סגור

דיווח שוטף
מטחים לצפון: פצוע בינוני בגליל התחתון, כ-10 שיגורים לחיפה והסביבה

שניים נפגעו קל מאוד בדרכם למרחב המוגן בעקבות האזעקות בחיפה והסביבה; מטחים לכיוון טבריה. שיגור מלבנון נפל בכנרת - סמוך לחוף דקל; אזעקות נשמעו הלילה בשורת יישובים בגוש דן ובשפלה בעקבות ירי טיל קרקע-קרקע מתימן, שיורט באמצעות מערכת החץ; בת 17 נפגעה מרכב שסטה לשוליים בפתח תקווה במהלך האזעקה, ונפצעה בינוני

10:22 - צה"ל: 4 כטב"מים יורטו מול חופי ראש הנקרה. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי הגנה אווירית יירטו ארבעה כטב"מים שחצו משטח לבנון. הכטב"מים יורטו מול חופי ראש הנקרה. עוד נמסר כי "לא הופעלו התרעות על פי מדיניות". (אלישע בן קימון)
10:20 - צעיר נפגע מרסיסים בגליל התחתון, מצבו בינוני. צעיר כבן 25 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים בגליל התחתון. ממד"א נמסר כי הוא בהכרה מלאה ומקבל טיפול רפואי בזירה.
10:10 - סוריה: "5 חיילים נהרגו בתקיפה ישראלית בדמשק". הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה כי חמישה חיילים סורים נהרגו בתקיפה ישראלית בפאתי העיר דמשק.
10:06 - יירוטים נצפו בים מול חופי נהריה. לפחות חמישה יירוטים נצפו בים מול חופי נהריה. במקום לא הופעלה אזעקה, ככל הנראה בהתאם למדיניות. (יאיר קראוס)
09:57 - צה"ל: 5 שיגורים זוהו במטח לטבריה, לא ידוע על נפגעים. צה"ל עדכן בהמשך להתרעות שהופעלו בטבריה ובסביבתה כי זוהו חמישה שיגורים, וכי הם נפלו בשטח פתוח. לא ידוע על נפגעים. (ליאור אל-חי)
09:43 - איבריה ובריטיש איירוויז מאריכות את השהיית הטיסות לישראל. חברת התעופה הספרדית איבריה האריכה את השהיית טיסותיה לישראל עד ה-4 לאוקטובר. גם חברת התעופה הבריטית, בריטיש איירווייז הודיעה על החלטה דומה - עד ה-7 לאוקטובר. שתי החברות ביטלו ביומיים האחרונים את טיסותיהן לישראל וממנה בעקבות ההסלמה בלחימה.

