סגור
שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב. איום סרק? (צילום: מארק ישראל סלם)

הקרב על המנכ"ל: רגב מאיימת לסגור את צוות תוכנית אב לירושלים

שרת התחבורה רוצה למנוע את מינויו של מנכ"ל אלקטרה נכסים, ערן הראל, לראשות הגוף המתכנן את התחבורה בבירה, זאת למרות שהעירייה והאוצר תומכים במועמדותו. במשרד התחבורה מעדיפים לקדם מועמד אחר

שרת התחבורה מירי רגב מאיימת לסגור את צוות תוכנית אב לירושלים (צתא"ל) וזאת על רקע ניסיון להשפיע על זהות המנכ"ל הבא של הארגון. מדובר באיום שההיתכנות שלו נושקת לאפס, ועל בסיס צתא"ל אמורה לקום הרשות המטרופולינית בירושלים במסגרת רפורמה שמשרדי התחבורה והאוצר מקדמים.
בימים אלו מתנהל הליך מכרזי לבחירת המנכ"ל הבא של צוות תוכנית אב לירושלים. בזאת לאחר שזהר זולר שניהל את צתא"ל בשבע השנים האחרונות הודיע שהוא מעוניין לסיים את תפקידו. צתא"ל הוא גוף משותף למשרד התחבורה ולעיריית ירושלים שמוביל את קידום התחבורה בעיר הגדולה בישראל. מי שיעמוד בראש צתא"ל יהיה אחראי על קידום מערך הרכבות הקלות בעיר ועל פרויקט מטרו (רכבת תחתית) שמתכונן בהמשך.
34 מועמדים הגישו מועמדות לתפקיד מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים (צתא"ל) ומתוכם נותרו 10 מועמדים לאחר סינון. לכלכליסט נודע כי ראש עיריית ירושלים ונציגיו בוועדת האיתור כמו גם משרד האוצר היו מעוניינים שערן הראל, מנכ"ל אלקטרה נכסים, יכנס לתפקיד המנכ"ל הבא של צתא"ל, ונרמז לו כי התפקיד שלו. לעיריית ירושלים ולמשרד האוצר יש רוב בוועדה. במשרד התחבורה לא מעוניינים לראות את ערן הראל בתפקיד ומעדיפים מועמד אחר. אלא שבמצב הנוכחי נציג משרד התחבורה עידן מועלם נמצא בעמדת מיעוט.
האיום לסגור את צתא"ל נועד להפעיל לחץ על עיריית ירושלים שלא תבחר במועמד בניגוד לעמדת משרד התחבורה. במשרד התחבורה פעלו בשיטה דומה בעבר כאשר איימו להוציא את פרויקט המטרו מחברת נת"ע ולפרק אותה וזאת כדי להפעיל לחץ על היו"רית מיה ליקוורניק שלא תבחר מועמד בניגוד לעמדת המשרד.
מוקדם יותר משרד התחבורה הודיע על כוונתו לסגור את צוות תוכנית אב לירושלים: "לאור המצב המלחמתי משרד התחבורה בשיתוף עם האוצר בוחנים דרכים שיאפשרו למשרד וחברות הבת שתחתיו להתייעל, להאיץ פרויקטים ולצמצם עלויות לטובת אזרחי מדינת ישראל. בחודשיים האחרונים ובמסגרת סיכום תקציב 2025 נבחנו מספר חלופות להתייעלות, כאשר צמצום חברות הביצוע ומיזוגן היא אחת מהן". תגובה זו של משרד התחבורה נמסרה למקומון מיינט בירושלים.
מעיריית ירושלים נמסר: "הנושא לא מוכר לעיריה ולצוות תוכנית אב לתחבורה". לכלכליסט נודע כי גם חברת נתיבי איילון שנטען על ידי משרד התחבורה כי תספח את סמכויות צתא"ל - לא הכירה את הנושא.