סגור

כישלון בכבישים: התאונה של משרד התחבורה

עם החזרה לשגרה אחרי הסגר השלישי חזר גם הקטל בדרכים לרמות שהכרנו לפני פרוץ המגיפה. אם 2020 הסתיימה בירידה של 16% במספר ההרוגים בכבישי ישראל, ל־302 בני אדם, 2021 מוחקת את ההישג שנוצר

כולם מדברים על הפקקים, ואף אחד לא מדבר על כשלון אחר של משרד התחבורה: תאונות הדרכים.
עם החזרה לשגרה אחרי הסגר השלישי חזר גם הקטל בדרכים לרמות שהכרנו לפני פרוץ המגיפה. אם 2020 הסתיימה בירידה של 16% במספר ההרוגים בכבישי ישראל, ל־302 בני אדם, 2021 מוחקת את הישג שנוצר בשנה של סגרים, פיטורים וחל"תים, וצמצום הפעילות הכלכלית.
מינואר ועד אתמול נהרגו בכבישי ישראל 108 בני אדם, 32% יותר משנהרגו בהם בארבעת החודשים הראשונים של השנה שעברה.

1 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בהתנהגות בין משאית לרכב בכביש 90 סמוך לפצאל
תאונת דרכים בהתנהגות בין משאית לרכב בכביש 90 סמוך לפצאל
תאונת דרכים
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
נקודת האור היחידה היא ירידה של 38% בקרב ההרוגים מהמגזר הערבי – לעומת עלייה של 200% בהרוגים מהמגזר היהודי. בשנים שעברו בגלל העלייה בהרוגים במגזר הערבי השיקה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסעות הסברה, ומשרד התחבורה מימן שיפורי תשתיות והשיק תחבורה ציבורית בחלק מהיישובים.
אבל בשנה האחרונה עזבה מנכ"לית הרשות רחלי טבת ויזל לאחר שמונתה לנציבת קבילות החיילים, והיו"ר יאיר שמיר פרש גם כן. שרת התחבורה מירי רגב לא דאגה למנות להם מחליפים, ולא ממש עוסקת בתחום.
רפורמות חשובות בתחום לימודי הנהיגה ברכב כבד וברישוי הכלים החשמליים תקועות, אחרי שרגב הבהירה עם כניסתה למשרד כי רק יוזמות שאפשר יהיה להשיק בשנה וחצי שתוכננה לכהן במשרד מעניינות אותה.
מתחילת השנה נהרגו בכבישים 27 בני אדם יותר מאשר בשנה שעברה, אחד יותר מאשר ב־2019 ו־3 יותר מאשר ב־2018, למרות שהמכוניות החדשות בטוחות יותר, מונעות תאונות ומגינות וטוב יותר על הנוסעים כאשר הן מתרחשות. אולי כשתקום ממשלה חדשה יהיו כאן שר או שרת תחבורה שגם בטיחות בדרכים מעניינת אותם.