5 צפייה בגלריה
חברת התעופה איבריה
חברת התעופה איבריה
חברת התעופה איבריה
(צילום: ערן גרנות)
מתחילת ההסלמה הנוכחית ביטלו חברות זרות רבות את טיסותיהן לישראל כך שפרט לחברות הישראליות אל על, ישראייר וארקיע פועלות בנתב"ג כ-20 חברות תעופה זרות בלבד, לעומת כ-150 חברות שפעלו בו ערב פרוץ המלחמה. השבוע וירג'ין אטלנטיק היתה אמורה לחדש את טיסותיה לארץ, לאחר שביטלה את פעילותה בה עם תחילת המלחמה באוקטובר שעבר. בשל המצב היא דחתה את חידוש פעילותה לתחילת אוקטובר. (יובל אזולאי)
09:32 - צה"ל: גם סגנו של איברהים קובייסי חוסל ביום שלישי, יחד עם בכירים נוספים. דובר צה"ל עדכן כי עבאס אבראהים שרף אלדין, סגנו של ראש מערך הטילים בחיזבאללה, איברהים קובייסי, שחוסל ביום שלישי האחרון בדאחייה של ביירות, חוסל יחד איתו. עוד נמסר כי בכיר נוסף במערך הטילים, המחבל חסין האני, חוסל גם הוא בתקיפה. בנוסף, גם המחבל פואד שפיק חזעל חנאפר, פעיל בכיר במערך טילי הקרקע-קרקע של חיזבאללה, חוסל בתקיפה נוספת. דובר צה"ל ציין כי מחבלים אלו היוו מוקדי ידע בארגון הטרור חיזבאללה והובילו לאורך שנים מתווי טרור ותהליכי בניין כוח לפגיעה בעורף. (יואב זיתון)
09:09 - צה"ל: בסוף השבוע תתקיים פעילות בשטחי האימונים בצפון, "הכניסה - סכנת חיים". דובר צה"ל עדכן כי הצבא יבצע פעילות בשטחי האימונים (שטחי אש) בצפון הארץ במהלך סוף השבוע. "הכניסה לשטחי האימונים אסורה והיא מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות, ייתכן ויישמעו קולות ירי ופיצוצים בישובים הסמוכים", נמסר. (יואב זיתון)
09:04 - האזעקות בחיפה: שניים נפצעו קל מאוד בדרכם למרחב המוגן. שני בני אדם נפצעו באורח קל מאוד בדרכם למרחב המוגן בחיפה. בשלב זה הם לא פונו לטיפול רפואי. (ליאור אל-חי)
08:57 - צה"ל: זוהו כ-10 שיגורים לחיפה ולקריות, היו נפילות בשטח פתוח. דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות שהופעלו בחיפה כי זוהו כ-10 שיגורים שחצו משטח לבנון וכי חלקם יורטו. עוד נמסר כי זוהו נפילות בשטח פתוח. (יואב זיתון)
08:44 - מנכ"ל מד"א: דיווחים על שתי נפילות בחיפה. מנכ"ל מד"א אלי בין הודיע כי התקבלו דיווחים על שתי נפילות בחיפה, בה הופעלו אזעקות. צוותי מד"א יצאו לסרוק מספר זירות. "עד כה לא דווח על נפגעים", נמסר ממד"א. בתוך כך, ראש העיר חיפה יונה יהב מסר כי "עושים חיפושים אם אכן נפלו, אבל לא קיבלנו ידיעות עדיין". (ליאור אל-חי)

5 צפייה בגלריה
ירוטים יירוטים בשמי הצפון 27.9.24
ירוטים יירוטים בשמי הצפון 27.9.24
יירוטים בשמי הצפון
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
08:40 - הירי הלילה למרכז: רסיסי יירוט אותרו בנוף איילון. רסיסים מיירוט הרקטה ששוגרה הלילה לגוש דן והשפלה אותרו ביישוב נוף איילון. נזק נגרם לרכב ולגג של בית. לא היו נפגעים בתקרית. (מאיר תורג'מן)
08:24 - גורם בתימן לשופר חיזבאללה: "כניסתנו לעימות מול ישראל היא העניין של זמן". העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי מקור צבאי בתימן מסר לו שכניסה רשמית של צנעא לעימות מול ישראל היא "עניין של זמן, עקב יכולת חיזבאללה להגיב כראוי". עוד ציין כי ארגון הטרור בלבנון "השתמש רק בחלק קטן מיכולותיו בימים האחרונים ונערך כבר שנים לעימות עם ישראל". לדבריו, צנעא "שמה לעצמה מטרה לסגור את הים התיכון יחד עם חיזבאללה וההתנגדות האסלאמית בעיראק", והקרב הימי מול ישראל וארה"ב "הולך לקראת הסלמה". (ליאור בן ארי)

5 צפייה בגלריה
לוחמים חות'ים ב תימן
לוחמים חות'ים ב תימן
לוחמים חות'ים בתימן
(צילום: AP)

