סגור
פעילות אוגדת 162 בשכונת ג'באליה בצפון רצועת עזה
חייל צה"ל בג'באליה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל: מרחיבים את הפעולה בחאן יונס; עוד תקיפות בלבנון

רס"ן במיל' אריה ריין (39), קצין שריון בגדוד 79, נהרג בקרב בצפון רצועת עזה. 14 לוחמים נהרגו בסוף השבוע; צה"ל מעריך: 7,860 מחבלים חוסלו עד כה; צה"ל יצא ל"גל תקיפות נרחב" נגד יעדי חיזבאללה, טיל מלבנון פגע בבית במושב אביבים; החות'ים טוענים: ארה"ב תקפה מטוס סיור תימני בים האדום

23:50 - מטוס קרב תקף יעד של חיזבאללה בכפר בדרום לבנון. מטוס קרב של חיל האוויר תקף יעד של חיזבאללה בכפר מרכבא שבדרום לבנון, סמוך לגבול.
22:50 - צה"ל תקף חוליית מחבלים ותשתית חיזבאללה בלבנון. כוח צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב עייתה בדרום לבנון. לאחר מכן, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אביבים שסמוך לגבול, וכוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי באמצעות ארטילריה. כמו כן, טנק של צה"ל תקף תשתית טרור של חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון.
20:24 - דובר צה"ל: מרחיבים את הפעולה בחאן יונס; יישארו קיני טרור בצפון הרצועה. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן בהמשך הלחימה ברצועת עזה, ואמר כי הצבא "מרחיב את הפעולה בחאן יונס". הגרי התייחס להרוגים בקרב הכוחות בצפון הרצועה, שעליו צה"ל הכריז כי הושגה שליטה מבצעית, ואמר כי "לא ניתן למוטט את חמאס ללא פעולה קרקעית". עם זאת, הגרי ציין כי גם לאחר סיום הפעולה בצפון הרצועה "יישארו קיני טרור".
14 צפייה בגלריה
הפצצה של צה"ל ב חאן יונס רצועת עזה 24.10.23 מלחמה בעזה
הפצצה של צה"ל ב חאן יונס רצועת עזה 24.10.23 מלחמה בעזה
הפצצה של צה"ל בחאן יונס, היום
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
20:30 - מארסק מתכוונת לחזור לשוט בים האדום. ענקית הספנות מארסק, שהייתה מהראשונות להודיע על הפסקת השיט בים האדום בעקבות מתקפות החות'ים, בוחנת את האפשרות לחזור לשוט באזור. כך עולה ממכתב ששלחה החברה היום (א') ללקוחותיה. הסיבה לשינוי המדיניות של החברה נובעת מהקמת הכוח הרב לאומי שיפעל נגד החות'ים.
14 צפייה בגלריה
מכולות של חברת מארסק הדנית
מכולות של חברת מארסק הדנית
מכולות של חברת מארסק
(צילום: Michael Sohn | AP)
