סגור
פצמ"ר מערכת הגנה נגד טילים עוקץ פלדה תעשיות נשק תעשיית ה נשק ה ישראלית אלביט
פצמ"ר עוקץ פלדה. מפחית את הסיכון לפגיעה בחפים מפשע (צילום: דובר צה"ל)

חיסלו מחבלים בעזה ולבנון: צה"ל רכש עוד אלפי פצמ"רים חכמים ב-815 מיליון שקל

משרד הביטחון הזמין מאלביט אלפי פצצות "עוקץ פלדה" ב-815 מיליון שקל. מדובר בפצצה מדויקת המשלבת הנחיית לייזר ו-GPS שחסין מפני שיבושים וחסימות 

כעשרה חודשים אל תוך המלחמה בעזה והסלמה שעלול להוביל למלחמה כוללת עם חזבאללה בלבנון, משרד הביטחון הזמין מאלביט מערכות אלפי פצצות מרגמה מדויקות "עוקץ פלדה" בסכום כולל של כ-815 מיליון שקל.
"עוקץ פלדה" היא פצמ"ר מדויקת בקוטר 120 מ"מ המשלבת הנחיית לייזר ו-GPS שחסין מפני שיבושים וחסימות ובאופן שהופך אותה לפצצה חכמה שבכוחה לפגוע במדויק במגוון רחב של מטרות בזירת לחימה וזאת תוך הפחתת הסיכון לפגיעה בחפים מפשע.

שימוש מבצעי ראשון בפצמ"ר המתקדם נעשה כבר בתחילת המלחמה בעזה, ומאוחר יותר לוחמי צה"ל הסתייעו בה גם במסגרת תקיפת מטרות של חזבאללה, בסמוך לגבול עם לבנון. הטווח של פצצות אלה הוא כ-10 ק"מ ולפי משרד הביטחון, הן משפרות באופן ניכר את היכולות המבצעיות של צה"ל בחזיתות שבהן הוא פועל, תוך שימת דגש על לחימה בשטח בנוי ובתנאי קרב מורכבים.
במהלך החודשים האחרונים פצצת עוקץ פלדה שימשה את צה"ל לתקיפה של חוליות מחבלים ומבנים ששימשו את ארגוני הטרור. מנכ"ל אלביט מערכות יבשה אודי ורד אמר היום כי העלייה בעימותים הצבאיים באזורים אורבניים מגבירה את הביקוש מצד צבאות בעולם לטכנולוגיות מדויקות – כדי למזער את "הנזק האגבי" וכי הפצמ"ר "עוקץ פלדה" עונה על צרכים אלה.
לפי משרד הביטחון, הרכש הנרחב של פצצות אלה מאלביט מממש, הלכה למעשה, את מדיניותו להגברת רכש הנשק שמתוצרת ישראלית במטרה לשפר את עצמאות הייצור של התעשיות הביטחוניות בארץ שמצדן, גם מרחיבות את קווי הייצור שלהן כדי לתמוך בצרכי צה"ל בחזית.
בעקבות הצורך להגביר משמעותית את ייצור החימושים עבור צה"ל, אלביט ממשיכה בהפעלת קווי הייצור במתחם של תעש ברמת השרון, שאותם היתה אמורה לפנות באחרונה ולעבור לאתר הייצור החדש שהיא מקימה ברמת בקע. זאת, על רקע בקשות מצד משרד הביטחון שעדיין מתדיין עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) על דחיית מועד הפינוי של תשתיות אלביט מרמת השרון למשך כשנתיים מבלי שאלביט תידרש לשלם על כך קנסות כבדים למדינה.
אלביט מתכוונת להפעיל במקביל, החל מהחודשים הקרובים, גם את קווי הייצור החדשים שלה ברמת בקע שבנגב באופן שאמור להכפיל את היקפי הייצור שלה עבור צה"ל ועבור לקוחותיה בעולם שנמצאים במרוץ חימוש על רקע היערכותם לעימותים צבאיים ובעקבות לקחי המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה.