דעהאז מה אם רונאלדו לא שותה קולה
דעה
אז מה אם רונאלדו לא שותה קולה
כריסטיאנו רונאלדו דאג לעשות יופי של קופה מפרסום מוצרים מזיקים, למשל של KFC, וגם האשמות כלפי נייקי, שאותה הוא מייצג, על ניצול עובדים בעולם השלישי, פחות העסיקו אותו כל עוד מיליוני הדולרים זרמו לכיסו. מדובר בלוחם בריאות מדומה
כריסטיאנו רונאלדו, אולי השחקן הפופולרי בעולם, עם כ־450 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, קנה לעצמו אתמול כמה נקודות זכות אצל האוהדים. במהלך "הירואי" הסיר רונאלדו את בקבוקי הקולה משולחן מסיבת העיתונאים, הרים את בקבוק המים שבידו וסימן למיליוני הצופים: שתו מים, לא קולה. זה לא בריא, זה איכסה. המהלך זכה למחיאות כפיים סוערות בכל המדיות האפשריות. רונאלדו נגד קוקה־קולה זה יותר טוב מגרמניה נגד צרפת. במקביל, המניה של קוקה־קולה איבדה גובה, והכותרות זעקו איך רונאלדו הגדול חתך לקוקה־קולה 4 מיליארד דולר מהשווי בכמה שניות של תהילה טלוויזיונית.
ובכן, החיים מעט פחות רומנטיים. ראשית, למרות הכותרות המתלהמות ומכיוון ששווי השוק של קוקה־קולה עמד ערב הנפילה הגדולה על 242 מיליארד דולר, הרי שההתרסקות המדומה היא לא יותר מאשר באמפר קטן של כ־1.5%. עוד יום בבורסה. שנית, רונאלדו הוא אחד השחקנים העשירים בכדורגל העולמי. בעונה הקודמת הוא שלשל לכיסו 117 מיליון יורו, שני בטבלת עשירי הכדורגל רק לליאו מסי. על פי פורבס, רונאלדו הוא הספורטאי השלישי בכל הזמנים שהצליח בקריירה שלו לעבור את רף ההכנסות של מיליארד דולר. כשאתה מבוסס כל כך ולקראת סוף הקריירה, זה לא כזה קשה לצאת נגד אחד המפרסמים הגדולים של טורניר היורו.
שלישית, רונאלדו דאג לעשות יופי של קופה מפרסום של מוצרים מזיקים. כמו למשל של רשת העוף המטוגן האמריקאית KFC. "תחלוק את הטעם, תחלוק את התשוקה", מטיף רונאלדו לצד השומן הניגר מהעוף המטוגן. זה פחות הפריע לשחקן הכדורגל כל עוד מיליוני הדולרים זרמו לכיסו. גם ניצול עובדים חלשים במדינות עולם שלישי, האשמות שהוטחו לאורך השנים בנייקי, שאותה מפרסם רונאלדו, פחות העסיק אותו.
סיכום האירוע: קולה זה לא בריא, טוב שמיליוני הילדים שרואים כדורגל יעדיפו מים, אבל חשוב לעשות סדר באינטרסים ובהיסטוריה של לוחם הבריאות המדומה.