20:18 - הושמדה מפקדה תת-קרקעית בג'באליה, שממנה חולצו גופותיהם של 5 חטופים. כוחות צה"ל חשפו בשבועות האחרונים הכוחות בשיתוף עם היחידה הרב ממדית ויחידת יהל"ם, רשת מנהרות אסטרטגית אשר שימשה כמפקדה הצפונית של חמאס בעזה, במרחב שכונת ג'באליה. המפקדה התת-קרקעית כוללת שני מפלסים - הראשון בעומק של כ-10 מטרים והשני בעומק של עשרות מטרים. בריכוז מאמץ מודיעיני, בהובלת יחידה 504 באגף המודיעין, הלוחמים איתרו וחילצו מתוך רשת המנהרות את גופותיהם של חמישה חטופים וחטופות מ-7 באוקטובר: רס"ב זיו דדו, סמל רון שרמן, רב"ט ניק בייזר, עדן זכריה, ואליה טולדנו. הממצאים הוצגו למשפחות על ידי נציגי צה"ל, ובתום המשימה השמידו הכוחות את המפקדה התת-קרקעית.
19:00 - קצין בכיר לוול סטריט ג'ורנל: "ייתכן שיחלפו חודשים עד שנשיג שליטה בחאן יונס". קצין בכיר בצה"ל אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני כי ייתכן שיחלפו חודשים עד שהצבא ישיג שליטה בחאן יונס, באופן דומה לזה שבו הוא שולט כעת בצפון עזה. "אופן הפעולה של חמאס כעת - להציק לחיילינו, ואז לשוב למנהרות", אמר הקצין. לדבריו, חמאס תוקף בקבוצות של שניים עד חמישה לוחמים בכל פעם.
אותו קצין ישראלי, שמשמש על פי הדיווח כבכיר המפקד על הכוחות במקום, אמר שאין שינוי במדיניות צה"ל. לדבריו, לצבא נוכחות גדולה יותר על הקרקע בחאן יונס מאשר היה לה בצפון עזה בתחילת התמרון, ומתוקף כך ירדו גם התקיפות האוויריות הנרחבות, כדי להימנע מפגיעה בלוחמים ישראלים.
הוא גם הוסיף שהצבא מחליט לפעמים לשלוח חיילים לתוך בניין לפני שהורס אותו, כי הם מאמינים שכך הם יכולים לאסוף מודיעין.
14 צפייה בגלריה
חייל צה"ל ב חאן יונס 17.12.23 מלחמת עזה
חייל צה"ל ב חאן יונס 17.12.23 מלחמת עזה
פעילות צה"ל בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)
18:30 - בבתי ספר, סמוך למסגדים: זה מה שאיתרו הלוחמים בפשיטה בעיר עזה. בפשיטה ממוקדת של כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 ולוחמי שייטת 13, אותרו מאות כלי נשק ואמצעי לחימה בבתי ספר בשכונת שייח' רדואן בעיר עזה. במהלך הפשיטה חיסלו הכוחות מחבלים ששהו במתחם. בנוסף, לאחר חקירות שבוצעו ע"י חוקרי השטח של יחידה 504, הועברו עשרות מחבלים להמשך תחקור בשטח הארץ.
בבתי הספר הסמוכים למסגדים ולמבני מגורים, אותרו מאות אמצעי לחימה, ביניהם רימונים, נשקים, טילי RPG, מטענים ואמצעי מדיה שונים. (יואב זיתון)

