סגור

פרסום ראשון
ניסיון נוסף לפתרון המשבר בנמלים: נמל אשדוד יגייס 50 עובדים חיצוניים נוספים

כמו כן יגיעו גם עובדים מאילת ויבוצע ניוד פנימי. במסגרת המתווה הקודם לפני כחודש קיבלו עובדי הנמל שמעמיסים את המכולות עוד שעות נוספות. בחודשים האחרונים נרשמים עומסים קשים בנמלים

הנהלת נמל אשדוד, משרד התחבורה וההסתדרות הסכימו על מתווה נוסף לפתרון המשבר בנמלים, לאחר הצלחת הפיילוט של המתווה הקודם.
במסגרת המתווה, סוכם על כך שהנמל יגייס 50 עובדים חיצוניים נוספים, יובאו עובדים מנמל אילת ויבוצע ניוד פנימי של עובדים לטובת פריקת אוניות. מתווה זה גובש במטרה להתגבר על העומסים בנמלים שמלווים את ישראל כבר חודשים.
הסיכום על תגבור עובדים חיצוניים בנמל אשדוד צפוי לקבל מחר את אישור דירקטוריון נמל אשדוד. שרת התחבורה מירי רגב הביעה תקווה כי תוספת 50 העובדים תסייע להתגבר על פתרון בעיית העומסים בנמלים.
1 צפייה בגלריה
ספינה עוגנת ב נמל אשדוד צילום רחפן
ספינה עוגנת ב נמל אשדוד צילום רחפן
נמל אשדוד
(קרדיט: אבי רוקח)
המתווה הקודם היה פיילוט שנחתם לפני כחודש, ובמסגרתו ניתנו כ-4 שעות עבודה נוספות ל"תגיסטים" (עובדי נמל שמעמיסים את המכולות) ואלו יקבלו משכורת "מוגדלת" בהתאם לתפוקה, ולא משכורת כפולה כפי שאלו דרשו במשא ומתן המקורי. התגבור במספר התגיסטים שעובדים בכל רגע נתון בנמל צפוי היה להגדיל את מספר הצוותים הפועלים בפריקת האוניות ובכך לתרום לשחרור צוואר הבקבוק.
המשבר בנמלים נמשך כאמור כבר חודשים רבים ובשיאו המתינו בנמלי ישראל כ-70 אוניות, שחיכו לפריקה במשך ימים רבים, ולפעמים אף שבועות. העיכובים גורמים לזינוק במחירי ההובלה, שמהווה את אחד הגורמים בעלייה במחירי הסחורות.
בינואר האחרון נחתם הסכם רפורמה בנמל אשדוד בין המדינה, הנהלת הנמל והעובדים. ההסכם עסק רבות בנושאים הקשורים לכוח האדם בנמל ולתנאי הפרישה של העובדים, אך לא עסק בחלק התשתיתי. הרפורמה בנמלי ישראל, שצפויה לחולל מהפכה במשק הישראלי, כוללת את הפרטת הנמלים הממשלתי בחיפה יחד עם הקמתם של שני נמלים פרטיים נוספים שיפעלו בסמוך לנמלים הותיקים.