סגור
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילום: אלכס קולומויסקי)

ארגון המורים העל יסודיים למורים: "לבוא חשבון עם סמוטריץ'"

במכתב ששלח בכיר בארגון למורים הוא מאשים את סמוטריץ' שעשה הכל לחבל בהסכם הקיבוצי. בשל הקשיחות של שר האוצר נאלצו המורים להסכים לוויתורים קשים כולל חוזים אישיים

ארגון המורים העל יסודיים קורא לעובדיו "לבוא חשבון עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'". באופן מפתיע הקריאה יוצאת לא מהיו"ר הבוטה של הארגון רן ארז אלא מיו"ר המחלקה הפרופסיונלית של הארגון שלמה ורד. במכתב ששלח ורד למורים הוא מפרט את עיקרי ההסכם הקיבוצי החדש וכותב ש"זה לא סוד שהמאבק לא היה פשוט ונדרשנו להיאבק נגד גורמים אינטרסנטים רבים שניסו בכל דרך לחבל במאמצינו לשפר את תנאי העבודה והשכר של עובדי ההוראה בבתי הספר היסודיים".
לדבריו, "ניתן לציין במיוחד את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שעשה כל אשר לאל ידו כדי לפגוע בעובדי ההוראה ולא לאפשר הסכם טוב יותר. אני בטוח שכל עובד הוראה שחווה את הפגיעה במאבק יבוא איתו חשבון". כזכור לאחר שביתה ועיצומים קשים חתמו לבסוף המורים על הסכם שבו ויתרו בשורת נקודת כואבות. זאת, לאחר שהבינו שסמוטריץ' מוכן לשביתה ארוכה ומעוניין להפוך אותם למקרה לדוגמה למחיר שמשלמים על שביתה.
בין הוויתורים: יהיו חוזים אישיים בבתי הספר ל"עמיתי הוראה", ינוכו למורים שני ימי שביתה והקפאת שכר במגזר הציבורי תחול גם על ההעלאות שלהם. החל ממשכורת ספטמבר, שכר המורים יעלה ב-1,200 שקל לחודש למשרה מלאה. מדובר בוויתור של המורים שכן על פי ההסכם של המורים היו אמורים להגיע להעלאה של 1,600 שקל בספטמבר ונראה שזה מחיר שהם משלמים על התמשכות המאבק.
תוקף ההסכם והבטחת השקט התעשייתי של המורים הם עד ספטמבר 2029, כלומר חמש שנים. זה כולל עוד שנה של שקט תעשייתי בתמורה לשנת העיצומים האחרונה. ורד מפרט במכתב את הרפורמה בשכר המנהלים. השכר המינימלי למנהל יהיה 19,500 שקלים, למנהל חטיבה עליונה במקיף - 17,000 שקלים ולסגן מנהל – 16,500 שקלים.