18:18 - לאחר 8 שעות של "שקט": צבע אדום בעוטף. התרעות על ירי רקטות הופעלו ביישובים נתיב העשרה ויד מרדכי בעוטף.
18:13 - נתניהו: "נמשיך להילחם עד לניצחון מוחלט על חמאס". ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן כי לוחמי צה"ל "מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה", והבטיח כי "נמשיך להילחם עד לניצחון מוחלט על חמאס". לדבריו, "זאת הדרך היחידה להשיב את חטופינו. לחסל את חמאס, ולהבטיח שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל. זה ייקח זמן, אבל אנחנו מאוחדים - הלוחמים, העם והממשלה. אנחנו מאוחדים ונחושים להילחם עד הסוף.
"למלחמה יש מחיר, מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה - לא נעצור עד שנשיג את הניצחון". (איתמר אייכנר)

17:56 - הותר לפרסום: רס"ן במיל' אריה ריין נפל בקרב בצפון הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ן במיל' אריה ריין (39) ממשמרות, קצין שריון בגדוד 79 וחטיבת המחץ, נהרג היום בקרב בצפון רצועת עזה.
14 צפייה בגלריה
רס"ן במיל' אריה ריין ז"ל נהרג בקרב בצפון רצועת עזה 24.12.23
רס"ן במיל' אריה ריין ז"ל נהרג בקרב בצפון רצועת עזה 24.12.23
רס"ן במיל' אריה ריין ז"ל
17:54 - דיווח בלבנון: ירי לכיוון "מטרה ישראלית", תקיפות צה"ל בדרום המדינה. בלבנון מדווחים על ירי משטח המדינה לכיוון "מטרה ישראלית" באזור הגבול, ועל תקיפות ישראליות בכפר מארון א-ראס בדרום המדינה. כך לפי כתב רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
17:38 - החות'ים טוענים: ארה"ב תקפה מטוס סיור תימני בים האדום. המורדים החות'ים בתימן טוענים כי ספינת מלחמה אמריקנית פתחה באש במהלך "סיור" שערך כוח חות'י בים האדום. לדבריהם היעד היה "מטוס סיור" שלהם, ואחד הטילים ששוגרו התפוצץ סמוך לספינה ששייכת לגבון וששטה בים האדום אחרי שהפליגה מרוסיה. לא ברור מה אמינות הטענה, ובכל מקרה לא נטען שהספינה מגבון נפגעה באירוע.
הודעתם מגיעה על רקע הכוח הבינלאומי שארה"ב פועלת לגבש בים האדום, כדי לסכל את מתקפות החות'ים נגד ספינות - מתקפות שנועדו לדבריהם להטיל "מצור ימי" על ישראל. "הים האדום יהפוך לזירה בוערת אם ארה"ב והמדינות האחרות ימשיכו בבריונות שלהן", אמר הערב דובר החות'ים מוחמד עבד א-סלאם. "המדינות לחופי הים האדום צריכות להבין את הסכנה שמאיימת על ביטחונן הלאומי", הוא הוסיף. (ליאור בן ארי)
14 צפייה בגלריה
לוחם חות'י הולך ב חוף הים האדום ב תימן כשברקע ה ספינה גלקסי לידר שנחטפה ע"י ה חות'ים 5.12.23
לוחם חות'י הולך ב חוף הים האדום ב תימן כשברקע ה ספינה גלקסי לידר שנחטפה ע"י ה חות'ים 5.12.23
לוחם חות'י בחוף בתימן
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
16:56 - אזעקות בגבול לבנון. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלה ביישובים ברעם, אביבים, יראון הסמוכים לגבול לבנון.
16:55 - האזעקה במרגליות: שתי פגיעות במושב, בהן אחת סמוך לגן ילדים. בירי האחרון לעבר מרגליות שבאצבע הגליל אירוע שתי פגיעות של טילי נ"ט במושב, כשאחת מהן סמוך לגן ילדים והשנייה ליד חצר בית. (יאיר קראוס)
16:44 - ספרד לא תצטרף לקואליציה הרב-לאומית בים האדום, תימן החרימה תחמושת שהייתה בדרכה לחות'ים. ספרד הודיעה כי לא תצטרף לקואליציה הרב-לאומית שמטרתה להבטיח מעבר בטוח עבור ספינות מסחר בים האדום ובאזור מצר באב אל-מנדב, אל רקע איום הכטב"מים והטילים של המורדים החות'ים מתימן. כך הודיע משרד ההגנה הספרדי, אחרי כמה ימי התלבטות שבהם לא היה ברור אם מדריד תיקח חלק ביוזמה.
היום, משמר החופים של תימן בגזרת הים האדום, המתנגד לחות'ים, הודיע על תפיסת סירות עם נשק ותחמושת שהיו בדרכן למיליציה שפועלת בשליחות איראן. לפי דיווחים מקומיים נתפסו שתי סירות, ולא נמסרו פרטים על מקורן. (ליאור בן ארי)
16:38 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, מהן בוצעו שיגורים לגליל. מטוס קרב של חיל האוויר תקף מוקדם יותר תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל ביצע ירי להסרת איום במספר אזורים בשטח לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי מוקדם יותר, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר אביבים, מרגליות וערב אל-עראמשה, צה"ל תקף תקף בירי ארטילרי וירי טנקים את מקורות הירי.
16:21 - דיווח בעזה: משטרת חמאס ירתה למוות בצעיר שניסה לקבל חבילות סיוע ברפיח. לפי דיווחים בעזה, צעיר נורה למוות באזור מעבר רפיח על ידי משטרת חמאס, לאחר שקבוצת אזרחים עצרה משאיות עם סיוע הומניטרי בניסיון לקבל חבילות. אנשי חמאס התקשו להתמודד עם המצב בשטח וירו בצעיר, וכעת משפחתו דורשת "לנקום" באיש חמאס שביצע את הירי - ומאיימת להבעיר את תחנת המשטרה בעיר.
תיעוד הכאוס במעבר רפיח אחרי הירי בצעיר:

