרכו 3,500 טון סחורות.
בעיתון הניו יורק טיימס פורסם אמש כי סוכנויות הסיוע סבורות כי "הרציף כשל", שהוא עלול להיסגר מוקדם מהצפוי ושהאמריקאים צפויים ללחוץ על ישראל להעביר עוד סיוע דרך היבשה. כמו כן, הוזכר כי הרציף שהחל לפעול ב-16 במאי היה פעיל בפועל במשך 10 ימים בלבד.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על הקמת הרציף בנאום "מצב האומה" שנשא לפני כארבעה חודשים, שבו הדגיש את חשיבות הגברת קצב העברת הסיוע ההומניטרי לעזה, גם מהים וגם מהיבשה דרך ישראל.
כאלף חיילים אמריקאים השתתפו בהקמת הרציף. בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו טענו כי הוא זה שיזם מול ממשל ביידן את הקמת קו הסיוע הזה עוד באוקטובר. שר הביטחון יואב גלנט בירך גם הוא על היוזמה ואמר כי זו תאפשר העברת סיוע ישירות לתושבים ובכך תקדם את מיטוט שלטון חמאס.