סגור
תיעודים מתקיפת צה"ל ב איראן 26.10.24
תקיפת צה"ל באיראן בסוף השבוע האחרון

דיווח שוטף
ברגע האחרון: ישיבת הממשלה הועברה למיקום חלופי בשל חשש ביטחוני

הסיבה להעברת הישיבה היום, שעות לפני פתיחת כנס החורף של הכנסת, היא המתקפה הישראלית באיראן וההתרעות שהתקבלו על ניסיונות לפגוע בשרים ובסמלי שלטון; ביממה האחרונה: עשרות מחבלי חיזבאללה וחמאס חוסלו בלבנון וברצועה; רוב הרקטות שנורו הבוקר לקריית שמונה יורטו, והיתר נפלו בשטחים פתוחים

11:00 - בני משפחות חטופים השתלטו על חדר ועדה בכנסת: "שנה עברה וזה לא על סדר היום". בני משפחות חטופים השתלטו על אחד מחדרי ועדות הכנסת והכריזו כי במקום קמה ה"וועדה להצלת החטופים". "שנה עברה ונושא החטופים כלל לא על סדר יומה של הכנסת" אמרו. בוועדה מקיימות המשפחות דיון בנושא מצבם של החטופים בשבי. בין המשתתפים עינב צנגאוקר, יהודה כהן, שי וגיל דיקמן, ניסים קלדרון, גלעד קורנגולד והדס קלדרון. ד"ר טל ברו אלון סקרה רפואית את מצב החטופים בוועדה: "לחטופים ירידה בתפיסה החושית, רגישות יתר להפרעות קוגנטיביות, ירידה במסת השרירים ובכושר הלבבי, מערכת חיסונית חלשה וחשיפה מוגברת לזיהומים, אלימות מינית וטראומה מתמשכת". (יעל צ'כנובר, הדר גיל-עד)
10:10 - ישיבת הממשלה הועברה למיקום חלופי בשל חשש ביטחוני. ישיבת הממשלה הועברה באופן חריג לבניין ג'נרי הנחשב מאובטח - ולא תתקיים במשרד ראש הממשלה או בקריה בתל אביב, המקומות שבהם מתכנסים השרים מדי שבוע.
הסיבה להעברת הישיבה היום, שעות לפני פתיחת כנס החורף של הכנסת, היא המתקפה הישראלית באיראן, ועוד לפני כן פגיעת הכטב"ם בביתו בקיסריה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וההתרעות שהתקבלו על ניסיונות לפגוע בשרים ובסמלי שלטון - שבעקבותיהן תוגברה מאוד האבטחה עליהם.

3 צפייה בגלריה
דקת דומיה ב ישיבת ממשלה לציון 7.10.2023
דקת דומיה ב ישיבת ממשלה לציון 7.10.2023
ישיבת הממשלה בתחילת החודש, לציון 7.10.2023
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

8:00 - 15 רקטות שוגרו מלבנון במטח לקריית שמונה, רובן יורטו. כ-15 רקטות שוגרו במטח לקריית שמונה והסביבה. רוב הרקטות יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. (יואב זיתון)
7:55 - האזעקות בגליל המערבי: יורט כטב"ם שחצה מלבנון. דובר צה"ל עדכן בהמשך לאזעקות בגליל המערבי כי חיל האוויר יירט בהצלחה כטב"ם שחצה משטח לבנון. (יואב זיתון)
7:10 - ביממה האחרונה: עשרות מחבלי חיזבאללה וחמאס חוסלו בלבנון וברצועה. כוחות צה"ל בדרום לבנון חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלי חיזבאללה. בין היתר, כוחות אוגדה 91 תקפו תשתיות טרור והחרימו אמצעי לחימה של ארגון הטרור. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים זיהו חוליית מחבלים בסמוך למבנה צבאי של חיזבאללה, וחיסלו אותה בסגירת מעגל מהירה ובשיתוף עם חיל האוויר. כוחות אוגדה 146 איתרו והשמידו תשתיות ומתקני שהייה שבהם התבצרו מחבלי חיזבאללה, ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור וחיסלו עשרות מחבלים. ברצועת עזה כוחות אוגדה 252 המשיכו בפשיטות ממוקדות במרכזה וחיסלו מחבלים. חטיבת הנח"ל המשיכה לפעול ברפיח, שם השמידה תשתיות טרור וחיסלה מחבלים, בין היתר בשיתוף עם חיל האוויר. (יואב זיתון)
1:00 - חשבונו של חמינאי ברשת X הושעה לאחר שפרסם פוסט נגד ישראל בעברית. חשבונו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ברשת X, שבו העלה פרסומים בעברית, הושעה. אמש העלה חמינאי פוסט בעברית שבו כתב כי "המשטר הציוני עשה טעות, וטעה בחישוב שלו לגבי איראן. נגרום לו להבין איזה כוח, יכולת, יוזמה ורצון יש לאומה האיראנית".

מוקדם יותר בערב פורסם כי האזרח שנהרג מפגיעת המשאית באירוע שנחשד כפיגוע ליד בסיס גלילות הוא בצלאל כרמי, בן 72 מראשון לציון. (מאיר תורג'מן)
3 צפייה בגלריה
בצלאל כרמי ז"ל שנהרג מפגיעת המשאית בגלילות
בצלאל כרמי ז"ל שנהרג מפגיעת המשאית בגלילות
בצלאל כרמי ז"ל שנהרג מפגיעת המשאית בגלילות
(צילום: מתוך ynet)

בנוסף, פורסם אתמול בערב כי ראש המוסד דדי ברנע נחת בבירת קטאר דוחא, ויחל בשיחות עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני. המפגש ביניהם הוא הראשון זה חודשיים, ומטרתו היא להתניע את שיחות המשא ומתן וקיום שיח ראשוני לבחינת היוזמות וההצעות שעל הפרק לשחרור החטופים. הכוונה היא לקדם מתווה חדש, שייקח בחשבון גם את ההצעה המצרית האחרונה ויוביל בקרוב לחידוש השיחות של צוותי המשא ומתן. לא נפסלת האפשרות לפסגה מרובעת בימים הקרובים עם המתווכות ובהשתתפות חמאס.
בנוסף, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיע אמש כי "מצרים הציעה יוזמה להפסקת אש של יומיים בעזה כדי להשיב ארבעה חטופים ישראלים תמורת מספר אסירים פלסטינים". לדבריו, "שיחות יתקיימו תוך 10 ימים מרגע יישום הפסקת האש הזמנית במטרה להשיג הפסקה קבועה".
3 צפייה בגלריה
עבד אל פאתח א-סיסי אסיסי א סיסי נשיא מצרים דאבוס 2015  חדש
עבד אל פאתח א-סיסי אסיסי א סיסי נשיא מצרים דאבוס 2015  חדש
עבד אל פאתח א-סיסי נשיא מצרים
(צילום: בלומברג)