16:19 - נציג המטכ"ל בישיבת הממשלה: כ-8,000 מחבלים נהרגו מתחילת הלחימה, שתיערך עוד חודשים רבים. נציג המטכ"ל בישיבת הממשלה אלוף אליעזר טולדנו, המכהן כראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, העביר סקירה ביטחונית לשרים, ומסר להם כי לפי ההערכות, צה"ל הרג מאז תחילת המלחמה 7,860 מחבלים. הנתון שהציג מתבסס על חקירות המחבלים שנעצרו, שמספרים כמה נהרגו מכוחותיהם וגם על בסיס ההערכות של כוחות צה"ל על ההיתקלויות שאירעו ברצועה.
על המצב בצפון הרצועה, שם צה"ל הודיע שהשיג כמעט שליטה מלאה, אמר כי אי אפשר להתחייב שלא תהיה שם לחימת גרילה. לדבריו, המחבלים שנשארו באזור לא מקבלים הוראות מהמנהיגות שלהם, הם מנותקים מהם ועדיין יכולים להתרחש מצבים כמו שאירעו בסוף השבוע. אלוף טולדנו אמר כי המצב בדרום הרצועה הרבה יותר מורכב. הוא ציין כי ישנם הרבה אזורים תת-קרקעיים והפעולה במקום תימשך חודשים רבים. הוא ציין כי יש לשקף את המצב לציבור, "כאן נדרשת סבלנות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה שהתקיימה בצהריים כי אנחנו יודעים בערך את סביבת הימצאו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. (איתמר אייכנר)
14 צפייה בגלריה
פעילות אוגדת 162 בשכונת ג'באליה בצפון רצועת עזה
פעילות אוגדת 162 בשכונת ג'באליה בצפון רצועת עזה
חיילי צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
16:01 - המגעים לעסקה: משלחת של הג'יהאד האיסלאמי הגיעה למצרים. משלחת של הג'יהאד האיסלאמי הגיעה לקהיר, בירת מצרים, במסגרת המגעים לעסקת שחרור חטופים. כך מסר גורם בארגון הטרור, שציין כי הדיון יעסוק ב"דרכים לסיים את התוקפנות של ישראל".
מזכ"ל ארגון הטרור זיאד נחאלה אמר: "אנחנו מגיעים לקהיר עם עמדה ברורה - לעצור את המלחמה, שתהיה נסיגה מעזה ולקדם עסקת חליפין על בסיס העיקרון של כולם תמורת כולם". (רויטרס, עינב חלבי)
15:39 - אזעקות בחבל לכיש. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו במושבים עוצם ויד נתן שבחבל לכיש.
15:29 - אזעקה גם באצבע הגליל. אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה במושב מרגליות שבאצבע הגליל.
15:22 - שיגורים נחתו בשטח לבנון: פגיעה ישירה בבית בגליל העליון. טיל פגע פגיעה ישירה בבית במושב אביבים שבגליל העליון. בנוסף, שני שיגורים שכוונו לעבר אזור אביבים נחתו בשטח לבנון. (יאיר קראוס, שמעון אלבז)
14 צפייה בגלריה
הבית שנפגע באביבים
הבית שנפגע באביבים
הפגיעה בבית באביבים
15:13 - אזעקה בגליל המערבי. אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה בכפר ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי.
