בלעדיועד העובדים בתע"א קרא לאלפי עובדים להחרים פרידה מסמנכ"ל בכיר: "התנהל בבריונות"
בלעדי
ועד העובדים בתע"א קרא לאלפי עובדים להחרים פרידה מסמנכ"ל בכיר: "התנהל בבריונות"
מנהל חטיבת התעופה שמואל קוזי ביטל את אירועי הפרידה שתכנן, לאחר שבוועד קראו להחרימם. מטעמו של קוזי נמסר: "טענות שנובעות מצרות עין. הוועד כנראה לא אוהב מנהלים דעתניים". מהחברה נמסר: "קוזי הוא מנהל מוערך שהביא את חטיבת התעופה להישגים מרשימים"
התעשייה האווירית תמיד היתה מקום שפוליטיקאים בוחשים בו - כך עושים בימים אלה ראשי הליכוד בקשר למינוי היו"ר הבא שלה במקום עמיר פרץ, אך החברה הביטחונית הממשלתית מצטיינת גם בפנקסנות ובפוליטיקה פנימית רוויית יצרים.
בימים אלה שמואל קוזי, סמנכ"ל החברה ומנהל חטיבת התעופה שלה בשלוש השנים האחרונות, מסיים את תפקידו ואת דרכו בתע"א. תוכניתו להיפרד מאלפי עובדיו בסדרה של מפגשים - שבהם התכוון להתגאות בהישגי החטיבה בתקופת כהונתו - סוכלה בידי ועד העובדים שבראשות יאיר כץ.
לכלכליסט נודע כי בימים האחרונים הוועד קרא לאלפי עובדי החטיבה של קוזי להחרים את אירועי הפרידה, ברקע מערכת יחסים עכורה בינו לבין חלק מחברי הוועד. "לאורך כל כהונתו קוזי התנהל בבריונות ובכוחנות, לא כיבד את לקוחות החטיבה ואת מי שמייצג אתכם", נכתב לעובדי חטיבת התעופה. "מי שלא מכבד את נציגי העובדים לא מכבד את העובדים. לאורך השנים מנהלי החטיבות בחברה סיימו את כהונתם ובחרו לצאת בענווה אך במקרה זה קוזי בוחר לקיים מפגשים ראוותניים שיגזלו זמן עבודה יקר. מי שלא מכבד אותנו לא יזכה לכבוד מאיתנו".
עוד נודע כי בעקבות הקריאה החריגה של הוועד לעובדי החטיבה קוזי החליט לבטל את אירועי הפרידה שתכנן "כדי לא להעמיד את אלפי עובדי החטיבה בין הפטיש לסדן ולחסוך מהם אי נעימות", כפי שאמר לכלכליסט גורם שמעורה בנושא.
בסביבתו של קוזי דחו את הטענות של הוועד, שמייחס לו התנהגות כוחנית ואמרו כי "עצם העובדה שהמספרים של חטיבת התעופה רק עולים בשנים האחרונות והיא רווחית יש כדי להעיד שהלקוחות מצביעים בידיים וברגליים ובטח שהם לא מקבלים יחס כוחני. אלה טענות שנובעות מצרות עין והוועד כנראה לא אוהב מנהלים דעתניים".
סיום תפקידו של קוזי בתע"א בא לאחר שהוא סיכם על כך באחרונה עם מנכ"ל החברה בועז לוי וזאת בהתקרבו לגיל פרישה. בתוך כך, התע"א מנהלת מכרז לקראת מינוי של מנהל חדש לחטיבה שעתיד להיכנס לישורת האחרונה שלו בשבועות הקרובים.
חטיבת התעופה של תע"א היא החטיבה הגדולה ביותר של החברה, ומעסיקה כ-5,000 עובדים. לפני שבא לנהל אותה, קוזי שימש סמנכ"ל תחזוקה והנדסה של אל על וקודם לכן שירת בחיל האוויר ופיקד על יחידה האחזקה האווירית (יא"א 22). ב-2023 קוזי היה בין ששת מקבלי השכר הגבוה בתע"א שהסתכם ב-433 אלף דולר, כולל בונוסים על בסיס ביצועים.
מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה כי "קוזי הוא מנהל מוערך שהביא את חטיבת התעופה להישגים מרשימים. במשך שנים החטיבה היתה הפסדית ובהובלתו היא רושמת רווחים כבר 11 רבעונים ברציפות, למרות מגפת הקורונה והמלחמה בישראל. כל פרט מידע אחר אינו משמעותי, אינו רלוונטי ולא ראוי לדיון מחוץ לכותלי החברה". בוועד העובדים אמרו כי "יחסי העבודה בין הנהלת החברה לוועד טובים ואין בכוונתנו להתייחס לנושא זה".