סגור
אודי שרון מנכ"ל נמל חיפה  על רקע נמל חיפה
אודי שרון. המנכ"ל המודח של נמל חיפה (צילומים: ורהפטיג ונציאן, shutterstock)

בלעדי
"אטוס להודו להציג את השחיתות": המיילים שקדמו להדחת מנכ"ל נמל חיפה

יממה לפני שפורסם על הכוונה להדיחו, מנכ"ל נמל חיפה שלח מייל לבעלי השליטה ההודים ובו כתב: "הצעה זו נראתה כמונעת מהקשר האישי של יו"ר הנמל עם אביו של סוכן הביטוח". נמל חיפה: "מדובר בהאשמה מופרכת בעיתוי לא מקרי"  

סערה בנמל חיפה בעקבות ההחלטה להדיח את המנכ"ל אודי שרון. בעוד יו"ר הנמל רון מלכא טוען כי ההחלטה נבעה מתפקוד לקוי של שרון, כלכליסט חושף לראשונה את המיילים ששלח שרון מאחורי הקלעים, המציירים תמונה שונה לחלוטין של האירועים שהובילו להדחתו.
המיילים, שנשלחו לבעלי המניות ולחברי הדירקטוריון, מגלים כי שרון טען שחשף שחיתות לכאורה בנמל, והוא אף הביע נכונות לטוס עד הודו כדי להציג את הראיות בפני בעלת השליטה ההודית, קבוצת אדאני.
כפי שנחשף שלשום בכלכליסט, שרון טען כי סירב לבקשת היו"ר מלכא להחליף את סוכן הביטוח של הנמל בסוכן חסר ניסיון בעבודה מורכבת בביטוח נמלים. סוכן הביטוח שהציע מלכא הוא בנו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד, שלדברי שרון מקורב למלכא.
ב־12 באוגוסט, יממה לפני שהתפרסמו ידיעות על כוונת הפיטורים, פנה שרון לבעלי המניות בחברה במייל סודי. במייל זה, שנחשף כאן לראשונה, כתב: "אני פונה אליכם באופן ישיר ובסודיות מתוך דאגה עמוקה וכבוד לנמל ולבעלי מניותיו. בשבוע שעבר, במהלך פגישה קצרה של שתי דקות, רון (מלכא) הודיע לי שתפקידי יידון בישיבת הדירקטוריון הקרובה, וסירב לספק מידע רקע כלשהו. אני מרגיש שחשוב לציין בבירור מה לדעתי הסיבה מאחורי דיון זה... איני יכול להתעלם מהקשר בין מצב זה לבין החלטתי לסרב לבקשתו של רון להחליף את סוכן הביטוח הנוכחי שלנו במישהו חסר ניסיון במורכבויות של ביטוח פעילויות נמל. הצעה זו נראתה כמונעת מהקשר האישי של רון עם אביו של סוכן הביטוח, שהוא ראש איגוד העובדים הארצי שבו רון משמש כיועץ".
ב־13 באוגוסט שלח שרון מייל לחברי הדירקטוריון ובו כתב: "הזדעזעתי ללמוד מהעיתונות על ההאשמות האבסורדיות שהעלה מלכא. עיתוי ההאשמות הללו מעורר חשד רב, בהגיען רק שבוע לאחר שקיבלתי מחמאות ובונוס נדיב על ביצועיי ב־2023".
מנמל חיפה נמסר: "מדובר בהאשמה מופרכת שהועלתה בעיתוי לא מקרי על ידי מנכ"ל שזומן לשימוע בנוגע להמשך העסקתו. בניגוד לטענתו, לא רק שלא יזם קיום הליך תחרותי (לבחירת מבטח, ג"ח), אלא התעקש שלא לקיימו למרות דרישת הנמל. אפשרות קיום הליך תחרותי הוזילה בכ־20% את פרמיית הביטוח".