15:10 - ממשל ביידן מתלבט אם לפעול נגד החות'ים: "ההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה". בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" דווח כי ממשל ביידן עדיין מתלבט אם לתקוף את החות'ים, הפועלים בשליחות איראן, וציין מפי גורמים אמריקנים כי ההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה ממספר סיבות. גורמים בממשל האמריקני אמרו כי ארה"ב לא רוצה לפגוע בהפסקת האש בין סעודיה לחות'ים, שניהלו מלחמה בשמונה השנים האחרונות, שבה נהרגו מאות אלפי בני אדם בתקיפות אוויריות, ממחלות ומרעב.
הפסקת אש שעליה דנו הצדדים בשנת 2022 נשמרה ברובה גם ללא הסכם רשמי, וממשל ביידן מודאג מאוד מכך שהמלחמה בעזה תתרחב לסכסוך אזורי. לפי הדיווח בעיתון, פגיעה במטרות של החות'ים בתימן, בניגוד להפלת הכטב"מים בים האדום - עלולה להסלים במהירות לכדי עימות בין כלי השיט האמריקיניים למיליציה, ואף לגרור את איראן עוד יותר ללחימה.
השליח האמריקני המיוחד לענייני תימן טים לנדרקינג חזר לאחרונה מאזור תימן, שם נפגש עם שותפיה של ארה"ב כדי לדון באבטחה הימית ובביסוס הפסקת האש בין סעודיה לחות'ים. "כולם מחפשים דרך להפחית את המתיחות", אמר לנדרקינג בריאיון. "המטרה היא לא לגרור את האזור למלחמה רחבה יותר ולהשתמש בכלים העומדים לרשותנו כדי לעודד את החות'ים להפסיק את פעילותם חסרת האחריות".
14 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת העיתונאים שכינס במסצ'וסטס, הערב
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת העיתונאים שכינס במסצ'וסטס, הערב
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: REUTERS/Tom Brenner)
14:45 - נציג המטכ"ל בישיבת הממשלה: "המלחמה תימשך חודשים, עושים הכול כדי להגן על חיילינו". נציג המטכ"ל בישיבת הממשלה אלוף אליעזר טולדנו, המכהן כראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, מסר סקירה ביטחונית לשרים, ואמר להם: "זאת מלחמה שתימשך עוד חודשים ארוכים. נצטרך לנהל כלכלת חימושים, אבל היעד הוא לגמור את החמאס בסופה. אנחנו לא חוסכים תחמושת בפעולות התמרון ועושים את כל מה שצריך כדי להגן על חיילינו". (איתמר אייכנר, מורן אזולאי)
14:15 - האזעקות במושב אביבים שבגליל העליון - עקב שיגורים שנחתו בלבנון
13:55 - בישיבת הממשלה: נתניהו דיבר על "שיקולים מבצעיים", ברקת: "ניהול המלחמה מופקר". במהלך ישיבת הממשלה התפתח עימות חריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וכמה מהשרים. שר הכלכלה ניר ברקת, אמר: "אנחנו מסכנים חיילים שלא לצורך. מנהיגות נבחנת ביכולת עמידה בלחצים ולצערי הקבינט הזה לא עומד בלחץ". ברקת גם טען כי כמות ההפצצות של חיל האוויר ברצועה "ירדה דרמטית", ונתניהו אמר בתגובה: "יש שיקולים מבצעיים". אז הטיח בו ברקת: "שום שיקול לא מצדיק שנסכן את חיי החיילים שלנו בשם איזה 'מוסריות' מדומיינת. זה ניהול מופקר של המלחמה".

