סגור

לקראת דיסני פלוס: פרטנר משווקת אפליקציית טלוויזיה ללא ממירים

לקראת הכניסה לארץ של דיסני פלוס ו-HBO, חברת התקשורת הישראלית מציעה חבילת טלוויזיה מוזלת ללא ממירים, הכוללת אפליקציה למכשירים חכמים. לאחרונה הודיעה הוט שתאפשר ריכוז שירותי סטרימינג במקום אחד

פרטנר פותחת היום (ה') בקמפיין לחבילת טלוויזיה חדשה ללא ממירים, הכוללת אפליקציה למכשירים חכמים במחיר של 49 שקל לחודש בלבד. חבילה יחד עם נטפליקס סטנדרט תעלה 99 שקל לחודש.
בנוסף, החברה תספק מענה מלא גם למי שאין בידו מכשיר חכם ותחל למכור ממירים מבוססי אנדרואיד של goTV במחיר חד פעמי של 290 שקל, ללקוחות כל החברות. במקביל, פרטנר תמשיך למכור חבילות עם ממירים פתוחים בהשכרה.


למעשה, פרטנר מורידה את מחירה של החבילה הזהה לחבילת הטלוויזיה הבסיסית שלה מבחינת תוכן, רק שהיא אינה כוללת ממיר מושכר, ולכן גם לא את עלות ההתקנה והתמיכה בו. האפשרות שפרטנר משווקת היום הייתה קיימת עד היום, רק שעלותה הייתה 69 שקלים וכעת מחירה ירד.
המהלך של פרטנר מעניין מכיוון שהוא מהווה מקרה בוחן לשאלה האם צרכני הטלוויזיה הישראלים מוכנים להיפרד מפלטפורמת הטלווזיה בשביל שירות זול במיוחד, ולעבור לעולם שבו הם רוכשים ממיר ומרכיבים עליו אפליקציות שונות בתשלום לפי רצונם.
פרטנר משיקה את השירות הזה כהכנה לריבוי אפליקציות התוכן שצפוי אף לגדול בקרוב עם כניסת דיסני פלוס ו-HBO לישראל. ההגיון במהלך הוא שבעולם שבו יש ריבוי אפליקציות תוכן שכל אחת עולה כמה עשרות שקלים, הלקוח ישראלי ישאף לצמצם עלויות ולהיפטר משירותי הטלוויזיה היקרים של חברות הטלוויזיה הקיימות.

1 צפייה בגלריה
טלוויזיה ערוץ סטאר דיסני פלוס דיסני+ 1
טלוויזיה ערוץ סטאר דיסני פלוס דיסני+ 1
ערוץ סטאר של דיסני פלוס
(צילום: Disney)

עוד היבט שמעניין בהוזלה של פרטנר זו העובדה שבקיץ האחרון העלתה החברה את מחירי חבילות הטלוויזיה במטרה לעבור מאסטרטגיית נתח שוק לרווחיות. המהלך הזה מעט מנוגד לאסטרטגיה הזו, אך כנראה נובע מכך שהחברה מעריכה שלשם השוק הולך ומעוניינת להתאים את עצמה לעולם הטלוויזיה החדש.
החבילה של פרטנר מהווה מודל דומה לזה ש-FREETV (המיזם של קשת ו-RGE) צפויה להשיק גם היא, ועכשיו לאחר ההוזלה הוא גם בעלות דומה. עם זאת, לעומת המודל של FREETV שבו התכנים שיימכרו בו יהיו שייכים לקשת ו-RGE ולכן החברה לא תידרש לשלם סכומים גבוהים בשביל תוכן, פרטנר רוכשת בעצמה את התוכן שלה ולכן שירות הטלוויזיה שלה מתקשה להיות רווחי.
כעת רק נותר לעקוב אחרי מידת ההצלחה של החבילה החדשה, וממנה ללמוד האם השוק הישראלי מוכן לעבור למודל שונה של שירותי טלוויזיה, והאם יש לו סיכוי להיות רווחי בשביל חברה שלא בעלת תוכן רב בעצמה.