סגור
פאנלים סולארים על גג מפעל לסנדלים שורש בטירת הכרמל
פאנלים סולאריים (צילום: זהר שחר)

רשות החשמל מקלה את התנאים לחיבור מתקנים סולאריים קטנים

הרשות תאפשר להתקין מתקנים סולאריים בהספק נמוך ולקבל אישור באופן אוטומטי. מטרת המהלך שכפוף לשימוע היא להקל בעומס על הרשת באמצעות הקמת מתקנים סולאריים קטנים ליד מוקדי הצריכה עצמם

רשות החשמל מקדמת אפשרות לחיבור מהיר לרשת החשמל של מתקנים סולאריים קטנים (מתקנים פוטו-וולטאיים, עם או בלי אגירה). מטרת המהלך שעדיין כפוף לשימוע היא לעודד הקמה של מתקנים סולאריים קטנים הנמצאים בסמוך למוקדי הצריכה של החשמל על מנת לא להעמיס על רשת החשמל.
הרשות מקדמת שני מסלולים: הראשון יאפשר לכל צרכן הרוצה בכך להתקין פאנל סולארי במתח נמוך במקום שבו החשמל נצרך (כלומר גג המבנה למשל), ולקבל אישור חיבור לרשת באופן אוטומטי. מתקנים אלו יוכלו להזרים חזרה לרשת החשמל עד 15 קילו-וואט. עם זאת, הדבר יתאפשר רק באזורים שבהם רשת החשמל תאפשר זאת, לפי מפה מתעדכנת שתפרסם הרשות.
העומס על רשת החשמל הוא אחד החסמים המרכזיים כיום בפיתוח של אנרגיות מתחדשות, ולכן ברשות צופים שאישור מהיר למתקנים יעודד קידום של אנרגיות מתחדשות במוקדי הצריכה. המסלול השני שמקדמת הרשות הוא חיבור של מתקנים של עד 8 מגה-וואט, שישמשו לצריכה עצמית בלבד של הצרכן.
מלבד שני שינויים אלה ברשות החשמל מעדכנים את התעריפים למתקנים סולאריים קטנים לשנים 2025-206. לאור ירידת מחירי הפאנלים הסולאריים והעלות הנמוכה של מתקנים סולאריים בשנים האחרונות, ברשות מציעים להוריד ב-6.5% את התעריף למתקנים בין 15-100 קילו-וואט. התעריף למתקנים קטנים של עד 15 קילו-וואט ישאר על 48 אג'.