מבחן רכבב.מ.וו סדרה 4 קבריולה: כמה נפלא להיות אלפיון עליון
מבחן רכב
ב.מ.וו סדרה 4 קבריולה: כמה נפלא להיות אלפיון עליון
עבור 460 אלף שקל, הקבריולה סדרה 4 היא מכונית פתוחה ראויה מאוד, שמזכירה את הימים בהם ב.מ.וו בנתה מכוניות שרוצות להינהג מהר. אבל עם תא מטען בעייתי מאוד ורעשי רוח כשהגג סגור, לא מדובר במכונית מושלמת
כמה נפלא להיות אלפיון עליון, במיוחד בימי פוסט קורונה, ימים שעבור לא מעט ישראלים מיועדים לחיפוש עבודה קדחתני. עבור חלקנו, אלו ימים של בזבוז כספים שהיו אמורים ללכת על חופשה בחו"ל.
לזאת נוסיף את גל הספאקים, היוניקורנים וההנפקות החדשות, ונקבל עיתוי מושלם להשקתה של מכונית פאן אשר נחשבת "זולה" במונחי שוק היוקרה: "רק" 460 אלף שקל יקנו לכם ב.מ.וו סדרה 4 קבריולה. אפילו לא חצי מיליון שקל בשביל הזכות להוריד את הגג ולהכניס את השמש.
ב.מ.וו סדרה 4 קבריולה היא ממשיכת דרכו של הדור הקודם ואמורה להיות גדולה יותר, מרווחת יותר וגם נאה יותר. אבל בחלק מן הפרמטרים האלה היא מפספסת. קודם כל קשה לומר שמדובר במכונית נאה יותר. הבעיה טמונה בחזית: מעצב אלמוני של ב.מ.וו החליט לקחת את גריל הכליות המפורסם ולהגדיל אותו למימדי כליות שור. התוצאה אינה נאה וזאת בלשון במעטה. בצד המצב משתפר, הישבן בהחלט נאה.
עוד נקודה חשובה: לדור היוצא של דבליו סדרה ארבע היה גג נפתח קשיח, כלומר מחומר קשה. כזה שעוצר ניסיונות פריצה, שעושה חיקוי הכי טוב של מכונית סגורה. אבל ב.מ.וו רוצה איכות סביבה ולכן לדור החדש יש דווקא גג רך, שהוא אמנם קל יותר ותורם לצריכת הדלק אבל גם גג שתורם לכניסת רעשי רוח. כנראה שבמכונית משפחתית ממוצעת יש יותר רעש רוח ממה שנכנס אל הסדרה 4 כאשר הגג סגור, אבל עדיין, הרוח שם.
כשהגג יורד, העולם משתנה, כך זה ברוב המכוניות הפתוחות, אבל יש מכוניות פתוחות ויש מכוניות פתוחות. לגרום למכונית לנסוע בלי גג ולדרוש מהרוח להישאר בחוץ זו משימה לא קלה, ויש מכוניות פתוחות שהנסיעה בהן היא סוג של ענישה. בב.מ.וו מדובר בחוויה מסוג אחר, יצירה של הרמוניה מרשימה בין מה שבפנים ובין מה שבחוץ הודות לבידוד טוב יחסית של רוח, מערכת שמע מהונדסת היטב וגם יכולת לתווך באופן מרשים את העובדה שאין כאן גג, אבל יש קירות מוחשיים סביב הנהג.
תא הנוסעים של סדרה 4 קבריולה הוא תא נוסעים תכליתי, כפי שכל סדרה 4 אחרת מציגה: מערכות השליטה טובות מאוד, הגלגל הענק שבורר בין המצבים הרבים של המסך מעט מסורבל. אלה דברים שניתן לחיות איתם בקלילות כשהגג יורד, אבל כאשר הגג יורד צריך תא מטען ריק. במרכז תא המטען של סדרה 4 קבריולה יש מחיצת פלסטיק, חלק ממנגנון הגג, והמחיצה הזו חוצה את תא המטען לשני תאי מטען קטנים. קטנים ברמה של להתקשות להכניס מזוודה כדי לנסוע לאילת בלי גג, מה שפוגע קשות בשימושיות של ה-4 קבריולה.
למרות זאת, ה-4 קבריולה מתנהגת נפלא. כאשר המכונית פתוחה יש יותר חיבור למה שמתרחש בחוץ ויותר נכונות של הנהג להיות קשוב למה שהמכונית משדרת, למה שהיא רוצה לעשות. הסדרה 4 היא מכונית מצוינת. היא לא ספורטיבית במוצהר, למנוע חסרים עוד כמה עשרות כוחות סוס כדי שהחוויה תהיה מושלמת, אבל היא מכונית שנענית לפקודות היגוי באופן שמזכיר גרסה מעט מדוללת של הימים הטובים שבהם ב.מ.וו בנתה מכוניות שבאמת רוצות להינהג מהר. כיום בהתחשב בהיצע, גם גרסה מדוללת היא הרבה.
בשורה התחתונה: יש ישראלים שבימים אלה מחפשים היכן להחנות חצי מיליון שקל. עבורם ה-4 קבריולה גם תשאיר עודף וגם תהיה מכונית פתוחה ראויה מאוד. אבל לא מדובר במכונית מושלמת. סוכנים ממולחים של ב.מ.וו בארצות הברית כבר החלו למכור ערכה מיוחדת אשר מחליפה את הגריל הקדמי הגרוטסקי, אבל כנראה שאי אפשר לקנות ערכה שמעניקה נפח תא מטען ראוי.
ב.מ.וו 420i
מנוע: בנזין, נפח 1,998 סמ"ק. הספק מרבי משולב 184 כ"ס, מומנט מרבי 30.5 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 240 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 8.2 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן 14.4 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 11.1 ק"מ לליטר
בטיחות: 4 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי. בקרת שיוט אקטיבית, בלימה אקטיבית, שמירת נתיב אקטיבית
קבוצת זיהום: 11
מחיר: 460 אלף שקל