סגור

הסולם
המייל החצוף של הצעיר לחברת ההייטק, שסלל את דרכו לכס המנכ"ל

הדרך של אור לנצ'נר, מנכ"ל חברת Bright Data לתפקיד התחילה ממייל ביקורתי ששלח למייסד החברה. הוא גולש גלים שעזב אחרי סמסטר אחד את הלימודים האקדמיים, תמיד עסק ביזמות והעבודה הראשונה שלו, בגיל 14 הייתה בתור מנקה בבית הקולנוע ברעננה

אור לנצ'נר (35), מנכ"ל Bright Data הוא גולש. וכמו בגלישה, כך גם הקריירה שלו, מלאה בגלים, בלי נקודות שפל, בלי דרמות גדולות. לא כך הוא חווה את החיים. "הכל בסוף משחק", הוא אומר, "אם יש איזשהו משבר אז פותרים אותו, זזים קצת ימינה, קצת שמאלה. כשהייתי בן 14 ניקיתי שירותים והייתי מבסוט על זה. אם יפטרו אותי מחר, אני לא אראה את זה כנקודת שפל אלא אלמד, אשאל מה הלאה, איך עושים משהו שיהיה לי כיף".

אמנם העבודה הראשונה שלו כנער ברעננה, הייתה בקולנוע, כמנקה שירותים אבל כבר אז הוא התקדם מאוד מהר לניהול. "חיפשתי עבודה בגיל 14 והלכתי למקום היחיד שקיבל אותי. היה לי אחלה, לא היה אכפת לי מה העבודה ודי מהר התחלתי לקבל עוד אחריות בקולנוע. זו הייתה חוויה טובה לעבודה, בגיל 15 העסקתי חבר'ה מהשכונה וניהלתי את כלל המנקים כולל העסקתם, פיטוריהם וקביעת סידור העבודה", הוא מספר.
אחרי הצבא, שם שירת כמפקד סוללת תותחנים, הקים את העסק הראשון שלו. זה היה אתר בשם shutaf.com שנועד למציאת שותפים לכל תחומי החיים כאשר הפן של מציאת שותף עסקי הוא בתשלום. "זה היה ב-2010, אנשים השתמשו באתרי לוחות כדי למצוא שותפים לחברותא, טיולים והחלק הכי גדול היה שותפויות עסקיות. זה עבד יפה", הוא אמר. באותה תקופה הוא החליט לעשות תואר אקדמי בביולוגיה ימית במכמורת, בגלל אהבת הים אבל מהר מאוד, אחרי סימסטר אחד הבין שהוא לומד הרבה יותר מהר תוך כדי עשייה עסקית. "מכרתי חצי מהאתר לחברת תוכנה די גדולה שמתמחה בעולם התיירות ורגלי לא דרכה באקדמיה מאז. זה לא היה אקזיט, אלא יותר להכניס שותפים משמעותיים ולפרגן לעצמי על הדרך. המשכתי להתעסק באתר, ולהתמקד באונליין מרקטינג כדי לשווק אותו. ראיתי שזה הולך די טוב והתחלתי לתת שירותים בכל מה שקשור לפרפורמנס מרקטינג. זה הלך וגדל ואז הקמתי את חברת D Marketing יחד עם אותם אנשים שרכשו חצי מהאתר והתמקדנו בתחום התיירות. ניהלנו אונליין פרזנס של הרבה מבתי המלון בישראל", הוא אומר.
1 צפייה בגלריה
אור לנצ'נר מנכ"ל Bright Data
אור לנצ'נר מנכ"ל Bright Data
אור לנצ'נר מנכ"ל Bright Data
(צילום: אור לנצ'נר מנכ"ל Bright Data)
הדרך לתפקיד הנוכחי של לנצ'נר לא כללה שליחת קורות חיים והתחילה מביקורת שכתב על תוסף לדפדפן בשם HOLA VPN. ב-2013 הוא הצטרף לשלושה שותפים בחברת סטארט-אפ בשם TROPHiT שם שימש כראש קשרי לקוחות ובמקביל גם הקים אתר אינטרנט בשם extension zone שסקר תוספים של דפדפנים. "לכל אחד יש בין שניים לשישה תוספים לדפדפן אז בניתי מערכת והיה לי צוות קטן של אנשים שסוקרים תוספים והתחיל להיכנס טראפיק. בין היתר, סקרנו גם את התוסף HOLA VPN שראיתי בו כמה דברים שהיו מדהימים אבל הייתה לי גם ביקורת על המוצר לכן פניתי למייסד וה-CEO עופר וילנסקי", הוא אומר. זה היה מבחינתו רגע מכונן בקריירה. הוא שלח אימייל מאוד פרקטי ומאוד לא מתנצל בו כתב פידבק על המוצר. "לא כתבתי, ראיתי את התוסף שלך, מאוד אהבתי אותו וכו', זה היה מאוד קורא לפעולה ואז דיברנו בטלפון וקבענו להיפגש". למחרת הוזמן לנצ'נר למשרדי החברה בנתניה, למה שהוא מגדיר כ'חפירה הדדית ארוכה' על HOLA ועל המוצרים שלו. "הוא לא האמין שאני עושה כסף מהאתר שהקמתי, הוא היה אתר מכוער נורא, אבל כנראה מספיק טוב כי אנשים הוציאו כרטיס אשראי המון פעמים ביום ושילמו. באותה פגישה גם היה לי בתיק מכשיר שבניתי בעצמי לגלשן והדפסתי בתלת מימד, בדיעבד אני יודע שזה גם 'קנה אותו' כי זה מעיד על אופי של הוצאה לפועל".
