רק שלוש יזכו: שבע קבוצות ניגשו למכרז לניהול קווי המטרו
רק שלוש יזכו: שבע קבוצות ניגשו למכרז לניהול קווי המטרו
למכרז ניהול קווי הרכבת התחתית של גוש דן, שמוערך במיליארדי שקלים, ניגשו שבע קבוצות המורכבות מחברות בינלאומיות ומקומיות. שלוש הזוכות יהיו אחראיות על תכנון קווי המטרו, ינהלו וילוו את העבודות המקדימות לחפירת הקווים ואת החברות שיבצעו את העבודות ההנדסיות בפועל
פרויקט הרכבת התחתית של גוש דן (המטרו) ממשיך להתקדם, בזמן ששבע קבוצות המורכבות מחברות בינלאומיות ומקומיות ניגשו למכרז ניהול הקווים. הזוכות יהיו אחראיות על התכנון המפורט של שלושת קווי המטרו המתוכננים, ינהלו וילוו את העבודות המקדימות לחפירת הקווים (אינפרא 1) ואת החברות שיבצעו את העבודות ההנדסיות בפועל. במכרז, שמוערך במיליארדי שקלים, יבחרו 3 קבוצות שונות.
מדובר בהבעת אמון בנת"ע ובשאר הגורמים המובילים את הפרויקט המורכב, וזאת למרות המשבר הכלכלי המקומי והעולמי, אי גיבוי מצד השרה רגב, אי העברת חוק המטרו ועיכובים בקווים האחרים אותן מובילה נת"ע. פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן נחשב לפרויקט התשתית היקר והמורכב ביותר בתולדות ישראל, ועלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל.
אלו הקבוצות שהגישו מועמדות, כולן שיתופי פעולה של חברות מקומיות עם גופים בינלאומיים:
1. INPROJECT, בשיתוף עם חברת ARTELIA הצרפתית.
2. דנה הנדסה בע"מ, יניב זוהר הנדסה בע"מ, לוי שטרק זילברשטיין מהנדסים יועצים בע"מ בשיתוף חברת Metropolitana Milanese Spa האיטלקית.
3. ברן ישראל בע"מ, תדם הנדסה אזרחית בע"מ בשיתוף עם חברת DB Engineering & Consulting הגרמנית וחברת Ineco הספרדית.
4. פורן שרים, חסון ירושלמי מהנדסים יועצים בע"מ, בשיתוף החברות RITES Limited ו-Delhi Metro Rail Corporation Ltd. ההודיות.
5. מסד עוז ניהול והנדסה בע"מ, אי. שטרן ניהול פרויקטים הנדסיים בע"מ , אמי מתום מהנדסים ויועצים בע"מ בשיתוף עם החברות TYPSA ו-Sener הספרדיות.
6. וקסמן גוברין גבע חברה להנדסה בע"מ, ד.א.ל הנדסה בע"מ בשיתוף SYSTRA הצרפתית.
7. דוד אקרשטיין בע"מ, דקר בנין והנדסה בע"מ בשיתוף חברת WSP UK Ltd הבריטית.
המטרו צפוי לשרת כ-2.5 מיליון נוסעים ביום במטרופולין תל אביב - החל מלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון ופתח תקווה במזרח - ולהקל באופן משמעותי את העומס בכבישים, שגורם נזק המוערך ב-40 מיליארד שקל בשנה. עלות ההקמה היא כ-150 מיליארד שקל - פרויקט התשתית היקר ביותר בתולדות ישראל.
קו המטרו M1 צפוי לכלול 31 תחנות, ואורכו יהיה 45 ק"מ. חלקו הדרומי של הקו יתחיל בצומת חולון, ומשם ימשיך דרומה ויתפצל לשלוחה מערבית שתגיע לראשון לציון, נס ציונה ורחובות, ושלוחה מזרחית שתעבור דרך ראשון לציון, באר יעקב, רמלה ולוד.
קו המטרו M2 יהיה באורך של כ-26 ק"מ, הוא יכלול כ-22 תחנות וישרת תשע רשויות מקומיות - חולון, בת ים, תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל, פתח תקווה והמועצה האזורית דרום השרון.
קו המטרו M3 יהיה באורך 40 ק"מ, והוא יכלול 25 תחנות. הקו יתחיל בהרצליה ויסתיים בבת ים, ויכלול שלוחה לכיוון נתב"ג. הקו יעבור דרך בתי החולים אסותא, שיבא ובילינסון, וכן דרך אזורי התעסוקה של הרצליה פיתוח, רמת החייל, קריית אריה, חולון מזרח וניסנבוים בת ים.