״תוכנית הספורט של שטראוס הפכה אותי לחזקה יותר ושיפרה את מצב הרוח שלי״
״תוכנית הספורט של שטראוס הפכה אותי לחזקה יותר ושיפרה את מצב הרוח שלי״
ענקית המזון דאגה להפעיל ולחזק את עובדיה ובני משפחותיהם במהלך תקופת הקורונה. לאחרונה השיקה אפליקציה מיוחדת שרותמת את העובדים לפעילות ספורטיבית נושאת פרסים
נוסדה: 1930
מס׳ עובדים: 6,500
מס׳ מרכזים/סניפים: 18
שגרת הבוקר בביתו של שבתאי שאל, מפעיל טכני במפעל המלוחים של שטראוס בשער הנגב, השתנתה לחלוטין מאז התפרצות מגפת הקורונה. ״פעם היינו רבים עם הילדים כדי שיקומו בבוקר לבית הספר״, הוא נזכר. כל זה השתנה כששטראוס יצרה פורטל פנימי לעובדיה, הכולל הרצאות, סרטים ואימונים שמתעדכנים באופן קבוע. ״כולם קמים מוקדם ועושים יחד פעילות גופנית מול המסך. בשעות הפנאי אנחנו מחברים את הטלפון לטלוויזיה, וצופים ביחד בהרצאות, סרטים ואימונים״.
מלבד הגיבוש המשפחתי שהשתפר פלאים בזכות היוזמה המוצלחת, מעיד שאל על שיפור דרמטי במצבו הבריאותי. ״היו לי שומנים בדם ברמה גבוהה מאוד, אבל אחרי חודש וחצי של אימונים המדדים השתפרו ב-80%. בזכות ההרצאות בפורטל הוא הפסיק גם לעשן, ותרם בכך לשיפור משמעותי באיכות חייהם של כל בני הבית. האחראי על הפעילות הגופנית בבית הוא בנו בן ה-16 של שאל, שנמצא על הרצף האוטיסטי, ומדרבן את כל המשפחה להתאמן ולהתמיד כדי לזכות בפרסים שמציעה התוכנית למצטיינים.
״החלטתי שאני רוצה לפנות זמן לעצמי״
פורטל המשפחה של שטראוס נוצר כדי לתת מענה לשורה ארוכה של אתגרים: איזון בית-עבודה, ניהול לחצים, הדרכה בשלל תחומים ועוד. לדברי אלונה מגור שוהם, סמנכ״לית משאבי אנוש בשטראוס ישראל, החברה מקפידה גם כיום על שיטת עבודה היברידית שמאפשרת לחלק את העבודה בין הבית למשרד. ״דאגנו להטבה ברכישת ציוד ארגונומי לסביבת העבודה הביתית, שנתמכת בהרצאת ייעודית של מומחה ארגונומיה. זאת דוגמה אחת לטיפול הוליסטי בנושא: אנחנו מאפשרים לעובדים לשמור טוב יותר על הגוף, להבין בעצמם איך לעשות את זה ולהמשיך להתעדכן במידע חדש שמתווסף כל הזמן״.
עוד לפני התפרצות הקורונה, עסקה שטראוס בעידוד עובדיה לעיסוק בפעילות גופנית. בין היתר, מפעילה החברה קבוצות ייצוגיות בכדורגל, כדורסל, כדורשת, טניס, ריצה ועוד. העובדים זכאים גם להטבות ברכישת ביגוד ספורט, ציוד כושר, ובקרוב גם ברכישת מנויים לחדרי כושר, סדנאות להפסקה עישון, תוכניות תזונה ועוד.
באוקטובר השיקו בחברה תוכנית בריאות חדשה, ״Wellness – עושים טוב גם לעצמנו״, בשיתוף אפליקציה ייעודית המאגדת הרצאות של מומחים, משימות יומיות ושבועיות, טיפים לאורח חיים בריא, מד צעדים אישי, קבוצת ריצה אונליין ועוד. האפליקציה כוללת גם רשת חברתית פנימית, שמאפשרת לעובדים לשתף בתמונות וחוויות אישיות מהפעילויות שבהן הם לוקחים חלק.
את ההשפעה של כל אלה על העובדים, אפשר למצוא בסיפורה של לימור דרורי – קניינית רכש לא ייצורי במטה שטראוס בפתח תקווה. דרורי מספרת שבעקבות בעיה רפואית ממנה סבל בנה לאחר הלידה, הזניחה במשך שנים את העיסוק בספורט. לדבריה, האפליקציה החדשה שינתה באחת את המציאות הזו. "כשראיתי את כל השפע הזה של פעילויות, החלטתי שאני רוצה לפנות זמן לעצמי״, היא מספרת. ״הילדים נרתמו והתחילו לרוץ איתי ולעשות איתי יוגה״. בהמשך הצטרפה דרורי גם לקבוצת הריצה של החברה. ״אני מרגישה חזקה יותר, מצב הרוח שלי השתפר. התוכנית הזאת הכניסה אותי לפרופורציות״.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.