14 צפייה בגלריה
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת וראש הממשלה בנימין נתניהו
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת וראש הממשלה בנימין נתניהו
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת וראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילומים: משה מזרחי, דנה קופל)

13:27 - הפלסטינים טוענים: לפחות 166 נהרגו ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, שנשלט על ידי חמאס, טען כי ביממה האחרונה נהרגו לפחות 166 פלסטינים ו-384 נוספים נפצעו באורחים שונים. לפי נתוני המשרד, מתחילת המלחמה נהרגו 20,424 עזתים ונפצעו יותר מ-54 אלף נוספים. (רויטרס)

14 צפייה בגלריה
הריסות ב רפיח עזה
הריסות ב רפיח עזה
הריסות ברפיח
(צילום: SAID KHATIB / AFP)

13:05 - בפעם השלישית בחצי שעה: אזעקה בגליל העליון. מדובר באזעקה נוספת במושב אביבים
12:45 - אזעקות נשמעו במושב אביבים ובקיבוץ יראון שבגליל העליון
12:25 - ייתכן שיישמעו בומים: חיל הים עורך פיצוץ מבוקר ליד חופי אשקלון. כך לפי הודעת העירייה.
12:00 - הותר לפרסום: סמ"ר רואי אליאס, בן 21, נהרג אתמול בדרום הרצועה. אליאס, בן 21 ממושב צופר בערבה ולוחם בגדוד ההנדסה 603, הוא ההרוג ה-14 של צה"ל בסוף השבוע האחרון.

14 צפייה בגלריה
סמ"ר רואי אליאס
סמ"ר רואי אליאס
סמ"ר רואי אליאס
(צילום: דובר צה"ל)

11:45 - צה"ל השלים "גל תקיפות נרחב" נגד חיזבאללה בלבנון. דובר צה"ל עדכן כי הצבא השלים "גל תקיפות נרחב" נגד חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפות, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון. בין המטרות שהותקפו: תשתיות טרור, מבנים צבאיים ועמדות שיגור. צה"ל עדכן כי "זוהו מספר שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב קרן נפתלי, צה"ל תקף באש את מקורות הירי".

14 צפייה בגלריה
צה"ל תוקף ב לבנון 24.12.2024
צה"ל תוקף ב לבנון 24.12.2024
צה"ל תוקף בלבנון
(צילום: AFP)

10:55 - צבע אדום נשמע ביישובים בארי, נחל עוז ועלומים שבעוטף
10:30 - צה"ל הודיע כי האזעקה שנשמעה בשלומי הופעלה עקב התרעת שווא
9:42 - עקב התרעות על שיגורי נ"ט: סגר הוטל על יישובים רבים בגליל העליון והמערבי. עקב התרעות על שיגורי נ"ט מלבנון, הוטל סגר על כל היישובים בגליל העליון שנמצאים במרחק של עד ארבעה קילומטרים מהגבול, חוץ מקריית שמונה. בנוסף הוטל סגר על היישובים הבאים בגליל המערבי: לימן, בצת, ראש הנקרה, שלומי, מצובה, אדמית, ערב אל-ערמשה, יערה, אילון, גורן, גרנות, שומרה, זרעית, שתולה, אבן מנחם, נטועה ומתת. (יאיר קראוס)
9:09 - חגורות נפץ לילדים, סמוך לבתי ספר: צה"ל תקף 200 מטרות ברצועה ביממה האחרונה. במהלך היממה האחרונה חיל האוויר, כוחות האוגדות המתמרנות ולוחמי זרוע הים תקפו כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה. הלוחמים ממשיכים לנהל קרבות עזים עם מחבלים, להשמיד תשתיות טרור ולאתר אמצעי לחימה רבים .


