יחד ממשיכים"זה הרגע למנהלים לתת דוגמה אישית ולפעול באחריות"
יחד ממשיכים
"זה הרגע למנהלים לתת דוגמה אישית ולפעול באחריות"
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מעסיק ברשת 17 אלף עובדים, שליש מהם בני מיעוטים. "כולם יודעים לעבוד בהרמוניה כדי לשמר את מקור הפרנסה"
"שופרסל היא חלק מרכזי מהחברה בישראל, והיא מייצגת את כל המגזרים ואת כל המגדרים מכל קצות הארץ. אנחנו מעסיקים כ־17 אלף עובדים, שכשליש מהם בני מיעוטים מכפרים ומערים מצפון ומדרום הארץ. זאת הגאווה שלי, וגם הלקוחות מעריכים את הרשת שמעסיקה מכל המגזרים בהרמוניה".
כך מתאר איציק אברכהן את קמעונאית המזון הפרוסה בכל רחבי הארץ ומעסיקה את כל מגוון האוכלוסיות החיות בישראל.
הרשת נקלעה בשבוע החולף לקושי מהותי לספק שירות מלא ללקוחותיה, על רקע החשש של עובדים ערבים להגיע לעבודה. בעקבות כך הודיעה הרשת ללקוחות האונליין כי לא תספק להם הזמנות שנערכו מראש לימים אלו.
"אנחנו מטפחים במשך עשרות שנים תרבות ארגונית שמכבדת את הכל. כולם מכבדים את כולם ויודעים שנדרשים לעבוד בהרמוניה כדי להיות מובילים ולשמר את מקור הפרנסה שלנו. החברה עובדת כל הזמן לשימור מערכות יחסים בין המגזרים וגם בסניפים, במרכזים הלוגיסטיים ובמשלוחים פוגשים בהרמוניה בין האוכלוסיות וגאים על שיתוף הפעולה. כשיש אירועים חריגים, אנחנו לומדים אותם לעומק כדי להשתפר לעתיד".
לדברי אברכהן, ברשת מאמינים בשוויון הזדמנויות ומפתחים עובדים בלי הבדל עדות ומגזרים. "אנחנו מקדמים עובדים כנגזרת של איכות בעשייה, בלי להפלות איש. אנחנו מוודאים שהסניפים חיים ביומיום בהרמוניה. לטובת זאת, אנחנו מקיימים ערבים משותפים לעובדים ומדריכים מנהלים לגלות רגישות לכל המגזרים".
לדבריו, "הרשת מאוד רגישה ומאוזנת, ואנחנו נותנים דוגמה אישית בכך שהטיפול שלנו לעולם ענייני ומאוזן והעובדים רואים ומעריכים את זה. זאת עבודה של שנים שאנחנו משקיעים ביצירת הרמוניה".
אירועי הימים האחרונים קשים לכולם, אומר אברכהן. הנהלת שופרסל יצאה לסדרת סיורים בסניפים, לחזק, לחבר ולבקש מכל העובדים לעסוק בעיקר. והעיקר הוא מתן שירות ללקוחות, הימנעות מדיונים פוליטיים שאינם רלבנטיים, כדי לשמר את מקום העבודה והפרנסה. "אנחנו מעבירים לעובדים מסרים ומבקשים לא להיגרר לפינות שיפגעו בפרנסתם או בשמה של החברה. למרות השבר הגדול חובה עלינו כמנהלים לעשות הכל ולחשוב על הביחד. אנחנו צריכים להבין שכולנו נדרשים להסתדר ולא לעסוק במי צודק ומי פורע יותר".
אברכהן אומר כי הוא מטפל בכל המגזרים שפונים לרשת, מטפל בכל בעיה, "לא מפקיר אף אחד ועושה הכל לשמור על הדו־קיום. אני משוכנע ששופרסל היתה, הינה ותהיה גשר לשיתוף פעולה. אני מקווה ומתפלל שאחרי החג ישראל תחזור למצב של נורמליות, רגיעה וחזרה לשגרה".
אברכהן הדגיש כי הוא ער לגודל האתגר ופועל להכיל את הבעיות שצפות. "אני מודע לקשיים שכל אחד מהמגזרים מתמודד איתם. זה רגע למנהלים לתת דוגמה אישית, לפעול באחריות, בזהירות, בלי התלהמות. אני מעריך שנדע לצלוח את התקופה בשופרסל ומקווה שכל החברה בישראל תצליח בכך. כולנו נמשיך להיות כאן ואני אופטימי. למרות המשבר הלא פשוט, אני מאמין שנצלח אותו ונמשיך כחברה איתנה".