סגור
עוזי לנדאו
עוזי לנדאו (צילום: עמית שעל)

עוזי לנדאו מונה לדירקטור בחברת נגה לניהול מערכת החשמל

השרים אלי כהן ודוד אמסלם מינו את לנדאו, שכיהן בתחילת העשור הקודם כשר האנרגיה, לתפקיד; ביוני מונה לדירקטוריון גם ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עידן מועלם

עוזי לנדאו מונה לדירקטור בחברת ניהול מערכת החשמל נגה. לנדאו מונה על ידי שר האנרגיה אלי כהן והשר לשיתוף פעולה אזורי הממונה על רשות החברות הממשלתיות דוד אמסלם. לנדאו כיהן בתחילת העשור הקודם כשר האנרגיה.
ביוני האחרון מונה לדירקטוריון החברה גם ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עידן מועלם. מלבד תורג'מן, לנדאו ומועלם, בדירקטוריון נגה מכהנים גם מימון שמילה (המכהן כסמנכ"ל במשרד התקשורת ובעבר גם כיהן כמנכ"ל המשרד), נציגי משרד האנרגיה ג'נט שלום וראפת דיבסי, נעמי ביליץ בן-עמי, דוד כרמון ונעמי שגיב.
חברת נגה הוקמה ב-2020, אז הופרדה מחברת החשמל במסגרת הרפורמה במשק החשמל משנת 2018 שפתחה את שוק החשמל לתחרות. הסיבה להקמת החברה היא הרצון להימנע מניגוד עניינים בחברת החשמל שגם תייצר חשמל ותתחרה ביצרני החשמל הפרטיים, וגם תקבע מאילו תחנות כוח לרכוש חשמל ובאיזה היקף.
מלבד ניהול משק החשמל, בחברה גם אחראים על תוכניות הפיתוח למשק החשמל, כשעל פי התוכנית האחרונה שהוציאה החברה עד ל-2035 יידרשו בישראל הקמה של 6-8 יחידות ייצור חשמל חדשות. לפני כשבוע הודיעה החברה על בחינה מחדש של מודל ה-SMP, כלומר התעריף שמקבלות יצרניות החשמל עבור החשמל שהן מפיקות.