8:52 - כוחות הביטחון פעלו לחשיפת והשמדת מטענים באזור טול כרם. לוחמי היחידה ללוחמה בטרור (לוט"ר), משמר הגבול (מג"ב), כלי הנדסה ולוחמי סיכול פעלו הלילה במחנה הפליטים נור א-שמס לטול כרם לחשיפת והשמדת מטענים שהונחו מתחת ובצידי כבישים, ונועדו לפגוע בכוחות הביטחון. הכוחות, בפיקודה של חטיבת מנשה, פעלו לפי הערכות מודיעיניות על הימצאות מטענים. (אלישע בן קימון)
08:15 - ללא התרעה: שיגורים מלבנון נפלו בשטחים פתוחים סמוך לגבול. כמה שיגורים נורו מלבנון לאזור מושב רמות נפתלי הסמוך לגבול, ונפלו בשטחים פתוחים. לא הופעלה התרעה.
07:25 - דיווח: מצרים יזמה עסקה בשלבים, שתחל בשחרור 40 חטופים ושבועיים-שלושה של הפוגה. עיתון "א-שרק אל-אווסט" הסעודי דיווח על יוזמה מצרית לעסקת חטופים בשלבים, שכוללת בשבוע הראשון כוללת הפסקת אש של שבועיים-שלושה בתמורה לשחרור 40 חטופים. לפי הדיווח, השלב השני יכלול שיחות עם הרשות הפלסטינית להקמת ממשלה טכנוקרטית. השלב השלישי יכלול הפסקת אש, עסקת חילופי שבויים כוללת ונסיגת ישראל מרצועת עזה. מקורות מסרו לעיתון כי חמאס הסכימו להצעה. בתוך כך, עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי דיווח כי "החזון של מצרים מבוסס על הרצון לשתף את כל הפלגים הפלסטינים ולמצוא אלטרנטיבה לאבו מאזן".

14 צפייה בגלריה
חטופים משוחררים מהשבי באמבולנס של הצלב האדום משוחרר משבי חמאס 26.11.23 מלחמה בעזה
חטופים משוחררים מהשבי באמבולנס של הצלב האדום משוחרר משבי חמאס 26.11.23 מלחמה בעזה
רכב של הצלב האדום בעת שחרור חטופים
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

07:05 - נ"ט על נגמ"ש נמ"רה, מטען צד שפגע בהאמר, מבנה ממולכד שהתפוצץ - כך נפלו 8 החללים. טיל נ"ט מסוג RPG פגע בנגמ"ש מסוג נמר"ה של גדוד 603 מההנדסה הקרבית וגם לפיצוצים בו - ייתכן שכתוצאה מהתלקחות אמצעי חבלה שהיו בו. כך נהרגו ארבעה לוחמים - דוד בוגדנובסקי בן ה-19 מנתניה, סמ"ר אוראל בשן בן ה-20 מחיפה, סמ"ר גל הרשקו בן ה-20 מיפתח וסמ"ר איתמר שמן בן ה-21 מלפיד. שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה. טיל ה-RPG שוגר מטווח קצר על ציר האורך טאנצ'ר שבדרום הרצועה, בפאתי חאן יונס.

14 צפייה בגלריה
שמונת הנופלים, מימין למעלה: רס"ר במיל' אליהו מאיר אוחנה, רס"ל במיל' אוהד אשור, סמ"ר אוראל בשן, סמ"ר גל הרשקו, רס"ר במיל' נדב יששכר פרחי, סמ"ר דוד בוגדנובסקי, רס"ל במיל' אליסף שושן, סמ"ר איתמר שמן
שמונת הנופלים, מימין למעלה: רס"ר במיל' אליהו מאיר אוחנה, רס"ל במיל' אוהד אשור, סמ"ר אוראל בשן, סמ"ר גל הרשקו, רס"ר במיל' נדב יששכר פרחי, סמ"ר דוד בוגדנובסקי, רס"ל במיל' אליסף שושן, סמ"ר איתמר שמן
שמונת הנופלים, מימין למעלה: רס"ר במיל' אליהו מאיר אוחנה, רס"ל במיל' אוהד אשור, סמ"ר אוראל בשן, סמ"ר גל הרשקו, רס"ר במיל' נדב יששכר פרחי, סמ"ר דוד בוגדנובסקי, רס"ל במיל' אליסף שושן, סמ"ר איתמר שמן
(צילום: דובר צה"ל)