08:12 - עיריית טבריה: נפילה בתוך הכינרת סמוך לחוף הדקל, אין נפגעים. רעיריית טבריה הודיעה על נפילה אחת בודד שזוהתה בתוך הכינרת, סמוך לחוף הדקל שבטיילת הצפונית. לא ידוע על נפגעים או נזק. צה"ל מסר כי "זוהה שיגור אחד שנפל בשטח פתוח". (ישראל מושקוביץ'' ליאור אל-חי)
07:44 - אזעקה בטבריה: מסתמן כי חלקי מיירט נפלו לתוך הכינרת. חלקי מיירט ככל הנראה נפלו לתוך הכינרת, לאחר שאזעקה הופעלה בטבריה. לא דווח על נפגעים. (ליאור אל-חי)
07:23 - דיווחים בלבנון: לפחות 9 הרוגים בתקיפות במהלך הלילה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מספר בני אדם נהרגו הלילה בתקיפה בכפר ג'ויא בדרום המדינה. בנוסף, ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה הלילה בשבעא בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
04:16 - לשכת נתניהו באנגלית: "ישראל שותפה למטרות היוזמה האמריקנית להפסקת אש". לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה באנגלית, שבה צוין כי "בשל דיווחים שגויים רבים סביב יוזמת הפסקת האש בהובלת ארה"ב, חשוב להבהיר כמה נקודות". לפי ההודעה, השבוע שיתפה ארה"ב את ישראל בכוונתה לקדם, יחד עם שותפים בינלאומיים ואזוריים נוספים, הצעה להפסקת אש בלבנון. "ישראל שותפה למטרות היוזמה בהובלת ארה"ב, שתאפשר לאנשים לאורך הגבול הצפוני שלנו לחזור בבטחה לבתיהם. ישראל מעריכה את המאמצים של ארה"ב, מכיוון שהתפקיד שלה הכרחי בקידום היציבות והביטחון באזור", נמסר. "הצוותים שלנו נפגשו כדי לדון ביוזמה וכיצד נוכל לקדם את המטרה המשותפת. נמשיך בדיונים הללו בימים הקרובים". (איתמר אייכנר)

5 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ב דיון של ועדת חוץ וביטחון 13.6.23
ראש הממשלה בנימין נתניהו ב דיון של ועדת חוץ וביטחון 13.6.23
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

01:46 - נערה כבת 17 נפגעה מרכב שסטה לשוליים בזמן האזעקה, מצבה בינוני. בעקבות האזעקות שהופעלו במרכז הארץ, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-17 בני אדם במצב קל, שלקו בחרדה או נחבלו בדרכם למרחב המוגן. כמו כן, נערה כבת 17 נפגעה מרכב שבזמן האזעקה סטה לשוליים ופגע בה ברחוב פינסקר בפתח תקווה. היא פונתה במצב בינוני ובהכרה מלאה לבית חולים. (מאיר תורג'מן)
01:35 - בכיר חות'י רמז: הירי למרכז - תגובה לחיסול בכיר חיזבאללה בדאחייה. נסר א-דין עאמר, אחד מבכירי החות'ים, כתב ברשת X אחרי שיגור טיל הקרקע-קרקע מתימן כי "יפו הכבושה תחת אש, יא חאג' אבו סאלח", כינויו של מוחמד חוסיין סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, שחוסל אתמול בדאחייה - ורמז כי השיגור בוצע כתגובה לחיסול. מוקדם יותר דיווחה רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" מפי מקורות כי סרור היה "אחראי על ירי טילים של החות'ים מתימן". (ליאור בן ארי)

5 צפייה בגלריה
ירוט יירוט טיל שנורה מ תימן ב שמי אשקלון
ירוט יירוט טיל שנורה מ תימן ב שמי אשקלון
יירוט הטיל
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
01:19 - צה"ל: טיל קרקע-קרקע שוגר מתימן. הוא יורט מחוץ לגבולות המדינה. דובר צה"ל עדכן כי מתימן שוגר טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן יורט על ידי מיירט מדגם "חץ" מחוץ לגבולות המדינה. "נכון לשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף", נמסר. (יואב זיתון)
01:01 - מד"א: "לא התקבלו קריאות על נפגעים". דוברות מד"א עדכנה בהמשך לאזעקות שהפעלו בגוש דן ובשפלה כי לא התקבלו קריאות במוקד 101 על נפילות או נפגעים, למעט נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו בדרך למרחב המוגן. (יעל צ'כנובר)
00:49 - צה"ל: הירי למרכז - מתימן. דובר צה"ל עדכן כי האזעקות שנשמעו בשורת יישובים במרכז הארץ הופעלו בעקבות טיל ששוגר מתימן, בוצע תהליך יירוט. (יואב זיתון)