סגור
מרכז ה סחר ה מקוון של דואר ישראל ב מודיעין מרכז מיון מקוון
חבילות במרכז המיון של הדואר במודיעין (צילום: אוראל כהן)

פרסום ראשון
ביהמ"ש מינה נאמן לשלוחה הישראלית של אתר יושופס לצורך שיקומה

הנאמן מונה לחברת לידור לוגיסטיקה,שחובותיה לנושים עומדים על 4 מיליון שקל - ובהסכמתה; הבקשה הוגשה על ידי 12 עובדים לשעבר, שטענו כי החברה נמצאת בבעלות קבוצת יושופס - שמאפשרת יבוא מאתרים שאינם שולחים לארץ

בית המשפט המחוזי בחיפה מינה היום (רביעי) נאמן לשלוחה הישראלית של אתר יושופס, חברת לידור לוגיסטיקה. כמו כן הוציא בית המשפט צו פתיחת הליכים לחברה לצורך שיקומה ובהסכמתה. בקשה שהגישה לידור לצו עיכוב הליכים (הליך פחות דרסטי משפטית, ל"ד) נמחקה בהסכמת החברה. ללידור לוגיסטיקה חובות לנושיה בסך של כ-4 מיליון שקל.
יושופס, בבעלות מוטי מזומן, מספקת כתובות אישיות לקניות בחו"ל וכאשר החבילה מגיעה למרלו"ג בחו"ל היא משלחת אותה לישראל. בכך, למעשה, החברה מאפשרת ללקוחות הקצה להזמין משלוחים מאתרים שלא משלחים לארץ.
בדיון בבית המשפט ציין עו"ד אופיר רונן, שמייצג 12 עובדים לשעבר בחברה, כי העובדים תומכים במינוי נאמן. במסגרת התנגדות שהגישו אותם עובדים לבקשת צו עיכוב הליכים שהגישה לידור, נטען כי "12 עובדי החברה תומכים במתן צו לפתיחת הליכים בחלופת שיקום כלכלי במסגרת ההליך שהם פתחו נגד החברה ולמינוי נאמן זמני על מנת לשמר את החברה כעסק חי, להמשיך את פעילותה ואת העסקת העובדים ולמקסם את החזר החובות לנושים".
1 צפייה בגלריה
עו"ד אופיר רונן 2.5.21
עו"ד אופיר רונן 2.5.21
עו"ד אופיר רונן
(צילום: נדיה פונכץ)
העובדים טענו כי לידור לוגיסטיקה היא חברה השייכת לקבוצת יושופס שבבעלות מזומן. לדבריהם, קבוצת יושופס מפעילה את אתר יושופס (USHOPS.CO.IL) לצורך פעילותה בתחום היבוא האישי. למיטב ידיעת העובדים, "במשך שנות פעילותה עשרות אלפי ישראלים הזמינו באמצעות הקבוצה עשרות אלפים מוצרים שהניבו לחברה עשרות מיליוני שקלים".
עו"ד אליעד שחם, בא כוחה של לידור, ציין בדיון כי היא חזרה לפעילות תקינה ושוטפת וכי תסכים לצו פתיחת הליכים במסלול של שיקום .לדבריו, "אנחנו מבקשים לנסות לשקם את החברה, שיתמנה בעל תפקיד".
השופטת עפרה אטיאס מינתה לתפקיד נאמן לידור לוגיסטיקה את עו"ד שמואל לביא והורתה לו להגיש דו"ח ראשוני בו יתייחס לשאלה אם קיימת היתכנות לשיקום או פירוק.
יצוין כי באחרונה טען מזומן בפני בית המשפט כי "אתר יושופס אינו רכושה של לידור לוגיסטיקה ואינו שייך לה, אלא הוא בבעלות חברה אמריקאית ומופעל על ידה, כאשר את העבודה בישראל מבצעת לידור לוגיסטיקה כקבלן משנה".
ממזומן נמסר בתגובה: "בדיון המשך, שהתקיים היום נתן בית המשפט צו לפתיחת הליכים במטרה להגן על החברה ולאפשר את שיקומה. מדובר בצו לפתיחת הליכים במסלול שיקום. מונה בעל תפקיד שילווה את החברה בתקופת שיקומה. החברה לא חדלה לפעול לרגע ותמשיך לעשות כן, תוך תשלום לנושיה ומתן שירות מעולה ללקוחותיה".