רס"ל במיל' אליסף שושן בן ה-23 מירושלים ורס"ל במיל' אוהד אשור בן ה-23 מכפר יונה מגדוד 6646 עסקו בפעולה להרחבת פרוזדור נצרים, שמבתר את הרצועה מצפונה לדרומה, כדי לחזק את ההפרדה בין העיר עזה לדרום הרצועה בהמשך התמרון. האמר שבו נסעו השניים עלה על מטען צד שהופעל על פי החשד על ידי מחבלים שהגיחו מפיר בצד הדרך. בצה"ל לא יודעים עדיין האם המחבלים נהרגו בהיתקלות שאירעה כתוצאה מכך.
כמו כן, רס"ר במיל' נדב יששכר פרחי בן ה-30 מהרצליה ורס"ר במיל' אליהו מאיר אוחנה בן ה-28 מחיפה נהרגו במהלך פיצוץ של מבנה ממולכד שבו שהו גם מחבלים. הכוח ניהל במקום קרב, שבסיומו המחבלים חוסלו.
06:45 - דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר את שמותיהם של שמונה חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות בעומק רצועת עזה. בקרב בדרום הרצועה נפלו אתמול שלושה מלוחמי גדוד ההנדסה 603 - סמ"ר דוד בוגדנובסקי, בן 19 מנתניה; סמ"ר אוראל בשן, בן 20 מחיפה; סמ"ר גל הרשקו, בן 20 מיפתח; בקרב נפל גם הפרמדיק מעוצבת "געש" (36) סמ"ר איתמר שמן, בן 21 מלפיד, שלחם עם גדוד 77.
במרכז רצועת עזה נפלו אתמול חובש ולוחם מגדוד המילואים 7810, רס"ר (במיל') נדב יששכר פרחי, בן 30 מהרצליה; ורס"ר (במיל') אליהו מאיר אוחנה, בן 28 מחיפה; בקרב אחר באזור נפלו שני לוחמי גדוד המילואים 6646, רס"ל (במיל') אליסף שושן, בן 23 מירושלים, לוחם בגדוד 6646; ורס"ל (במיל') אוהד אשור, בן 23 מכפר יונה. בתקריות השונות נפצעו עוד שישה לוחמים באורח קשה, שמשפחותיהם עודכנו. מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נהרגו 152 לוחמים, ומתחילת המלחמה - 485 חללי צה"ל.
בסוף השבוע הקשה ברצועת עזה נהרגו סך הכל 13 לוחמים. אמש הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל שנפלו בקרב בדרום הרצועה, ולוחם נוסף שנפל בקרב בצפון הרצועה. סמ"ר ניר קנניאן וסמ"ר בירהנו קאסיה נהרגו ביום שישי האחרון מפיצוץ מטען בחאן יונס, ובאותה תקרית נפצעו חמישה לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה.
רס"ר במיל' שי טרמין ורס"ב במיל' אלכסנדר שפיץ נהרגו בשישי האחרון מירי, בזמן שאבטחו את הציר הלוגיסטי מחאן יונס למרחב הגבול ליד כיסופים. בקרב בצפון הרצועה נפל בהיתקלות עם מחבלים סרן אושרי משה בוצחק, מפקד צוות בסיירת הנח"ל.
במהלך הלילה:
פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) מסר כי המשחתת "לבון" יירטה ארבעה כטב"מים שנעו לעברה מאזורים שבשליטת המורדים החות'ים בתימן. פיקוד המרכז הוסיף כי אין נפגעים בתקרית ולא נגרם נזק. עוד ציין פיקוד המרכז כי במהלך היממה האחרונה שוגרו שני טילים בליסטיים נגד ספינות לעבר נתיבי סחר בינלאומיים בים האדום מאזורים שבשליטת החות'ים, שהוסיף כי לא דווח על ספינות שנפגעו מאותם טילים.
התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בסאסא, דוב"ב ומתת שבגליל העליון. באזור נשמעה גם אזעקה מפני רקטות וטילים.