ייצוגית נגד סונול: "חלק משעות העבודה אינן משולמות"
ייצוגית נגד סונול: "חלק משעות העבודה אינן משולמות"
עובדת בחנויות נוחות של סונול מאז 2013 טוענת כי גילתה שהחברה מפחיתה חלק מהשעות בדיווחי העובדים הזוטרים ואינה משלמת להן תמורתן. לטענתה מדובר בנזק מצטבר בסך 20 מיליון שקל. סונול: טרם קיבלנו את כתב התביעה
עובדת באחת מחנויות הנוחות של חברת סונול הגישה בימים אלה תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית בסכום של קרוב ל-20 מיליון שקל. עילת התביעה היא הטענה שזכויותיהן של עובדים בתחנות תדלוק ובחנויות הנוחות של סונול מופרות.
התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב באמצעות עו"ד נחל אוזלבו, וזאת נגד חברת ספרינט מוטורס בע"מ, שהיא חברה בת בבעלות מלאה של סונול. החברה מפעילה 190 תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי הארץ, ולטענת התובעת, היא עובדת מאז 2013 בתחנות סונול. ב-2013 החלה כמוכרת בתחנת קסטינה ולאחר מכן עברה לאילת.
לפי התביעה, החברה פגעה לאורך שנים רבות, בשכרם של עובדים רבים בכך ששינתה והפחיתה, מדו"חות הנוכחות של העובדים, שעות עבודה בפועל בהם עבדו ושילמה להם שכר נמוך מהשכר שמגיע להם.
בתביעה נכתב כי עובדי סונול מהווים אוכלוסייה מוחלשת הכוללת חיילים משוחררים בעבודה מועדפת, צעירים, סטודנטים ועולים חדשים אשר אין ביכולתם ובהבנתם, לעקוב או לגלות את ההפחתה השיטתית שנעשתה בשכרם לאורך השנים. בפרט כאשר סונול נמנעה מלמסור לעובדיה דו"ח שעות עבודה וגם כאשר מספר עובדים ביקשו את הדו"ח, פניותיהם לא נענו.
לתביעה הייצוגית צורפו תצהיריהם של כ-10 עובדים בהם נחשפים לטענתם פערים גדולים בין שעות העבודה שעבדו בפועל, לבין שעות העבודה ששולמו להם. מדו"ח אקטואר שצורף לתביעה, עולה כי הפסד השעות הלא מדווחות במהלך 7 השנים האחרונות מסתכם לפי הנטען ב-20 מיליון שקל.
לטענת העובדת התברר לה שמדובר בתופעה רחבת היקף ובטרם הוגשה התביעה נערכו פניות חוזרות ונשנות של עובדים בבקשות לקבל דו"חות נוכחות ותלושי שכר אך הם נענו בהתחמקות. "מתברר כי המשיבה, חברת ענק בעלת מאות סניפים ברחבי הארץ, מגלגלת לכיסה מיליוני שקלים על גבם של עובדים צעירים שרובם אינם מודעים לזכויותיהם", נטען בתביעה.
מחברת סונול נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה המדובר. לכשנקבלו נבחן את הטענות ונגיב".