סגור

פרסום ראשון
פשרה בייצוגית: מועדון הזאפה יפצה את רוכשי הכרטיסים להופעות שבוטלו בקורונה

ביהמ"ש המחוזי בת"א אישר את הסדר הפשרה בתביעה הייצוגית לאחר הליך גישור, לפיו יפוצו זכאים בשובר למימוש במועדון הזאפה בשווי 150% מההזמנה המקורית או בהחזר כספי, וגם במזון ומשקאות. שווי ההטבות מוערך במיליוני שקלים

לאחר שבאפריל 2023 הוגש לאישור בית המשפט הסדר פשרה בנוגע לביטולי הופעות בזאפה בשל הקורונה, אישרה היום (ב') השופטת שושנה אלמגור את ההסדר.
לפי הסדר הפשרה שאושר במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה במאי 2020 כנגד זאפה בטענה כי לא החזירה חלק מהכסף על הופעות שבוטלו בגלל הקורונה ,"זאפה" תפצה לקוחות.
הסדר הפשרה אליו הגיעו התובעת הייצוגית וכן "זאפה" ו"זאפה כרטיסים" הושג לאחר הליך של גישור. הסדר הפשרה שאושר היום, חוסך המתנה עד למתן פסק דין שעשוי היה לקחת עוד שנים ארוכות וכן מציע פיצוי משמעותי המוערך כהטבה של מיליוני שקלים.
מהסדר הפשרה עולה כי הזכאים יקבלו שובר מימוש להופעות באחד ממועדוני הזאפה (חיפה, אלמא, שוני, הרצליה, תל אביב, גני יהושוע, ירושלים וכרם ברקן), בשיעור של 150% מסך ההזמנה המקורית, אשר יהיה בתוקף לתקופה של 5 שנים. זכאים שברשותם שובר – יוארך תוקפו ויונפק שובר נוסף בערך של 50% ממחיר ההזמנה המקורית. ובנוסף, יינתן שובר הנחה למימוש חד פעמי בשיעור של 50% בהזמנת מזון ומשקאות, עד לסך של 250 שקל, במספר מועדוני זאפה נבחרים (זאפה תל אביב, זאפה הרצליה, חיפה ואמפי שוני) , אף הוא בתוקף ל- 5 שנים. בתום התקופה יפקעו השוברים ולא ניתן יהיה לממש את ההטבות.
מנגד , יוכלו לבחור בהשבה של מלוא סכום ההזמנה - 100% לחשבון בנק שחבר הקבוצה ימסור את פרטיו לתיבת המייל. הבקשה לאישור הסדר הפשרה הוגשה באפריל 2023 , כשנה לאחר שהתובענה הוכרה כתובענה ייצוגית על ידי השופטת שושנה אלמגור והיום אושר הסדר הפשרה בכפוף למספר שינויים שהוכנסו בו על ידי השופטת.
התביעה הייצוגית שהוגשה במאי 2020 עסקה בגורלם של כרטיסים למופעים שזאפה ביטלה או דחתה בגלל פרוץ מגפת הקורונה בישראל, בחודשים אפריל ויוני 2020.

1 צפייה בגלריה
השופטת שושנה אלמגור
השופטת שושנה אלמגור
השופטת שושנה אלמגור
(אתר בתי המשפט)

את התביעה כנגד זאפה והבקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית הגישו עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי ממשרד עציוני, פסי ושות', בשמה של נועה גואטה שרכשה כרטיסים לשתי הופעות שהיו אמורות להתקיים באפריל וביוני 2020 . שתי הופעות אלו, כמו רבות נוספות, לא התקיימו משום שבחודש מרץ 2020 הודיעה ממשלת ישראל כי היא מטילה הגבלות. התובעת טענה כי ביקשה שכספה יושב לה, אולם ניסיונותיה לא נחלו הצלחה. מנגד , טענה זאפה כי מי שקנו כרטיסים קיבלו הודעות שהן יידחו לתאריכים שפורסמו. לזאפה יש בסך הכל תקופה של עד 21 חודשים להשיב הסכומים. השופטת אלמגור קבעה היום כי הסדר הפשרה הוא "הסדר ראוי, סביר והוגן".
זאפה תיידע את הזכאים באמצעות הודעת דוא"ל אישית , בהתאם לכתובת הדוא"ל אותה הזינו חברי הקבוצה בעת ביצוע רכישת הכרטיס למועד המקורי ובאמצעות מסרון למספר הטלפון של חבר הקבוצה. כמו כן יתבצעו פרסומים בעיתונות ובמקום בולט באתר זאפה. את זאפה מייצג עו"ד ירון רוסמן ממשרד עו"ד נשיץ ברנדס אמיר.