יחד ממשיכיםמנכ"ל אינטל: "השונות מביאה חוסן עסקי ויתרון תחרותי"
יחד ממשיכים
מנכ"ל אינטל: "השונות מביאה חוסן עסקי ויתרון תחרותי"
חברת ההייטק, שמעסיקה 14 אלף עובדים, ובהם מאות ערבים, בנתה קהילות שונות לכל קבוצת עובדים ומקיימת פעילויות שונות בכל השפות. יניב גרטי: "בין הלהבות יש הרבה מאוד פעולות שמכוונות לדו־קיום ושיתוף, וזה המקום שנלך אליו כשנחזור לרגיעה"
״בתור חברה, כבוד הדדי ורעות הם הערכים המרכזיים שלנו, אבל לא מספיק לשמור את זה בחצר הפנימית שלנו, חשוב לנו שהעובדים ייקחו את זה איתם החוצה לעולם", אומר יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, שבין 14 אלף עובדיה גם מאות רבות של עובדים ערבים. ״כשמעסיקים כל כך הרבה אנשים, הופכים בסוף לתמונת מראה של החברה הישראלית, אבל זה גם משהו שעוזר לנו מבחינה עסקית. שונות בעסקים היא דבר מבורך. היכולת לדעת לעבוד עם האחר — והאחר יכול להיות מבחינת מגדר, גיל, מעמד סוציו־אקונומי או דת — היא לא רק חוסן של פעילות עסקית אלא גם יתרון תחרותי".
לדברי גרטי, אינטל פועלת לייצור תחושת שייכות לעובדים מכל הגוונים. "השילוט בחברה מופיע תמיד גם בערבית, וזה לא כי הם לא יודעים לקרוא עברית או אנגלית, אלא כדי שיוכלו להרגיש בנוח. אנחנו חוגגים את כל החגים ועושים פעילויות בכל השפות. להרגיש שייך זה גם שעובדים ירגישו בנוח לדבר ביניהם בערבית, כמו שאני מרגיש בנוח לדבר בעברית עם קולגה שאני פוגש במשרדי החברה בארצות הברית. שפה היא כוח תרבותי חזק מאוד".
בעקבות בקשות מעובדים החלה אינטל להציע גם קייטנות בשפה הערבית, ובנוסף היא מפעילה קהילות שונות של עובדים, ובהן קהילה לעובדים להט"בים, לעובדים דתיים, לעובדים ערבים ולבעלי מוגבלויות. "הקהילה היא לא רק מועדון חברתי, אלא המקום שבו אפשר לגייס את הכוח של המשתתפים כדי להגדיל את הגיוון, ההכלה והשייכות, וההצטרפות התנדבותית בלבד. יש לנו כבר 600 עובדים בקהילה הערבית והם, למשל, מתנדבים בתוך הקהילות שלהם ומפיצים את אותם מסרים".
להבדיל מרוב ההייטק הישראלי, שמרוכז במרכז, אתם עובדים בעיקר בפריפריה. זה אתגר או יתרון?
״נכון, אבל זה לא שאין לנו גם את החבר'ה מתל אביב. יש לנו קמפוסים בפתח תקווה, בירושלים ובקריית גת, אז אנחנו מייצגים את כל ישראל בתוכנו. גם הקהילה הערבית היא לא הומוגנית וגם שם יש גוונים, וכולם אצלנו, ויש פיזור שלהם בתפקידים. אם עובדים מהקהילה לא היו מרגישים בנוח לעבוד אצלנו, היינו רואים מיד ירידה של פניות מדורשי עבודה באותה קהילה. גיוון זה דבר נפלא אבל זה גם משהו שצריך כל הזמן לתחזק. זה שחלק מהמיילים שלנו, לדוגמה, הם גם בערבית, זה לא רק בשביל שהאוכלוסייה הערבית תראה את זה, אלא בשביל שכל השאר יראו את זה".
לדברי גרטי, מאמצי הגיוון של אינטל מגיעים כבר משלב גיוס העובדים. "כשמישהו מגיש קורות חיים, אנחנו מתקשרים ומסבירים על התהליך כדי להפיג את החשש, ואם צריך נצמיד לו עובד ערבי שילווה אותו. מכפיל הכוח האמיתי זה האינטרס של העובדים לראות את ההצלחה בתוך הקהילה שלהם". אירועי הימים האחרונים טרם הגיעו לאינטל, שמרבית העבודה בה נעשית מהבית, אך לדברי גרטי: "אני רואה תופעות מזעזעות וסופר־קיצוניות, אבל בין הלהבות יש הרבה מאוד פעולות שמכוונות לדו־קיום ושיתוף, וזה המקום שאנחנו נלך אליו כשנחזור לרגיעה. אלא דברים שעשינו בעבר ונמשיך לעשות".