סגור
לימודים שביתה בית ספר כיתה ריקה קורונה וירוס
כיתה ריקה בשביתה (צילום: שאטרסטוק)

מסגרות חינוך לימי השביתה? בינתיים אין סיכום תקציבי

משרד החינוך הודיע על הפעלת מסגרות לתלמידי התיכון בימי חופשה מיום ראשון, אבל בינתיים הפערים התקציביים גדולים מאוד - מרכז השלטון המקומי תובע 12 מיליון שקל ליום בתמיכת משרד החינוך בעוד האוצר מציע 2.5 מיליון בלבד

ויכוח בין משרד האוצר למשרד החינוך והמרכז לשלטון מקומי מסכן הפעלת מסגרות חינוך והעסקה לבני נוער בימי השביתה. שר החינוך יואב קיש הודיע בתדרוך עיתונאים אתמול (רביעי) על הפעלת המסגרות באמצעות הרשויות המקומיות מיום ראשון. מרכז השלטון ברך אותו על שאימץ יוזמה שלו.
החשיבות של המסגרות מוסברת בכך שהשביתה כוללת גם כיתות ותלמידי חינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים וכן תלמידים משכבות מצוקה שחשוב להעסיק. אבל בינתיים אין סיכום תקציבי שיאפשר את הפעלת המסגרות. היזומה אגב נראית כהשלמה מאוד בעייתית של הממשלה עם כך שהולכים לשביתה ארוכה במקום ניסיון למנוע אותה.
מרכז השלטון המקומי תובע 12 מיליון שקל ליום בתמיכת משרד החינוך בעוד האוצר מציע 2.5 מיליון בלבד, סכום שלטענת המרכז אינו מאפשר פעילות משמעותית. על רקע זה נראה שהסיכוי להפעלת מסגרות כבר ביום ראשון נמוך.
ממרכז השלטון המקומי נמסר ש"הרשויות המקומיות ערוכות ומוכנות להפעיל תוכניות בלתי פורמאליות עבור בני הנוער, מתוך הצורך להעניק להם מסגרת חינוכית בתקופה זו. אנו מקווים שמשרד האוצר יאשר את התקציב הדרוש בהקדם בכדי שנוכל להפעיל את התוכניות בכל הארץ". ממשרדי החינוך והאוצר טרם נמסרה תגובה