מכל התוספים שסקרתם, למה פנית דווקא למנכ"ל HOLA?
"אני חושב שזה היה שילוב בין העובדה שהוא ישראלי אז יותר קל לפנות אליו וגם להיות חוצפן לבין העובדה שהשתמשתי הרבה במוצר בעצמי אז ראיתי את הערך שלו מצד אחד ומצד שני כאיש מוצר היו דברים שהפריעו לי".
ב-2015 לנצ'נר עזב את TROPHiT, מכר את חלקו והצטרף ל-HOLA כאיש מוצר שתפקידו למצוא משהו חדש שלא קשור לפעילות החברה. "קיבלתי מתכנת ובמשך תשעה חודשים עשינו תשעה פיבוטים. הצלחנו 'להרוג' כל חודש רעיון. צריך דאטה שתומך בהאם הרעיון הוא הצלחה או כישלון, כיוון טוב או גרוע. רצנו מהר ואחרי 9 חודשים לומינטי נטוורקס התחיל לתפוס תאוצה ואז עברתי למוצר הזה ומשם צמחתי עד לתפקיד המנכ"ל".
המוצר שהוביל לנצ'נר, לומינטי, מאפשר לחברות וארגונים לאסוף מידע מסחרי מהרשת. בגלל שאתרי האינטרנט היום מאוד אישיים כאשר אדם אחד גולש הוא לא יראה את אותה פרסומת, אותו מחיר לטיסה או למוצר שיראה גולש אחר. המוצר של ברייט דאטה (לשעבר לומינטי נטוורקס) מאפשר ללקוחות לראות את האינטרנט דרך 'העיניים' שיירצו. למשל, חברות שמוכרות טלפונים סלולרים ורוצות לברר את המחיר של אייפון באתר מסויים של המתחרים יכולות להשתמש במוצר על מנת להשיג את המחיר. איסוף המידע של ברייט דאטה נשען על המוצר של HOLA שהוא בעצם שירות VPN שמאפשר לאנשים שמוכנים לחלוק את כתובת ה-IP שלהם ובתמורה לגלוש באתרים שאין להם גישה אליהם בגלל מיקומם. למשל, אזרח טורקי יכול להשתמש בזה כדי להתגבר על החסימה של טוויטר במדינה וישראלים יכולים להשתמש בזה על מנת לראות את מגוון התוכניות שאינן זמינות בארץ בנטפליקס. ההישענות של ברייט דאטה על כתובות ה-IP של משתמשי HOLA הייתה חשופה לביקורת בשל חשש לפגיעה בפרטיות.
בסוף 2016 מונה לנצ'נר ל-VP Product והחברה, שנקראה אז לומינטי נטוורקס, התחילה לגדול עד שב-2017 נרכשה נקנתה על ידי EMK Capital, קרן פרייבט אקוויטי שיושבת בלונדון תמורת 160 מיליון דולר. אחרי המכירה שימש לנצ'נר כסמנכ"ל תפעול (COO) ובערך שנה לאחר מכן, ביולי 2018, לקח את הפיקוד והחליף את וילנסקי כמנכ"ל. "ישבנו ביום חמישי, לפני סוף השבוע עופר ואני, הוא רצה להתקדם לדברים אחרים אבל הוא עדיין חלק אינטגרלי מהחברה. הוא גם דיבר עם הקרן והם הסכימו שיהיה מאוד קשה להביא מישהו שיותר מתאים ממני לתפקיד בגלל שאני חלק מהדנ"א של החברה. הוא שאל אם אני מעוניין להיות המנכ"ל ואמרתי שברור שכן אבל מיום ראשון. נסעתי לים לכמה שעות וביום ראשון לאחר מכן התחלתי בתפקיד", הוא מספר.
מה הייתה מבחינתך נקודת המפנה בקריירה שלך?
לא התגלגלתי, קיבלתי החלטות במהלך הדרך. אני חושב שזה שהפסקתי את הלימודים האקדמים, הייתה נקודת המפנה כי ראיתי המון חברים שהלכו ללמוד כי צריך וכבר בסמסטר הראשון ידעו שזה לא מתאים אבל סיימו שנה ואז שנייה ושלישית. אני מקבל החלטות מאוד מהר. עבורי להישאר ולסיים את התואר פשוט לא הייתה אופציה כי אני משתדל לא לעשות דברים שלא עושים לי טוב.
אתה היום אחראי על 250 עובדים, מהי פילוסופיית הניהול שלך?
פילוסופיית הניהול שלי היא פילוסופיית הניהול של החברה. היזמים כתבו את מסמך הדנ"א ואנחנו לא מסתירים כלום הכל חשוף לכולם מלבד המשכורות. אנחנו מנסים לא לנהל אלא שכל עובד יעשה את מה שהוא אמור לעשות בצורה הכי טובה. גם כאשר אני מנהל את אלה שתחתי אני מנסה בעיקר לא להפריע. אתה יכול להוביל רק את עצמך אם נבחרת להוביל משהו ולכן אין פגישה יומית או שבועית, יש יעדים וצריך לא רק להגיע אליהם אלא לשבור אותם ולהשתפר. אני מנכ"ל ורוב הימים אני לא כותב תוכניות אלא פותר בעיות. רון, ה-CTO הישראלי יושב רוב היום וכותב קוד. אנחנו באים לעבודה, לא קובעים פגישות ל-17:00, עובדים, מסיימים, הולכים הבייתה, משחקים עם הילדים - זה נורא אפקטיבי ואז כמעט לא צריך לנהל.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.