לאחר שלושה חודשים בלבד: מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה פרש
לאחר שלושה חודשים בלבד: מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה פרש
מדובר בחילוף שלישי של מנהלים תוך פחות משנה וחצי; נת"ע ו-WSP: מדובר בנסיבות אישיות שבגינן נאלץ לינדזי וומפלו לעזוב את ישראל מיד, פרישתו לא צפויה להשפיע על לוח הזמנים
מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב לינדזי וומפלו פורש מתפקידו, כשלושה חודשים לאחר שהחליף את המנהל הקודם פייר דרוויט שפרש גם הוא לאחר כשנה בלבד בתפקיד. וומפלו היה מטעם WSP, חברת הניהול של הפרויקט. לפני התפקיד בקו האדום וומפלו עבד בפרויקט בהקמת הרכבת התחתית של ריאד, בירת ערב הסעודית. לפי נת"ע הוא סיים את תפקידו מסיבות אישיות שאינן קשורות לפרויקט, וזה אינו צפוי להיפגע בעקבות עזיבתו.
מדובר בחילוף שלישי של מנהלים תוך פחות משנה וחצי. בפברואר 2020 נכנס המנהל הקודם דרוויט לתפקיד מנהל הקו האדום, לאחר שהתפטר קודמו בתפקיד, אנתוני (טוני) בורצ'ל, ששימש כמנהל פרויקט הקו האדום במשך שבע שנים, מספטמבר 2013 עד תחילת 2020.
כאמור, חברת WSP היא חברת הניהול שפועלת תחת נת"ע, החברה הממשלתית שאחראית על ניהול הפרויקט כולו, שעליה הוטל תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב.
לא ברור האם חילופי המנהלים ישפיעו גם הם על מועד הפתיחה של הקו האדום. המועד המקורי שנקבע במקור היה אוקטובר 2021, אולם לפני כשנה עודכנה דחייה של מועד הפתיחה של כשנה והתאריך החדש היה נובמבר 2022. כעת ההערכות הן שהרכבת לא תיסע לפני 2023.
הקו האדום צפוי להיות הראשון מבין רשת קווי הרכבת הקלה והוא מהווה חלק מתוכנית כוללת לשיפור רווחת ואיכות חייהם של תושבי גוש דן והמדינה. הקו ממומן מקופת המדינה, ותקציבו הכולל הוא 16.7 מיליארד שקל, לא כולל חריגות.
מנת"ע נמסר: חברת הניהול wsp עדכנה הבוקר את הנהלת נת"ע על סיום תפקידו ועזיבתו המיידית את הארץ, של לינדזי ומפלו, המנהל מטעמם את הקו האדום. ב-Wsp ציינו, כי מדובר בנסיבות אישיות שבגינן נאלץ לעזוב את ישראל מיד. נת"ע אינה מתערבת בענייניה הפנימיים של wsp, אך יחד עם זאת התחייבה חברת הניהול בפני מנכ"ל נת"ע, כי תוכנית העבודה ולוחות הזמנים לא יפגעו, בראשם נסיעות המבחן שהחלו והפעלת הקו האדום".